https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rusko-poskytlo-madarsku-odklad-plateb-za-rozsireni-jaderne-elektrarny-paks
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rusko poskytlo Maďarsku odklad plateb za rozšíření jaderné elektrárny Paks

30.4.2021 01:00 | BUDAPEŠŤ (ČTK)
Rosatom zakázku získal bez výběrového řízení v roce 2014. Projekt ale čelil překážkám včetně zdlouhavého přezkumu Evropské unie zaměřeného hlavně na jeho financování, což jej o několik let zpozdilo. Ministerstvo uvedlo, že v provozu bude rozšířená elektrárna za deset let, i když hlavní práce teprve začnou.
Rosatom zakázku získal bez výběrového řízení v roce 2014. Projekt ale čelil překážkám včetně zdlouhavého přezkumu Evropské unie zaměřeného hlavně na jeho financování, což jej o několik let zpozdilo. Ministerstvo uvedlo, že v provozu bude rozšířená elektrárna za deset let, i když hlavní práce teprve začnou.
Foto | Barna Rovács (Rovibroni) / Wikimedia Commons
Rusko poskytlo Maďarsku odklad plateb za rozšíření jaderné elektrárny Paks na pět let. Informaci maďarského ministerstva financí publikovala agentura Reuters. Projekt, který má zařízení na jih od Budapešti o výkonu dvou gigawattů rozšířit o dva reaktory ruské výroby, každý s výkonem 1,2 gigawattu, má na starosti ruská státní společnost Rosatom. Evropský parlament vyzval členské země Evropské unie, aby této firmě budovat jaderné elektrárny na svém území nedovolily.
 

Maďarsko stavbu za 12,5 miliardy eur (zhruba 323 miliard Kč) financuje z větší části pomocí mezistátní půjčky od Ruska za deset miliard eur. Budapešť ji měla původně začít splácet v roce 2026.

"Díky úspěšným rozhovorům může být dohoda o financování investice Paks 2 upravena pro Maďarsko příznivým způsobem - splácení půjčky může začít až v roce 2031," uvedlo ministerstvo.

Podle zdrojů Reuters byla dohoda v zájmu obou stran. Zatímco Maďarsko usilovalo o odklad splátek, Rusko se chtělo vyhnout pokutám za nedodržení termínu dokončení stavby a potřebovalo shovívavost dozorčích orgánů.

Rosatom zakázku získal bez výběrového řízení v roce 2014. Projekt ale čelil překážkám včetně zdlouhavého přezkumu Evropské unie zaměřeného hlavně na jeho financování, což jej o několik let zpozdilo. Ministerstvo uvedlo, že v provozu bude rozšířená elektrárna za deset let, i když hlavní práce teprve začnou.

Smlouva o rozšíření elektrárny Paks bývá uváděna jako důkaz úzkých vztahů mezi maďarským premiérem Viktorem Orbánem a ruským prezidentem Vladimirem Putinem. Západní spojenci pohlížejí na tuto vazbu s nevolí. Maďarsko muselo získat souhlas Evropské unie s urychlením zahájení výstavby.

Poslanci Evropského parlamentu unii vyzvali, aby snížila závislost na ruské energii, zastavila stavbu plynovodu Nord Stream 2 a nenechala ruskou společnost Rosatom budovat na území EU jaderné elektrárny. V usnesení také vyzvali členské země EU, aby koordinovaně vyhostily ruské diplomaty v reakci na zjištění českých tajných služeb o ruském podílu na explozích muničního skladu ve Vrběticích v roce 2014. Rosatom byl jedním z uchazečů o dostavbu jaderné elektrárny v Dukovanech, z tendru byl ale po zveřejnění zjištění o Vrběticích vyřazen.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (47)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MB

Mirek Bárta

30.4.2021 08:10
Zajímavá je souvislost Rosatomu s bulharskou "stopou" ruských přetajných agentů. Rosatom je v užším výběru na dostavbu jaderné elektrárny v Belene a na stavbu nové JE v Kozloduji. Jak tomu zabránit? Přece vyprávěním pohádek ovčí babičky.
Odpovědět
EN

Emil Novák

30.4.2021 08:25 Reaguje na Mirek Bárta
Když už tak obráceně. Na stavbu nové JE v Belene a na rozšíření jaderné elektrárny v Kozloduy. Ovšem projekt v Belene byl pozastaven, stavba se tam momentálně neplánuje a zvažuje se trochu bizarní výstavba nových bloků v Kozloduy americkými společnostmi s využitím nepoužitých komponent od Rosatomu z nerealizované výstavby v Belene.
https://www.reuters.com/article/bulgaria-nuclear-idUSL8N2JV2K6
Odpovědět
MG

Milan G

30.4.2021 12:54
....Projekt ale čelil překážkám včetně zdlouhavého přezkumu Evropské unie zaměřeného hlavně na jeho financování, což jej o několik let zpozdilo.... tohle je poprvé co někde čtu co opravdu zdrželo výstavbu JE v Maďarsku i když to bylo veřejným tajemstvím.
Takže to NEBYL ani tak Rosatom, Maďaři, Putin, Medvídek Pú a prasátko nebo GRU, ale parazitická evropská komise. Navíc jsem přesvědčený o tom, že to protahovali schválně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.4.2021 13:36 Reaguje na Milan G
Samozřejmě tam nepíšete PROČ to Evropa blokovala, měli prostě bodrel v papírech a celkově ve všem, je to asi jejich národní vlastnost a stále se to zhoršuje.
Odpovědět
MG

Milan G

30.4.2021 14:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to tam napsané proč to parazitická evropská komise zdržovala. Žádný bordel v papírech nikdo neměl, pokud máte důkazy, ale říkám Důkazy a ne že to někdo tvrdí, tak sem dejte odkaz. Jinak je to váš další zblitek v nekonečné řadě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 08:35 Reaguje na Milan G
EU ví dávno, že Rusko nás považuje za nepřítele, teď to vydali oficiálně:

https://cnn.iprima.cz/rusko-zverejnilo-seznam-nepratelskych-zemi-mezi-deviti-staty-jsou-cesko-i-usa-24103?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=9080HDAp8Xy-202104281957&dop_id=11465150

A sám Putin prohlásil, že energetika je dnes taky zbraň.

A dát do ruky nepříteli tak ostře nabitou zbraň, jako je JE, může pouze šílenec nebo kolaborant. A za kolaboraci bývají vždy velmi tvrdé tresty.

Prostě a jednoduše, EU nechce mít na svém území atomové elektrárny (potencionální bomby), které budou mít odpalovací zařízení v Moskvě. Je to tak těžké pochopit? Po Vrběticích je to snad už konečně vyřešeno.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.5.2021 12:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Jaderné elektrárny žádné ovládání na dálku nemají a pokud někde staví Rosatom v Evropě, tak dodává jen "železo". Řídicí a kontrolní systém je vždy evropský. Jestli mají Rusové nějakou ostře nabitou zbraň, tak v podobě kohoutů u plynovodů a ropovodů do Evropy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 14:23 Reaguje na Emil Novák
Hluboký omyl, jak dycky.
Celý jaderný ostrov reaktoru a okolí je řízen digitálně a je tam neskutečně možností namontovat tam ku.vítka a hlavně, jde to ovládat z dálky (pan Míl).
A pokud to staví někdo svému nepříteli, (což z historie skutečně neznám), tak je jasné předem, jak toho zrovna Rusi dokážou využít.

Už během stavby bychom se stali jejich votroky, stačí se podívat na Maďaróny, kteří lížou Puťkovi podrážky a to se v Paksu snad ještě nekoplo.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.5.2021 15:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako o všem, o čem tu diskutujete, víte velké kulové. Kritické systémy vůbec nemají spojení s okolním světem a nedodávají je ruské firmy. Řídicí a kontrolní systém pro Paks II i Hanhikivi dodává Framatome, Rusové ho dokonce používají i ve svých vlastních elektrárnách v Novovoroněži, Sosnovém Boru nebo Kursku. Je to tento: https://www.framatome.com/EN/customer-1324/teleperm-xsbased-modular-safety-ic.html
Vaše co by kdyby si schovejte pro někoho jiného, koho tyto vaše úvahy zajímají, já to nejsem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 17:00 Reaguje na Emil Novák
Pokud by Rosatom byl generálním dodavatelem, tohle si velmi jednoduše ošetří.

Dát prostě klíč k naší energetice nepříteli je zcela šílený nápad. Opindávat to stále dokola je zcela zbytečné.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.5.2021 19:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Neošetří si vůbec nic. Zkuste aspoň občas trochu přemýšlet, člověče. Kdyby něco takového bylo aspoň teoreticky možné, asi sotva by si nechali Rusové dodávat od "nepřátelské" země do svých elektráren software, kterým by bylo možné jejich elektrárny ovládat na dálku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 19:52 Reaguje na Emil Novák
Každá totalita potřebuje nepřítele, zdůvodňuje si tím teror proti vlastnímu obyvatelstvu.
Ne náhodou právě Putin říkal, že energetika je zbraň,
kdežto pro Němčoury je to pouze dobrý kšeft, nic tam falšovat nebudou. Nemají mocenské potřeby, kdežto Rusi ANO.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.5.2021 20:03 Reaguje na Pavel Hanzl
A proto Rusové od toho nepřítele používají software na řízení svých vlastních elektráren, u kterého podle vašich vlastních slov "je tam neskutečně možností namontovat tam ku.vítka a hlavně, jde to ovládat z dálky." Dejte si mokrý hadr na hlavu, člověče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.5.2021 08:28 Reaguje na Emil Novák
Samozřejmě. Rusi nejsou blbí a Němce znají, ví, že tam žádná ku.vítka montovat nebudou, protože myslí Německou a ne Ruskou hlavou.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.5.2021 08:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Takhle naivní snad ani vy nejste.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.5.2021 09:48 Reaguje na Emil Novák
Bohužel, vy neznáte ruskou mentalitu a proto to nemáte šanci pochopit.
Jsou mistři v oblbování, lhaní, ideologiích a zpravodajských hrách, mají nejlepší hackery světa a hlavně mají ryze feudální vidění světa.
Vladimir Vladimirovič ještě začátkem tohoto století chtěl Rusko pozvednout a přiblížit Evropě, ale došlo mu, že způsob myšlení je zcela nekompatibilní a proto se snaží dnes přiblížit Evropu Rusku (Timothy Snyder).
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.5.2021 10:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Jsou mistři ve zpravodajských hrách, a proto si nechali do svých jaderných elektráren nainstalovat řídicí software, u kterého podle vašich vlastních slov "je tam neskutečně možností namontovat tam ku.vítka a hlavně, jde to ovládat z dálky." A navzdory těm "neskutečným možnostem" věří svému nepříteli, že toho nezneužije. Tato na hlavu postavená konstrukce krásně ukazuje, že jako obvykle vůbec netušíte která bije, zamotal jste se do svých vlastních fabulací. Víc k tomu není potřeba dodávat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.5.2021 10:52 Reaguje na Emil Novák
Nic nemotám a stále tvrdím to samé: Rusko bojuje proti celému světu (kvůli udržení totality doma), kdežto celý svět proti Rusku nebojuje. Takže se k němu chová zcela normálně, ten vztah je prostě silně asymetrický.
Navíc si všimněte, že mezi nepřátelskými zeměmi Německo není.

Rusko je zcela fatálně závislé na evropských eurech, takže svým mužikům tlačí do hlav válku a ohrožení, ale kšefty jedou na plný plyn.
Tohle je u nich zcela normální postup. Evropan to chápe těžko, kdežto Rus ANO.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.5.2021 11:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Německo do toho pořád taháte vy, já o něm nic nepsal, Framatome nemá s Německem nic společného, a s touto debatou končím. Byla by totiž škoda, kdyby se vám podařilo zahltit diskusi dalšími nesmysly a zapadla by tak ta vaše nebetyčná naivita, kterou jste ukázal při tvrzení, že si Rusové do svých vlastních elektráren instalují řídicí systémy, které sice podle vás lze snadno zneužít, ale Rusové "vědí", že to druhá strana neudělá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.5.2021 09:50 Reaguje na Emil Novák
Velmi doporučuji nejen vám Timothy Snydera: Cesta k nesvobodě.

To je autor Krvavých zemí- snad nejlepší historické publikace z meziválečné doby.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.5.2021 15:52 Reaguje na Emil Novák
Panove EN a MG, p. Hanzl jen zastrasuje a ovlivnuje, kdovi, kdo ho za to plati. P. Hanzle, jaktoze Francie a Finsko staví s ruskem JE, a právě tyhle státy prosadily atomovou energii za uznany čistý zdroj energie v EU? Oni můžou a proč ČR ne?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 16:57 Reaguje na Jarka O.
Francie i Finsko ví zcela jasně a stoprocentně, že patří na Západ a proto můžou s Rusy kšeftovat. A předpokládám, že si na ně dávají ďábelsky pozor.
My jsme labilní a zkorumovaní, (jako Maďarsko) a proto si Rosatom dovolit nemůžeme.
Nikdo nám JED nezakazuje a před chvílí u Moravce pan Míl jasně řekl, že tendr pro 3 firmy (státy) je zcela dostačující.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.5.2021 19:58 Reaguje na Pavel Hanzl
:- ( ) z 3. věty! Vysvětlil jste to dokonale. Podobné názory jsem četla v projevech z doby před 80 lety. Vidím, že názor p. Mila uznávate. Tak JE je od dnešního odpoledne fajn?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.5.2021 08:34 Reaguje na Jarka O.
To nechápu. Za protektorátu se řešily nějaké kšefty s Rusy??
To ale řekla pí Drábová: "dnes je konečně politický konsensus a bylo by potřeba ten tendr vypsat právě dnes".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.4.2021 13:35
Paní Drábová jasně řekla, že Rosatom se Finům a Maďarům "zle nevyplatil" a u nás je SNAD posekáno, Putin nás oficiálně označil za nepřátele a dát nepříteli stavět jadeku, by napadlo jen šílence.

https://cnn.iprima.cz/rusko-zverejnilo-seznam-nepratelskych-zemi-mezi-deviti-staty-jsou-cesko-i-usa-24103?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=9080HDAp8Xy-202104281957&dop_id=11465150
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.4.2021 13:39
Škoda, že se tu neobjevuje pan Wagner, rád bych se ho chtěl zeptat, jestli ty Vrbětice řadí do kategorie "politikaření", nebo "ideologií".
Na něm je velmi hezky vidět, jak špičkový odborník i s širokým záběrem se může až fatálně mýlit v těch nejzákladnějších věcech.
Odpovědět
MG

Milan G

30.4.2021 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Spojim tu odpověď na oba vaše příspěvky, tento a 13:35.

V první řadě, přestaňte dělat z Drábový pána boha, tak ženská se už několikrát spletla. Finové vypověděli z výstavby nové JE francouze a radši si vzali Rosatom. Takže to, že to tvrdí Drábová neznamená, že to je pravda. Vy například blábolíte hlouposti pořád dokola.

Za druhé, v čem se fatálně mýlil p. Wagner? A kam řadíte Vrbětice vy? Ptám se vás při vědomí toho, že vy vůbec nechápete co se vlastně stalo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.4.2021 15:24 Reaguje na Milan G
Ale no tak, pan Hanzl přece rozumí všemu a ze všech nejlíp. ;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 08:11 Reaguje na Milan G
Pan Wagner se fatální mýlí v tom, že by bylo pro nás výhodné, aby JED stavěl Rosatom.
Rusko nás považuje za zcela podřednou zemi vhodnou pouze k zotročení, nedávno nás označilo přímo za nepřítele.
Vrbětice jsou důkaz bohorovnosti a agresivity Ruska, které zaúčí teroristicky kdekoliv a má úplně na salámu zemi, kterou tím ohrozí.

Nechat stavět JE nepřítele je zcela šílený nápad, to jako kdybychom si sami koupili atomovou bombu použitelnou proti sobě. A to pan Wagner stále prosazoval, teď je zticha.
Odpovědět
MG

Milan G

2.5.2021 15:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak, když p. Wagner tvrdil, a nejen on, že z pohledu různých hledisek by bylo nejlepší kdyby JE stavěl Rosatom, tak ještě nikdo nevěděl o tom co provede Koudelka. Takže opět lžete. Jen tak mimochodem víte, že jakmile byl Rosatom odejit okamžitě stoupla cena? Z původních 167 miliard už žvanil Havlíček počítá s 208 miliardami, takže o víc 41 miliard a to ještě nekopli do země. Takže při této příležitosti vzpomeňme jak jste to tady tapetoval s tím jak Drábová blábolila, že když nebude v tendru Rosatom není to důvod k zvyšování ceny.
A ejhle, opět se prokázalo jaký jste žvanil, uplynuly dva týdny od Vrbětického podvodu a cena letí nahoru, takovým způsobem, že to co platilo ráno večer už dávno neplatí, co týden to 20 miliard. Za takovéhle situace jsem ochoten připustit, a štve mně to, že bude nejlepší nestavět nic. Protože se můžu oprávněně domnívat, že pokud by měl JE stavět např. Westinghouse tak výsledná cena bude oscilovat mezi 500-600 miliard korun, a za to si ti pomatenci můžou stavět doma, ale ne u nás.

Jinak k tě Vrběticím, jenom taková maličkost, fízlové do dneška tvrdí, že v prvním případě byl nejdřív výbuch a pak následně požár. Zlínští hasiči to vyvrací a jsou k dispozici fotky, oni byli první u toho, takže nejdřív hořelo a pak teprve byl výbuch to zaprvé. Za druhé jak je možné, že vybouchla ta druhá hala, když ji kompletně prohlídlo asi 100 pyrotechniků a nic nenašli co by nasvědčovalo, že by mělo dojít k výbuchu. No a jak je možné, že Respekt měl víc informací ten samý den, než to co blábolili dva poserové Hamáček a Babiš v tu sobotu. Beztak to vypadá na to, že celý komplot zbastlil Koudelka aby dostal další funkční období u BIS, tohle mu končí v srpnu letošního roku. Ani bych se nedivil kdyby se někdy v budoucnosti prokázalo, že ten chlap je dvojitý agent.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.5.2021 15:57 Reaguje na Milan G
Jo. A je tu na ekolist starsi článek od D. Vondrouse, který JE nemiluje, a tam padl odhad ceny 245 miliard. Takže to někde mezi 200 až 300 miliardami bude ležet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 17:30 Reaguje na Milan G
Nedávno vypnuli petrohradského bota pana Šimůnka.
Nejste náhodou jeho upgrade? Fakt je, že plácal ještě větší nesmysly.
Když pan Wagner prosazoval Rosatom, tak VŠICHNI normální lidi věděli, co je to za parchaty a Vrbětice to jen dokázaly.
Sumy, které hážou naši mašlonci jsou zcela nesmyslné a je úplně fuk, kolik kdo kdákne.

Vy si fakt myslíte, že Rosatom je hlupáček blbeček, který pro nepřítele udělá za stamiliony nabídku, aby mu srazil cenu a pak sklopí uši a vycouvá, jo??? To by nedal ani pan Šimůnek.

Proč se asi tak mermomocí tlačí do evropského problémistánu když se mu tu nedaří, proč kvůli tomu zkorumpoval půlku našich politiků i parapresidenta?? Aby mohl stavět elektrárnu za nejnižší cenu?? Určitě? A zrovna nepříteli??

Normálně bych vám napsal, že jste naivní jak 3 dny starý pes, ale u vás to bude něco horšího.

Z Vrbětic nevíme VŮBEC NIC, BISka to nemůže uveřejnit, ale všichni, kdo mají přístup k tajným materiálům (pí Černochová atd.) tak jasně říkají, že je to na sto procent. BIS už vícekrát dokázala, že její informace sedí velmi přesně.

Já vím, vy nejste agent žádný, vy jste jen užitečný......dosaďte si sám.
Odpovědět
MG

Milan G

3.5.2021 11:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Původně jsem vám chtěl vyvracet ty vaše lži jednu po druhé, ale ono je to zbytečné, protože vy prostě to bude blábolit pořád dokola, jako správný bolševik. Nejlepší řešení je na vaše lži nereagovat a to bych doporučil i p. Novákovi, jak jsem koukal ostatní už tak činí.
Přesně takhle jste likvidoval diskusi na Reflexu až vás kopli do zadku a vyhodili, tak teď otravujete vzduch tady na Ekolistu

Tak se spokojím jenom s konstatováním, že jste idiot přímo galaktických rozměrů.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.4.2021 17:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejsem sice p. Wagner, takže pod vaší úroveň, ale vrbetice, to bylo to takhle. Přešla tam přes polsko partyzanska brigáda Koněv. Vyhrabali zásoby vodky z minulé války, smíchali to se slivovici, polili a podpalili sklad. Se zbraněmi utekli do beskyd, ulovili a snedli beskydskeho medveda, za měsíc zopakovali akci se směsi vodky a borovičky ze slovenských beskyd. Zapalna zařízení nebyla nutná. Radši by to všechno vypili, ale rozkaz znel jasně. Čechům nestavet, ale bourat. Odletěli sputnikem. Je to 10. vyšetřovací verze.
Odpovědět
kk

karel krasensky

30.4.2021 17:28 Reaguje na Jarka O.
Jsem z Beskyd paní Jarko a mužu váše slova potvrdit,že se to tak stalo.Navíc mi ti ruští partyzani pošlapali oves a otrhali hrušky v sadu.Jako by toho nebylo málo tak mi ještě ukradli kolo ukrajina
Odpovědět
MG

Milan G

30.4.2021 17:53 Reaguje na karel krasensky
Zapomněl jste na hodinky.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.4.2021 18:25 Reaguje na karel krasensky
Tak jestli se zbytky kola našly v areálu té skládky šrotu a trhavin, tak je to jasný a nemusíme už nic šetřit. Byli to oni! Vsadím se, že při trhání hrušek zpívali Katusu nebo Partyzana. Ale zase pozor. Oves vetsinou poslapavaji mimozemstani. Ze by to byl ET? ET uz k nam nikdy nesmi priletet!To je 11. verze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 14:24 Reaguje na Jarka O.
Pan Wagner skutečně neblábolí takové pitomosti.....
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.5.2021 15:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Jistě že ne. Ovšem bulvár z toho děláte vy. Ono je celkem jasný, že toho blba jen hrajete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 19:56 Reaguje na Jarka O.
Hluboký omyl. Dělám tady právě chytráka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 17:38
Před chvílí byla u Moravce pí Drábová i pan Míl a prezentovaly se tam velmi zajímavé názory.
Úplně jiné, hlásí že maistreamové ruské demagogie.
Pí Drábová řekla zajímavou věc, že teď je právě doba, kdy nastal politický konsensus a kdy by se měl vypsat tendr na JED.
A právě tři spolehliví dodavatelé jsou normální, (pan Míl).

Pan Wagner nedávno napsal jen úplně na okraj, že by se možná vyplatilo koordinovat vše s Poláky, kvůli množstevní slevě.

Jenže to dopadne jak? Jak dycky....obávám se........čili nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 17:42
Před chvílí byla u Moravce pí Drábová i pan Míl a prezentovaly se tam velmi zajímavé názory.
Úplně jiné, hlásí že maistreamové ruské demagogie.
Pí Drábová řekla zajímavou věc, že teď je právě doba, kdy nastal politický konsensus a kdy by se měl vypsat tendr na JED.
A právě tři spolehliví dodavatelé jsou normální, (pan Míl).

Pan Wagner nedávno napsal jen úplně na okraj, že by se možná vyplatilo koordinovat vše s Poláky, kvůli množstevní slevě.

Jenže to dopadne jak? Jak dycky....obávám se........čili nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 17:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Sločilo mi to dvakrát, sorry jako...
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.5.2021 19:48 Reaguje na Pavel Hanzl
A mně to 2x stačilo. Vy jste babisovec, máte jeho slovník. Copak to ten pan Mil řekl o plynových elektrárnách? Nějaké problémy? Nepochopila jsem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.5.2021 19:55 Reaguje na Jarka O.
Hovořilo se o JED a pan Míl řekl, že tři nabídky od solidních firem stačí a je to normální. Taky řekl, že Rosatom není takový truba, který by nám snižoval cenu a pak se nechal vyšoupnout.
Odpovědět
MG

Milan G

3.5.2021 11:23 Reaguje na Jarka O.
Pokud vám můžu poradit, nereagujte na něj, von se pak umlátí sám.
Odpovědět
JO

Jarka O.

3.5.2021 12:52 Reaguje na Milan G
Jo. Tahle korouhvicka otravuje lidi na vice portalech, a nekde i dost hnusne. Ochranar ani energetik to neni.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist