https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kandidati-do-senatu-jsou-pro-dalnici-d3
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kandidáti do Senátu jsou pro dálnici D3

9.11.2000 12:04 | ČESKÉ BUDĚJOVICE (EkoList)
Takřka všichni kandidáti do Senátu ve volebním okrsku č. 14 - České Budějovice podporují plánovanou výstavbu dálnice D3 z Prahy na České Budějovice. Vyplývá to z ankety, kterou mezi kandidáty provedl EkoList. Jedinou kandidátkou, která by namísto dálnice podporovala urychlenou modernizaci IV. železničního koridoru, který povede stejným směrem, je architektka Hana Urbancová (Volba pro město, VPM).
 

Nejjistější si je v otázce dálnice z Prahy na jih kandidát Čtyřkoalice, českobudějovický radní Petr Petr. "Já jsem tady známý svým postojem. Dálnici D3 podporuji od samého počátku," říká Petr rezolutně. Podobně se na stavbu dopravní tepny dívá i jeho konkurent z Občanské demokratické strany (ODS) a současný senátor Jiří Pospíšil: "Považuji dálnici za limitující faktor rozvoje regionu," říká senátor Pospíšil. Připomíná ale, že právě probíhající proces EIA na jednotlivé úseky plánované dálnice je "příležitostí pro ekologické aktivisty, aby se prosadili". On sám pak prý bude podporovat tu variantu trasy dálnice, která z EIA vyjde jako nejméně škodlivá.

Výstavbu dálnice podporuje i kandidát vládní ČSSD Vladimír Papež, podle něhož je třeba při stanovení trasy ještě "vyřešit sporná místa na Táborsku a Benešovsku." Kandidát komunistů Petr Braný by zase dálnici stavěl zároveň se IV. železničním koridorem. "Využili bychom jedno staveniště a ušetřili tak na investičních nákladech," vysvětluje Braný.

Jedinou kandidátkou, která se vyslovila proti dálnici je kandidátka VPM, architektka Urbancová. "Dálnice D3 je natolik ekologicky spornou stavbou, že podle mého by prioritou měla být především urychlená modernizace IV. koridoru," říká hana Urbancová.

V českobudějovickém obvodu kandiduje také polárník Jaroslav Pavlíček za Pravý blok a Jiří Šumský za Stranu zelených. Jejich vyjádření se nám však nepodařilo získat.

PRO

Petr Braný (KSČM) - Diskuse se vede jako by proti sobě stály koridor a dálnice. Tak to ale není. Podle mě by se dálnice měla urychleně budovat, nejlépe zároveň s koridorem. Využili bychom tak jedno staveniště, ušetřili bychom na investicích. Zároveň by se obchvatem mohla řešit doprava v Českých Budějovicích. Dálnice i koridor by se měly budovat v těch trasách, jak jsou nyní navrženy.

Vladimír Papež (ČSSD) - Já jsem zastáncem D3, měla by se postavit tak, aby se spojení Prahy s Českými Budějovicemi stalo bezpečnějším. Současná komunikace je doslova o život. Nejlepší trasa je podle mne na Tábor, je ale potřeba vyřešit sporná území na Benešovsku. Je třeba sladit požadavky moderní doby a ochrany životního prostředí. Ta dálnice se ale bude stavět nějakých deset let, za tu dobu je možné dořešit leccos.

Petr Petr (Čtyřkoalice) - Já podporuji dálnici D3 od začátku a na tom si stojím. Samozřejmě v té trase, kterou ukáže EIA jako nejméně škodlivou.

Jiří Pospíšil (ODS) - Já považuji dálnici D3 za limitující faktor rozvoje našeho regionu. Proto ji samozřejmě podporuji. Existuje několik variant trasy dálnice, což je příležitost pro ekologické aktivisty, aby se prosadili. Já budu podporovat tu trasu, která nejméně poškodí životní prostředí.

PROTI

Hana Urbancová (VPM) - Proces projednávání vlivů dálnice D3 na životní prostředí (EIA) si už dnes vyžádal nutné změny plánované trasy. To ukazuje na to, že D3 je z ekologického hlediska velice problematickou stavbou. Podle mého názoru není dálnice D3 pro životní prostředí budějovického regionu přínosným projektem. Není zde navíc vyřešena řada dalších neuralgických míst - mám na mysli například nedostatečnou pozornost k názorům menších obcí, které já také musím reprezentovat. Bylo by myslím vhodné zvážit znovu priority pro dopravu v Jižních Čechách a já mám zato, že hlavní prioritou by měla být modernizace IV. železničního koridoru. To budeme potřebovat.


reklama

 
Jakub Kašpar

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist