https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/regiojet-planuje-od-cervna-2020-zavedeni-primeho-vlakoveho-spojeni-z-ceska-na-ukrajinu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

RegioJet: RegioJet plánuje od června 2020 zavedení přímého vlakového spojení z Česka na Ukrajinu

19. srpna 2019 | RegioJet
RegioJet, největší středoevropský plně soukromý provozovatel dálkových vlaků, chystá další rozšíření provozu svých mezinárodních vlakových spojů. Od června 2020 plánuje zavedení přímého vlakového spojení na Ukrajinu. Za tímto účelem podal RegioJet oznámení o plánované nové službě v osobní drážní dopravě Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře.


Kromě přímého spojení vlaky na Ukrajinu chystá od června 2020 RegioJet také přímé spojení vlaky z Prahy přes Vídeň do Budapešti.

„Ukrajina je pro RegioJet přepravně velmi zajímavý trh a zájem o ni vzrostl po zavedení bezvízového styku mezi EU a Ukrajinou v loňském roce. Vidíme rostoucí zájem jak na straně obyvatel Ukrajiny cestovat do ČR a dalších zemí EU - nejen za prací ale i za turistikou nebo studiem; stejně tak roste zájem českých turistů o cesty na Ukrajinu. Již dnes RegioJet nabízí denně spojení do Užhorodu a Mukačeva - a to v kombinaci vlakové spojení Praha - Košice a garantovaný návazný spoj Košice - Užhorod – Mukačevo a ročně zde přepravíme kolem 30 tisíc cestujících,“ říká Ivana Kašická, ředitelka vlakové a autobusové dopravy RegioJet.

RegioJet má v plánu provozovat jeden pár spojů denně, a to jako noční vlak sestavený ze spacích vozů s odjezdem z Prahy v pozdních večerních hodinách a dopoledním příjezdem do pohraniční ukrajinské stanice Mostyska II. V podobné časové poloze by měl jet spoj také v opačném směru. Ve stanici Mostyska II pak budou navazovat přípoje dál ve směru Lvov a do dalších oblastí Ukrajiny.

Spoje by měly být vedeny přes Ostravu a dále přes Polsko na hranice s Ukrajinou a počítá se s kapacitou 400 – 600 míst. Cílem je přeprava cestujících zejména mezi Lvovskou oblastí Ukrajiny a klíčovými centry v rámci České republiky a dalších zemí EU.


Od června 2020 také na trase Praha – Vídeň - Budapešť

Dva páry vlakových spojů denně by měly jezdit na trati Praha - Brno - Vídeň – Budapešť a zpět jako prodloužení dvou ze čtyř stávajících vlakových spojů na trase Praha – Brno - Vídeň a zpět. Ty by měly nabídnout nové přímé spojení nejen mezi Českou republikou a Budapeští, ale také do dalších míst, která jsou vyhledávána českými turisty například kvůli termálním lázním, jako je Györ či Mosonmagyaróvár.

Vzhledem k tomu, že nové spoje budou vedeny po trase přes Vídeň, nabídne RegioJet poprvé vlakové spojení mezi dvěma hlavními městy ležícími mimo Českou republiku. Dvakrát denně v každém směru budou také cestující mezi dvěma podunajskými metropolemi, Vídní a Budapeští, moci využít nové spojení vlaky RegioJet.

„Naší politikou je nabízet nejlepší služby za nejvýhodnější ceny pro cestující na železnici. Například na trati Praha - Vídeň jsme dokázali, že je možné přinést mnohem vyšší kvalitu služeb ve vlacích za mnohem nižší ceny ve srovnání s tradičními provozovateli vlaků. Dá se říci, že nabídneme kvalitu a komfort vlaku za autobusové ceny. Chceme tak cestování vlakem také na těchto nových trasách zvýhodnit nejširším skupinám cestujících“, říká Ivana Kašická, ředitelka vlaků a autobusů RegioJet.


RegioJet dál roste – za první pololetí přepravily žluté vlaky 3,1 miliónu cestujících

Dálkovými vlaky RegioJet, které jezdí v České republice, na Slovensku a v Rakousku cestovalo za prvních šest měsíců letošního roku přibližně 3,1 miliónu cestujících. RegioJet tak pokračuje v rychlém růstu počtu přepravených cestujících, když za první pololetí přepravil o přibližně 12 % cestujících více než za stejné období předcházejícího roku. Celkově tak vlaky RegioJet cestovalo během prvního pololetí o přibližně čtvrt milionů cestujících více než za stejné období loňského roku.

„Naše vlaky využívá stále více cestujících, proto výrazně investujeme do rozvoje našeho vozového parku. Roste nám obsazenost spojů, vedle Ostravska se naše vlaky staly první volbou v očích zákazníků také na trasách do Brna, Bratislavy a Vídně. Aktuálně proto počítáme s pořízením celkem až stovky dalších vozů tak, abychom mohli dále navyšovat naše přepravní kapacity.

Rosteme na všech trasách – jak na spojích na trase Praha – Brno – Vídeň / Bratislava tak na tradiční trase Praha – Ostravsko – Košice. K růstu popularity přispívají také další kroky, jako bylo například spuštění nové prodejní aplikace.

Díky zvyšování počtu cestujících očekáváme v letošním roce také další nárůst zisku – a to o další desítky milionů Kč“, říká Petr Kohoutek, finanční ředitel Holdingu STUDENT AGENCY, do kterého RegioJet patří.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist