https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volkswagen-loni-nesplnil-emisni-cile-eu-hrozi-mu-pokuta
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volkswagen loni nesplnil emisní cíle EU, hrozí mu pokuta

21.1.2021 16:35 | BERLÍN (ČTK)
"Těsně jsme minuli cíl pro vozový park za rok 2020, překazila to pandemie covidu-19," uvedl generální ředitel Herbert Diess. Doufá ale, že automobilka cíl splní letos, protože její hlavní značky přicházejí s novými elektrickými modely. Limit se loni podařilo splnit u hlavní značky Volkswagen a luxusní značky Audi.
"Těsně jsme minuli cíl pro vozový park za rok 2020, překazila to pandemie covidu-19," uvedl generální ředitel Herbert Diess. Doufá ale, že automobilka cíl splní letos, protože její hlavní značky přicházejí s novými elektrickými modely. Limit se loni podařilo splnit u hlavní značky Volkswagen a luxusní značky Audi.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německé automobilové skupině Volkswagen hrozí pokuta více než 100 milionů eur (2,6 miliardy Kč) za to, že u své flotily osobních aut loni nesplnila cíle Evropské unie stanovené pro emise oxidu uhličitého (CO2). Automobilka snížila emise u své flotily v EU zhruba o 20 procent na 99,8 gramu na kilometr (g/km). To je však stále 0,5 g/km nad cílem, oznámila automobilka.
 

"Těsně jsme minuli cíl pro vozový park za rok 2020, překazila to pandemie covidu-19," uvedl generální ředitel Herbert Diess. Doufá ale, že automobilka cíl splní letos, protože její hlavní značky přicházejí s novými elektrickými modely. Limit se loni podařilo splnit u hlavní značky Volkswagen a luxusní značky Audi. Podle mluvčího automobilky nesplnění cíle odpovídá pokutě více než 100 milionů eur.

Evropští politici prosadili omezení emisí výfukových plynů. Automobilky se proto pustily do vývoje nízkoemisních technologií, protože v případě nesplnění limitů jim hrozí pokuta 95 eur za každý gram CO2 nad limitem za každé prodané auto.

Volkswagen omezuje nabídku vozů se spalovacím motorem a přestavuje více továren na výrobu elektrických vozů. Už dříve uvedl, že přísnější emisní cíle v unii ho donutí do roku 2030 zvýšit podíl prodeje hybridních a elektrických aut v Evropě na 60 procent z předchozího cíle stanoveného na 40 procent.

Volkswagen uvedl, že dodávky elektrických aut do zemí EU, Británie, Norska a na Island loni zvýšil více než čtyřnásobně na 315.400 vozů. To z něj dělá jedničku na trhu s elektrickými vozy v západní Evropě se zhruba čtvrtinovým podílem.

Němečtí konkurenti Daimler a BMW již oznámili, že se jim díky vyššímu prodeji elektrických aut limity CO2 podařilo splnit.

Volkswagen v roce 2015 přiznal, že podváděl s emisními testy u vozů s naftovým motorem. Skandál automobilku stál na pokutách a opravách vozů více než 30 miliard eur. Většinu zaplatila v USA, uvedla agentura Reuters.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (8)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jirka Černý

21.1.2021 21:17
My vám dáme limity a vy je musíte splnit. Jestli jsou ty limity reálně splnitelné? To nás nezajímá, my chceme teplé místo a toto je cesta.
Odpovědět
VN

Vilém N

22.1.2021 07:10 Reaguje na Jirka Černý
Limity splnitelné jsou. Pojďme si ale na rovinu říct, kam nás EU vede. Ti starší si to pamatují z minulého režimu.

Svět prázdných silnic, minimálního osobního vlastnictví a zodpovědnosti, beztřídní společnosti a pořadníků na auta dlouhých jako můj účet z Globusu. To vše řízeno nedostupným politbyrem kdesi v cizině.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

22.1.2021 08:55 Reaguje na Vilém N
Trochu se mýlíte. Minimální vlastnictví, zato maximální odpovědnost. Máme třeba odpovědnost za nelegální migranty, máme odpovědnost za porušování lidských práv v Číně a dalších státech a celá řada dalších odpovědností. V tom ostatním ale máte naprostou pravdu. A co se týče těch limitů, tak ty sice splnitelné jsou, alza takových podmínek, kdy si v budoucnu vůz bude moci dovolit pouze úzká skupina nejbohatších.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

31.3.2021 19:41 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
"... v budoucnu vůz bude moci dovolit pouze úzká skupina nejbohatších". A o to právě jde. to je ten správný komunismus, kapitalistický komunismus pro bohaté, který platí ti chudí. Kdypak je to přestane, ty chudé, bavit?
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.1.2021 09:18
Vzhledem k tomu, že tyto limity byly záměrně nastaveny tak, aby byly nesplnitelné, je jasné, že je auta splnit nemohou. Taky ekologům nejde o nějakou ochranu ovzduší nebo zdraví lidí, ale čistě jen o likvidaci automobilů zabránění lidem v pohybu. Podle ekologických fantasmagorů mají lidé žit v podstatě jako středověcí nevolníci na jednom místě, tam i pracovat. Pohyb mimo rodnou hroudu jen výjimečně, na základě schválení vrchností (jak to bylo až do Gorbačova v SSSR).
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

31.3.2021 19:42 Reaguje na Jan Šimůnek
Tak to bylo v carském Rusku, SSSR to jen převzal i se zvláštními pokladnami pro vojáky.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.1.2021 12:26
Aby ty normy plnil a nejen VW, když jsou vycucané z prstu. Aby si papaláši v Bruseli prosadili ty elektrický plechovky - což zatím stále slepá ulička.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.1.2021 16:09 Reaguje na smějící se bestie
A vždy bude.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist