Počet nejstarších dovážených ojetin se za dekádu zdesetinásobil
Do ČR bylo jen letos do konce listopadu dovezeno 166.000 ojetých aut, z toho polovina byla starší deseti let. Zhruba 40 procent dovážených aut má stočený tachometr a 18 procent je po havárii. Velké procento ojetin má rovněž odstraněný filtr pevných částic a nově se množí případy vyřazeného systému, který redukuje zplodiny ze vstřikování močoviny.
Podle europoslance Tomáše Zdechovského (KDU-ČSL) je Česko na evropské špičce v počtu aut se stočeným tachometrem. Se stáčením má bojovat evropská iniciativa tzv. car-passu, který by zaznamenával stav počtu ujetých kilometrů. Systém funguje v Belgii, Nizozemsku nebo na Slovensku. Česko se k němu nepřihlásilo. V pilotním provozu sdílení informací o ojetých vozidlech je v současnosti sedm zemí, systém odstartuje příští rok.
Zdechovský v Evropském parlamentu inicioval úpravu pro jednotnou povinnou výbavu vozidel v jednotlivých členských zemích. Řidiči by se tak vyhnuli postihům při cestách do zahraničí kvůli chybějící výbavě požadované místními předpisy.
V Česku je Z 5,9 milionu registrovaných osobních aut o průměrném stáří 14,8 roku. Například v Německu je vozový park starý v průměru 8,9 roku.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
Katka Pazderů
9.12.2019 05:34Richard Vacek
9.12.2019 06:23 Reaguje na Katka PazderůČeši si nevozí z ciziny starší auta protože v nich mají zálibu a baví je je opravovat. Češi to dělají proto, že nejsou tak bohatí, aby si pořídili nové auto a dovezenou ojetinou nahrazují svůj ještě starší vrak, který už nejede.
Petr Dvořák
9.12.2019 10:42 Reaguje na Katka PazderůOdstraňovat DPF aj. není zrovna košer praxe, ale pokud je tu auto v pořádku, tak proč ho nedojezdit..?
Čech M.
9.12.2019 23:49 Reaguje na Katka PazderůParadoxně to ukončil náš vstup do EU , jelikož to odporovalo unijním pravidlům, tak to skončilo a rázem byla přeplněná šrotoviště těmi Š 120.
Ale protože se vždy najde nějaký nový spasitel, tak před pár týdny přišel p. Prouza (Svaz obchodu a cestovního ruchu) s návrhem na zdvojnásobení ekopoplatku za převod aut. Důsledek bude stejný , nebo ještě horší.