https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/adin-vyhlidka-cyklostezka-becva-populismus-a-lzi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Adin Vyhlídka: Cyklostezka Bečva – populismus a lži

26.11.2013
Foto | Adin Vyhlídka
Kdykoliv projíždím na bicyklu tzv. Cyklostezkou Bečva, téměř pokaždé se setkávám s nějakým nepříjemným překvapením. Pravidelně využívám trasu od Přerova do Lipníku nad Bečvou a musím konstatovat, že od doby kdy byla původní pěšina kolem řeky Bečvy nezákonně zalitá asfaltem, vyskytují se neustále další a další problémy. Tragické jsou zejména případy smrtelných úrazů.
 

Samotné označení vjezdů na cyklostezku je nepochopitelné pro uživatele a naprosto neprofesionální ze stran odpovědných orgánů měst a obcí majících tuto tzv. cyklostezku ve své péči. Jako příklad uvedu dopravní značení u Grymovského mostu. Horní začka – zákaz vjezdu motorových vozidel, pod ní označení 30 km/hod., a dole informativní – Zásobování vjezd povolen, nikde žádná provozovna, tudíž zásobování čeho a koho? Ale pozor, hned vedle je označení cyklostezka č. 5. Prostě značení zcela zmatečné a paradoxní až anarchistického charakteru. Před nedávnem dokončená, velmi pěkná cyklosteska od Radslavic končí po pravé straně napojení u Grymovského mostu kulatou značkou – Zákaz pro chodce a cyklisty. Prostě, hlava to nebere. Naprosto stejná značka byla v minulosti nainstalována u vjezdu na cyklostezku Bečva pod přerovskou Nemocnicí, není to tedy žádná výjimka. Dříve byla v těchto místech značka – Zákaz vjezdu motor. vozidel.

V úseku mezi Grymovským mostem a osadou Rybáře-Osek potkávám velmi často také automobily osobní, nákladní a běžně projíždějí traktory s vlekem, cisternou či pluhem (mám zdokumentováno). Prostě tuto cyklostezku využívají zemědělci i s těžkou technikou, přestože souběžně vede polní komunikace na stejné polní pozemky, pouze o 200 m dál od břehu Bečvy. Řidiči zemědělských strojů se hájí tím, že to není cyklostezka ale tzv. obslužná komunikace. A světe div se, jeden z řidičů osobního vozidla mě vysvětloval, že to není žádná cyklostezka a v podstatě tam nemám co pohledávat neboť projíždím po jeho vlastním pozemku a nikdo z kompetentních orgánů nezískal povolení skutečného vlastníka k stavbě cyklostezky. Podle jeho slov, cyklostezka je fakticky černou stavbou a v tom jsem mu byl nucen dát za pravdu. Zůstává nahořklá pachuť z pravděpodobně nezákonného postupu kompetentních orgánů samosprávy dotčených obcí a měst. Populisticky se pod záminkou výstavby cyklostezky zneužily dotační programy a ve skutečnosti tato asfaltová komunikace slouží k mnoha jiným účelům.

Tímto článkem tedy podávám veřejnou žalobu na zneužití pravomoci úřední osoby při stavbě „Cyklostezky Bečva“ neb nebyly vypořádány majetkové vztahy, nebyla provedena změna územního plánu a pozemky nebyly změněny na pozemky stavební.
Žádám starosty dotčených obcí a měst aby podali odborné vysvětlení.

reklama

 
Adin Vyhlídka
Autor je členem ČSOP
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist