Václav Vrtal "> Obyvatelé Prahy 5 chtějí jezdit na kole - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/obyvatele-prahy-5-chteji-jezdit-na-kole
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

o.s. NaKole : Obyvatelé Prahy 5 chtějí jezdit na kole

19. října 2006 | o.s. NaKole
Autor: Václav Vrtal , tel: 603 432 172
Přes 400 občanů podepsalo petici , která požaduje od radnice Prahy 5 větší podporu cyklistické dopravy. Starosta Prahy 5 Milan Jančík se však k tomuto požadavku staví nepříliš vstřícně.

Cyklostezky přitom hrály důležitou roli ve volebním programu ODS Prahy 5 na období 2002-2006. „Vybudujeme systém propojených cyklostezek od Smíchovského nádraží a ostatních okrajových stanic metra (Radlická, Jinonice) na celém území městské části“, slibovala místní organizace ODS před volbami v roce 2002. Po vítězství v komunálních volbách z její kanditátky vzešel kromě starosty Jančíka také současný radní pro dopravu Vojtěch Zapletal.

V posledních čtyřech letech přitom radnice Prahy 5 neudělala pro podporu cyklistiky na svém území prakticky nic. „Z hlediska cyklistického pruhu je nutno si uvědomit, že by vždy měl navazovat na další část, tj. buď cyklistickou trasu či stezku, která v dané oblasti však není,“ vysvětluje Ivan Růžička, vedoucí oddělení dopravy Prahy 5. Budování stezek pro cyklisty tak končí ještě dříve, než vůbec začalo.

Jízda na kole má mnoho pozitivních aspektů. Pravidelná cesta do práce nebo do školy na kole prospívá tělu i duši. Vyšší podíl cyklistické dopravy ulevuje přecpaným dopravním tepnám a kolo také znamená menší znečištění ovzduší. Jak ukázal výzkum mezi Pražany v roce 2002, hlavní bariérou používání jízdního kola v Praze je kromě osobních důvodů hlavně obava o vlastní bezpečnost v automobilovém provozu.

Právě oddělení cyklistické a pěší dopravy od automobilů na Praze 5 je hlavním požadavkem petice. Její autoři požadují vybudovat souvislé spojení mezi Starým a Novým Barrandovem a také umožnit výletníkům vyjet z Barrandova bezpečně směrem na Slivenec, do Chuchelského háje a dále do oblasti Českého krasu. Posledním bodem je pěší a cyklistické propojení Barrandova a Slivence přes rychlostní komunikaci K Barrandovu. V současné době je běžné, že do 200 m vzdálené školy jsou slivenecké děti nuceny dojíždět autobusem.

Jitka Vrtalová
OS NaKole
www.NaKole.cz
tel: 603 432 172
Václav Vrtal , tel: 603 432 172
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist