Právo: Nový Jičín dusí kolony automobilů
9.10.2007 | NOVÝ JIČÍN | Právo
Kolony vozidel, jež se krokem posunují po silnici I/57 vedoucí středem města. Tak stále častěji vypadá doprava v Novém Jičíně. Ještě nedávno si radní mohli libovat, že na rozdíl například od Opavy nebo Frýdku-Místku mívají řidiči problémy s průjezdem jen po patnácté hodině, jenže nyní to už zdaleka neplatí.
„Provoz bývá zablokovaný i jindy, třeba v poledních hodinách permanentně,“ řekl novojičínský starosta Ivan Týle (ODS). Zhoršení způsobilo i nedávné znemožnění levého odbočení na křižovatce silnic I/48 s komunikací vedoucí od Kopřivnice a Štramberka. Velké množství aut proto musí přes město.
Radní si už nechali spočítat, kolik tisíc vozidel Novým Jičínem denně projede a nově zvoleného třetího místostarostu čeká úkol poradit si s hrozivou situací. „Zřejmě začneme snížením počtu přechodů pro chodce v blízkosti pěti rondelů, což dopravu zpomalovalo,“ uvedl Týle s tím, že dopravu jistě zhorší stavba a otevření marketů v sousedním Šenově a prodej bývalé tabákové továrny.
Situaci také komplikují přejezdy souprav s nadměrným nákladem. Přitom před nedávnem skončila rekonstrukce blízkého mostu na silnici I/48. Jenže těžkotonážní vozidla stejně sjedou do města, vlečou se jeho středem a na opačném konci se vrátí na čtyřproudovku. „Doprava v té chvíli zkolabuje. Psali jsme na Ředitelství silnic a dálnic, nikdo neodpověděl. Nikdy totiž nevíme, kdy takový náklad městem pojede. Kvůli těmto přejezdům nemůžeme postavit ani nadchod,“ povzdychl si starosta.
Ředitelství silnic a dálnic přetrvávání „šnečích“ jízd těžkotonážních nákladů zdůvodňuje stavem opraveného mostu. „Byl v havarijním stavu a byli jsme rádi, že se ho podařilo opravit do nynější podoby. Ta však přepravu nejtěžších nákladů neumožňuje,“ řekl Lubomír Hýbl, pověřený řízením ostravské pobočky Ředitelství silnic a dálnic.
Za problematický úsek považuje Nový Jičín vedoucí trasovacího oddělení ostravské společnosti Special Transport Nosreti Aleš Havlásek. „Steskům lidí rozumím, ale na most opravdu nemůžeme. Přejezd oznamujeme správcům komunikací i policistům, nevím, proč radní tuto informaci nemají.“
Podle něj Nosreti přejíždí přes Nový Jičín zhruba čtyřikrát ročně. „Jenže přepravních firem je stále více, takže celkový počet bude vyšší,“ uvedl Havlásek a na naději radních, že nadměrné náklady z města zmizí zprovozněním dálnice D47, poznamenal: „To je zatím daleko a nevíme, zda v souvislosti s dálnicí nedostaneme nějaká omezení.“
reklama
Radní si už nechali spočítat, kolik tisíc vozidel Novým Jičínem denně projede a nově zvoleného třetího místostarostu čeká úkol poradit si s hrozivou situací. „Zřejmě začneme snížením počtu přechodů pro chodce v blízkosti pěti rondelů, což dopravu zpomalovalo,“ uvedl Týle s tím, že dopravu jistě zhorší stavba a otevření marketů v sousedním Šenově a prodej bývalé tabákové továrny.
Situaci také komplikují přejezdy souprav s nadměrným nákladem. Přitom před nedávnem skončila rekonstrukce blízkého mostu na silnici I/48. Jenže těžkotonážní vozidla stejně sjedou do města, vlečou se jeho středem a na opačném konci se vrátí na čtyřproudovku. „Doprava v té chvíli zkolabuje. Psali jsme na Ředitelství silnic a dálnic, nikdo neodpověděl. Nikdy totiž nevíme, kdy takový náklad městem pojede. Kvůli těmto přejezdům nemůžeme postavit ani nadchod,“ povzdychl si starosta.
Ředitelství silnic a dálnic přetrvávání „šnečích“ jízd těžkotonážních nákladů zdůvodňuje stavem opraveného mostu. „Byl v havarijním stavu a byli jsme rádi, že se ho podařilo opravit do nynější podoby. Ta však přepravu nejtěžších nákladů neumožňuje,“ řekl Lubomír Hýbl, pověřený řízením ostravské pobočky Ředitelství silnic a dálnic.
Za problematický úsek považuje Nový Jičín vedoucí trasovacího oddělení ostravské společnosti Special Transport Nosreti Aleš Havlásek. „Steskům lidí rozumím, ale na most opravdu nemůžeme. Přejezd oznamujeme správcům komunikací i policistům, nevím, proč radní tuto informaci nemají.“
Podle něj Nosreti přejíždí přes Nový Jičín zhruba čtyřikrát ročně. „Jenže přepravních firem je stále více, takže celkový počet bude vyšší,“ uvedl Havlásek a na naději radních, že nadměrné náklady z města zmizí zprovozněním dálnice D47, poznamenal: „To je zatím daleko a nevíme, zda v souvislosti s dálnicí nedostaneme nějaká omezení.“
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk