https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/novy-jicin-dusi-kolony-automobilu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Nový Jičín dusí kolony automobilů

9.10.2007 | NOVÝ JIČÍN | Právo
Kolony vozidel, jež se krokem posunují po silnici I/57 vedoucí středem města. Tak stále častěji vypadá doprava v Novém Jičíně. Ještě nedávno si radní mohli libovat, že na rozdíl například od Opavy nebo Frýdku-Místku mívají řidiči problémy s průjezdem jen po patnácté hodině, jenže nyní to už zdaleka neplatí.
 
„Provoz bývá zablokovaný i jindy, třeba v poledních hodinách permanentně,“ řekl novojičínský starosta Ivan Týle (ODS). Zhoršení způsobilo i nedávné znemožnění levého odbočení na křižovatce silnic I/48 s komunikací vedoucí od Kopřivnice a Štramberka. Velké množství aut proto musí přes město.

Radní si už nechali spočítat, kolik tisíc vozidel Novým Jičínem denně projede a nově zvoleného třetího místostarostu čeká úkol poradit si s hrozivou situací. „Zřejmě začneme snížením počtu přechodů pro chodce v blízkosti pěti rondelů, což dopravu zpomalovalo,“ uvedl Týle s tím, že dopravu jistě zhorší stavba a otevření marketů v sousedním Šenově a prodej bývalé tabákové továrny.

Situaci také komplikují přejezdy souprav s nadměrným nákladem. Přitom před nedávnem skončila rekonstrukce blízkého mostu na silnici I/48. Jenže těžkotonážní vozidla stejně sjedou do města, vlečou se jeho středem a na opačném konci se vrátí na čtyřproudovku. „Doprava v té chvíli zkolabuje. Psali jsme na Ředitelství silnic a dálnic, nikdo neodpověděl. Nikdy totiž nevíme, kdy takový náklad městem pojede. Kvůli těmto přejezdům nemůžeme postavit ani nadchod,“ povzdychl si starosta.

Ředitelství silnic a dálnic přetrvávání „šnečích“ jízd těžkotonážních nákladů zdůvodňuje stavem opraveného mostu. „Byl v havarijním stavu a byli jsme rádi, že se ho podařilo opravit do nynější podoby. Ta však přepravu nejtěžších nákladů neumožňuje,“ řekl Lubomír Hýbl, pověřený řízením ostravské pobočky Ředitelství silnic a dálnic.

Za problematický úsek považuje Nový Jičín vedoucí trasovacího oddělení ostravské společnosti Special Transport Nosreti Aleš Havlásek. „Steskům lidí rozumím, ale na most opravdu nemůžeme. Přejezd oznamujeme správcům komunikací i policistům, nevím, proč radní tuto informaci nemají.“

Podle něj Nosreti přejíždí přes Nový Jičín zhruba čtyřikrát ročně. „Jenže přepravních firem je stále více, takže celkový počet bude vyšší,“ uvedl Havlásek a na naději radních, že nadměrné náklady z města zmizí zprovozněním dálnice D47, poznamenal: „To je zatím daleko a nevíme, zda v souvislosti s dálnicí nedostaneme nějaká omezení.“
reklama

 
Josef Gabzdyl

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist