https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/iea-globalni-emise-oxidu-uhliciteho-loni-klesly-o-sedm-procent
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Globální emise oxidu uhličitého loni klesly o sedm procent, na úroveň jako před 10 lety

12.1.2021 02:16 | LONDÝN (ČTK)
"Letošní rok bude klíčový," uvedl Birol. Upozornil, že řada velkých ekonomik se v posledních měsících zavázala k dosažení nulových emisí do poloviny tohoto století.
"Letošní rok bude klíčový," uvedl Birol. Upozornil, že řada velkých ekonomik se v posledních měsících zavázala k dosažení nulových emisí do poloviny tohoto století.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Celosvětové emise oxidu uhličitého se v loňském roce v důsledku pandemie covidu-19 snížily o sedm procent a vrátily se na úrovně z období před deseti lety. Uvedl to podle agentury Reuters šéf Mezinárodní agentury pro energii (IEA) Fatih Birol. Varoval však, že globální emise se opět začnou zvyšovat, pokud proti tomu vlády nepodniknou rychlá opatření.
 

Negativní hospodářské dopady koronavirové krize již polevují a prvotní údaje podle Birola "potvrzují naše obavy, že globální emise by v roce 2021 měly oživit". Například v Číně, která je druhou největší ekonomikou světa, již podle IEA emise překonaly úrovně z období před příchodem koronavirové krize.

IEA nicméně věří, že nedávné přísliby průmyslových zemí a změna na prezidentském postu ve Spojených států by mohly vést k zásadnímu zlepšení situace. Nově zvolený prezident Joe Biden slibuje, že USA se po jeho nástupu do funkce znovu připojí k pařížské klimatické dohodě z roku 2015.

"Letošní rok bude klíčový," uvedl Birol. Upozornil, že řada velkých ekonomik se v posledních měsících zavázala k dosažení nulových emisí do poloviny tohoto století. "Jsem si jistý, že nová administrativa USA se k této skupině zemí připojí," dodal.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (42)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

12.1.2021 05:14
No, a pokud to takto vydržíme do roku 2050, tak se nám to oteplování povede zastavit. Vydržíte to?
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

12.1.2021 07:20 Reaguje na Katka Pazderů
Ale ono není co vydržet.... je to prostě přirozený vývoj lidské populace a jeho poznání o tom co způsobuje.... zatím člověk ukázal jen to, že je hloupý a zaslepený svým egem.... teď se konečně začíná dít nějaká sebereflexe (přesto, že některým to velice vadí a chtěli by snít dál svůj špinavý, sebestředný a nezodpovědný sen).

Svět konečně jen začal pomalu dělat co měl už dávno. A ani to, pokud se podaří dosáhnout toho, co si dnes představujeme jako uhlíkovou neutralitu nemusí stačit tomu, aby jsme tuto planetu fatálně nezplundrovali....

Problémů člověk této planetě způsobil spoustu a teprve se budeme bavit (tak jak se dnes bavíme o plastech přítomných již i v placentách nenarozených, nebo o klimatické změně způsobené také člověkem) o dalších a dalších katastrofách, které člověk svou hloupostí a sebestředností napáchal.......

Dnes má hodně lidí pocit, že je konec světa (už s těmi informacemi, které máme dnes), ale přitom je to jen začátek poznání vlastních chyb..... teprve se s touto inventurou začalo.....
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.1.2021 09:00 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Současný vývoj není přirozený, protože lidstvo se množí geometrickou řadou. Když takový vývoj nastane u zvířat nebo hmyzu, příroda se to snaží kompenzovat vyšším počtem narozených predátorů, případně šířením chorob, které populaci dotyčného druhu sníží. U lidí žádný přirozený predátor, který by populaci redukoval v potřebném počtu, není a co se týče chorob, tak taky nic moc není. Jedině drastickým snížením lidské populace se docílí života v souladu s přírodou, což je ale proti zájmu politiků. Takže pokud to nepochopíme, vychcípáme hlady nebo se utopíme v odpadcích.
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.1.2021 09:46 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
"U lidí žádný přirozený predátor, který by populaci redukoval v potřebném počtu, není ..."
Je. Člověk.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.1.2021 10:23 Reaguje na Jan Šimůnek
To máte pravdu, ale až tak jsem na to nepohlížel. amozřejmě že i u jiných druhů existuje autoregulace, ale nemyslím si, že by u lidí fungovalo něco jako - je nás o dvě miliardy víc, je třeba ty dvě miliardy vybít.
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.1.2021 12:55 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Člověka nemůžete oddělit od jeho biologické podstaty. Osobně jsem přesvědčen, že nárůst LGBT osob (ale i metrosexuálů a podobných orientací, jsoucích na štíru s rozmnožováním) v populaci, případně nárůst vnitrodruhového násilí a napětí, může být spoluzapříčiněn nějakými regulačními mechanismy, jaké známe od různých živočichů, od hmyzu až po savce.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

12.1.2021 19:16 Reaguje na Jan Šimůnek
Co se týká LGBT a studií o počtu pohlaví od 0 až 60ti (výsledkem té nuly je třeba požadavek na jednu veřejnou toaletu pro muže i ženy zároveň), mám ten stejný pocit, to je, že se příroda snaží omezit porodnost. Jenže tím, že se to netýká muslimů a ti můžou mít až 4 manželky, bude muset příroda zavěst něco jiného. Nejspíše se nabízí válka, což je historií osvědčený prostředek k snížení počtu lidí na planetě (tak byli možná "vymýceni" neandrtálci).
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.1.2021 21:16 Reaguje na Jiří Daneš
A všiml jste si, jak je ten Covid diskriminační. Zabíjí akorát muže a ženy, zatímco těm zbylým 58 pohlavím se vyhýbá. -))))
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

12.1.2021 19:17 Reaguje na Jan Šimůnek
Snad ale, bude LGBT a "singl" móda stačit.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.1.2021 21:15 Reaguje na Jan Šimůnek
Procento LGBT je pořád zhruba stejné, akorát teď se někteří díky nejrůznějším aktivitám až nezdravě zviditelňují.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

12.1.2021 19:19 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Tentokrát s Vámi souhlasím.
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.1.2021 09:45 Reaguje na Katka Pazderů
Ano, přidáme ke covidu ještě mor a neštovice. A kdyby to nepomohlo, cholera to jistí.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

12.1.2021 07:02
Vědci odebrali vzorky ledu z místa, kde objevili ledového muže Ötziho. Výsledky je ohromily, odporují totiž teorii globálního oteplování.

Vědci zkoumali vzorky ledu, které odebrali z hloubi ledovce Weisseespitze, jenž se nachází na rakousko-italském pohraničí ve výšce 3518 nad mořem. “Pokud se tento led vytvořil jako první, určení jeho věku může pomoct nalézt období, kdy led na vrcholu chyběl,” informují vědci v odborném časopisu Scientific Reports.
Pomocí této metody došli vědci k závěru, že led na vrcholu se vytvořil před přibližně 5900 lety. Podle nich je pravděpodobné, že led do té doby na vrcholech nižších než 4000 metrů chyběl.

Dosavadní studie se obvykle shodují v tom, že alpským ledovcům hrozí v příštích letech masivní tání. Z perspektivy nově zjištěných poznatků se ale nemusí jevit zase tak dramaticky. Alpy by tak sice ztratily velkou část ledovců, ale vlastně by se pouze vrátily do doby před šesti tisíci lety.

Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

12.1.2021 07:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ale před 6 tisíci lety byly na Zemi úplně jiné podmínky.... o tom to právě je.... kdyby bylo toto tání přirozenou součástí přirozeného vývoje planety, tak ano, ale člověk svým konáním tuto rovnováhu totálně vychýlil....

Pane Vinkler, Vy už tu pak nebudete, ale věřte mi, že časem budou vědci (a bohužel nejen oni) žasnout jak dlouho dnešním generacím trvalo pochopit co člověk způsobuje.....

Nebude to teda tím, že bychom to nebyli schopni pochopit.... ale mnoho z nás to pochopit nechce.... stejně jako nechcete Vy...

Neochota člověka vystoupit z jeho vlastního komfortu a přiznat si vlastní selhání je vyloženě jeho typický charakterový rys..... dnešní lidé už si ale nemohou dovolit snít své syntetické sny..... musejí žit realitu a reflektovat jí....
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

12.1.2021 08:29 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Realitu reflektuji :

Evropa byla v pátek na pokraji masivního výpadku elektřiny.
Kvůli silnému poklesu frekvence v elektrické přenosové soustavě hrozil v pátek Evropě masivní výpadek dodávek elektřiny, takzvaný blackout. S odvoláním na dodavatele energie Wien Energie a EVN o tom informovala agentura APA.
Ke stabilizaci sítě musely rakouské elektrárny okamžitě dodat energii. Podle EVN ale Rakousku situaci pomohla zvládnout i elektřina z jaderných a uhelných elektráren v sousedních zemích.

Problémem je podle ředitele Wien Energie rozvoj obnovitelné energie, s nímž souvisí kolísání ve výrobě elektřiny v závislosti na slunečním svitu či na větru. "Počet nouzových zásahů dramaticky narůstá. Zatímco ještě před několika lety musela Wien Energie kvůli stabilizaci sítě ročně zvýšit výrobu elektřiny krátkodobě jen asi patnáctkrát, v posledních letech to bylo až 240krát," řekl Strebl.

Pro stabilizaci elektrické soustavy budou zásadní elektrárny na zemní plyn /fosilní palivo/ , zejména z Ruska. /a závislost na Putinovi jak vyšitá/.

Tak co - ještě jste proti jádru jako páteři moderní české energetiky ?

Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.1.2021 08:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Hlavně že Rakušáci hlasitě protestují proti našim jaderným elektrárnám. -)))) Napadá mě, že bychom jim mohli dodat ebonitové tyče a liščí ohony z rušených kožešinových farem. Tak by byli na okolí nezávislí.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

12.1.2021 17:13 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ano, to bychom měli těm Rakušákům "k vůli udělat".
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.1.2021 12:50 Reaguje na Lukáš Kašpárek
To je jeden z najspornejších faktov odporujúcim teórii GO. Oteplenie od konca doby ľadovej do holocénneho optima bolo veľmi prudké, postupovalo oveľa rýchlejšie ako to dnešné. Píše o tom Vojen Ložek v časopise Vesmír: https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2001/cislo-3/prirozene-zmeny-podnebi.html "Během pouhých dvou tisíciletí na rozhraní poslední doby ledové neboli viselského glaciálu 2) a doby poledové neboli holocénu se v naší šířce teplota zdvihla o 10–12 °C. (Mnohonásobné opakování tohoto procesu je známo i ze starších klimatických cyklů.) Myslím, že v dnešní situaci je na místě vrátit se k těmto ryze přírodním změnám, neboť nám mohou poskytnout cenné poučení do blízké i vzdálenější budoucnosti."
Odpovědět
va

vaber

12.1.2021 13:36 Reaguje na Vladimir Mertan
já bych tedy nějaký článek v časopise nepovažoval za fakt nebo důkaz
všechny ty,,důkazy,, pro takový nebo onaký vývoj klimatu jsou jen interpretace nějakých objevů a zjištění,které se dají vyložit i jinak ,ba někdy dokonce i zcela opačně

Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.1.2021 18:29 Reaguje na vaber
To nie je hocijaký článok v časopise, to píše najväčšia autorita v Čechách - nedávno zosnulý Vojen Ložek. Podobne potvrdzuje napríklad Petr Pokorný v prednaske na yotube https://www.youtube.com/watch?v=Hd67EMWFKek
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

12.1.2021 19:03 Reaguje na vaber
Ono nejde o nějaký článek, ale o informaci o zjištěních.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.1.2021 20:00 Reaguje na vaber
Ako si predstavujete taký dôkaz?
Odpovědět
va

vaber

13.1.2021 09:01 Reaguje na Vladimir Mertan
dokonalý důkaz neexistuje a asi nikdy existovat nebude ,dokonce i popis současníků nemusí být přesný , protože když bude třeba eskymák popisovat veké teplo a stejnou teplotu bude popisovat afričan, jejich popis skutečnosti bude úplně jiný,
ale vědci zjistíli z nějakých nálezů ,že kolem roku 1000 NL bylo teplo a současně existuje informace od současníků ,že v té době taky zamrzl Nil, co je věrohodnější ? zamrzlý Nil pokud ta zpráva je pravdivá má pro mě mnohem větší váhu než zkomání toho největšího odborníka o této době, Nil nemohl zamrznout kdyby klima bylo teplejší než dnes,
podobně i ledovce ,za tisíce let by dávno roztály, kdyby ubývaly tempem jak dnes a tempo ubývání ledovců v posledních sto letech je přesně známo
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.1.2021 10:20 Reaguje na vaber
O tom zamrznutom Níle píšete často. Ale práve k tomu nemáte žiadny dôkaz, len ste to niekde čítal. Samotný doklad o zamrznutí Nílu možno neexistuje a možno je úplne falošný. Ak by to bola pravda, ešte to nemusí znamenať globálne zimu. Však aj teraz je veľká zima v Španielsku a kopec snehu. Sneh napadol aj v Maroku vo výške 1200 m. Je to spôsobené rozpadom polárneho vortexu a následným vytlačením polárneho vzduchu hlboko na juh. Oproti tomu existujú reálne doklady o teplej klíme v čase pred 8000 rokmi. Je to kompexný súbor dôkazov. Peľové analýzy dokazujú, že duby rástli aj v Tatrách. Hranica lesa bola o 300 m vyššie ako dnes, teplé podnebie dokladá aj vznik pôdy, ktorá by inak nevznikala. Sú to dlhodobé javy a nie jeden krátkodobý jav, ktorý nemáte ako reálne doložiť.
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.1.2021 12:26 Reaguje na Vladimir Mertan
Nil nezamrzl v době středověkého klimatického optima, ale v předchozích staletích (tzv. "temných"), kdy byly hladomory a neúrody a silný pokles teplot (podobně jako v době "malé doby ledové").

Navíc asi nešlo o celkové zamrznutí, ale spíš o vznik ledových škraloupů v zátokách a tišinách, spojený s masívním padáním sněhu.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.1.2021 12:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Podrobnejšie píše Jiří Svoboda, expert na historické záznamy o klíme treba prečíať do úplného konca: https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/1997/cislo-2/tvrde-zimy-evrope-za-uplynule-tisicileti.html
Odpovědět
PD

Pavel Dudr

12.1.2021 10:35
Ale obsah CO2 v atmosféře se zvýšil o 2,1 ppm = 16,4 GtCO2, jako obvykle. To už zpráva neuvádí. Tady to máte:
https://www.co2.earth/daily-co2
Odpovědět
va

vaber

12.1.2021 13:06 Reaguje na Pavel Dudr
kdesi se psalo ,že člověk emituje do ovzduší 34milird tun CO2 ročně , pokud tedy je pokles o 10% nyní emitujeme jen 30miliard tun a samozřejmě množství CO2 v amosféře stále úspěšně roste,
chápu to správně?
Odpovědět
PD

Pavel Dudr

12.1.2021 13:20 Reaguje na vaber
Přesně tak, a ten pokles o 7 % je zhruba tolik, co emituje celá EU27. Takže je to ukázka, co by se stalo, kdyby EU snížila emise na nulu. Zbytek světa to rozhodně neudělá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 08:24 Reaguje na Pavel Dudr
Zbytek to dělá velmi intenzivně, USA silně snížily už emise, Austrálie jede do solárů naplno, i zablokování růstu a snižování slíbil největší prasák planety, Čína.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

12.1.2021 14:10
Výzkum GWPF a Deutsche Bank

Vysoký ekonom Deutsche Bank varuje, že pro úspěch zelené dohody EU je „nezbytná určitá míra ekodiktatury“. Analýza zveřejněná Deutsche Bank ostře kritizuje „nečestnou debatu“, s níž EU prodává svůj „Zelený obchod“ evropským lidem. Obrovská rizika projektu pro prosperitu, ekonomický systém a samotnou demokracii by neměla být skryta, ale měla by být otevřeně řešena.

Eric Heymann, hlavní ekonom Deutsche Bank Research , varuje, že evropská Zelená dohoda a její cíl neutrality klimatu do roku 2050 vyvolá evropskou megakrizi, která povede k „znatelné ztrátě dobrých životních podmínek a pracovních míst“. A varuje: Bez „určité míry ekodiktatury“ to nebude fungovat.
Analytik popisuje jako pochybné, že se Green Deal všude prezentuje jako „nová růstová strategie“, která by umožnila EU stát se „spravedlivou a prosperující společností“. I když to na papíře může vypadat dobře, píše Heymann, aby bylo možné dosáhnout uhlíkově neutrálního stavu do roku 2050, bude nutné zásadně změnit evropskou ekonomiku a celé její politické a právní systémy.
Revoluční důsledky klimatické agendy EU pro každodenní život jsou prozatím „stále relativně abstraktní“ a pro většinu domácností „stále přijatelné“. Cesta ke klimatické neutralitě však bude brzy vyžadovat drastické zásahy do výběru dopravních prostředků, velikosti bydlení, způsobů vytápění, držení elektronického spotřebního zboží, jakož i omezení spotřeby masa a tropického ovoce .

A varuje, že tato omezení a jejich porušení nevyhnutelně vyvolají „obrovský politický odpor“.

Dostupné zde , str.73-74:

https://www.dbresearch.de/PROD/RPS_DE-PROD/PROD0000000000513730/Konzept_%23_19%3A_What_we_must_do_to_rebuild.PDF?undefined&realload=tN5CD2NHfUFIG7yIZtGxsdHlVst9GWxwoUTqJkoXVfOARTppeWIxS0JWzmQvzHaxVAtfV1qaMx4=


Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.1.2021 16:11 Reaguje na Miroslav Vinkler
:-),
no já jsem již loni v různých diskuzích psal o tom, že zákonitě v budoucnu nastane např. v segmentu vytápění to, že i pro domácnosti a domovní kotelny bude zavedena platba emisních povolenek pro spalování plynu, případně bude povoleno vytápění pouze na bázi elektřiny a biomasy.

To vše nás čeká a salámovou metodou nám to bude porcováno a nakládáno :-)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

12.1.2021 18:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Obávám se, že nejste daleko od pravdy. To stupňováni je
opravdu nehorázné a já se navíc obávám, aby to eko
vytápění bylo pro lidi nakonec únosné. Bude to začátek
konce zelené energetiky, protože lidé pochopí, že je
to v současném pojetí utopický nesmysl. Být tu více JE,
tak jsme mohli nočním proudem akumulačně vytápět a
přes den vyrábět v továrnách. V noci se mohly dobíjet
i ty elektromobily, které v noci fotovoltaika nenabije
a emise? Proti paroplynu či bioplynovkám nulové.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.1.2021 19:19 Reaguje na Břetislav Machaček
Souhlasím s vámi.
Jak naznačuje uvedený příspěvek od p. Vinklera, laická veřejnost nemá tušení, co takový cíl uhlíkové neutrality do 2050 bude znamenat. Obávám se, že v tom nemají jasno ani v evropském parlamentu, protože již loni se objevila kritika, že nejsou zpracovávány dopadové studie.
Bohužel velký podíl na tom má to politikaření a ideologická zaslepenost, kterou dokáží mnozí skvěle využívat pro manipulaci s veřejným míněním.
Vidíme to opět na jaderné energetice, která se teď dostala do role terče.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

12.1.2021 19:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
A těmi dopadovými studiemi se mělo a má začínat každý projekt, ne jen Green Deal.
Odpovědět
li

12.1.2021 19:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Hanzl má dneska nějak zpoždění
Odpovědět
PD

Pavel Dudr

12.1.2021 21:48 Reaguje na
Tak to budou zkrácené prémie, nedá se nic dělat.
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.1.2021 10:16 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tohle je názorný důkaz, že ekologie není nic odborného či vědeckého. Je to ryzí politikum, které má určité skupině lidí přinést mocenské posta a ekonomický (či přímo finanční) benefit. Nic jiného.

Proto obrana proti tomu není nějaká odborná argumentace, ale opět politika - podpora sil, které jsou proti. I za cenu případných střetů, až do úrovně občanské války, nepůjde-li to pokojnějšími prostředky.
Odpovědět
PD

Pavel Dudr

13.1.2021 11:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Neřekl bych ekologie ale klimatický alarmismus nebo parazitismus. Protože se jedná o biliónvý byznys, na kterém někteří hodně vydělávají, zatímco ti ostatní jim to financují. A záchrana planety je jen záminka. Jsou to stovky organizací, Green Peace, Hnutí DUHA, Limity jsme my, Ústav výzkumu globální změny.... A kolik takových máme my? Nevím o žádné v Česku.
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.1.2021 12:27 Reaguje na Pavel Dudr
Obávám se, že dnes už ekologii mimo ten alarmismus nebo parazitismus nenajdete.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.1.2021 14:17 Reaguje na Jan Šimůnek
Zase soudruhu? Zase byste chtěl střílet do lidí? Bacha aby někdo nezastřelil vás ... no, ale kdo by o takovou trofej stál. :-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

14.1.2021 10:13 Reaguje na Petr Eliáš
Pokud to ekologové dotáhnou až k občanské válce, tak se holt střílet bude, protože to je v takové situaci normální. Moje generace má tu výhodu, že prošla základní vojenskou službou, zatímco různí mlamojové budou přikládat pušku hlavní k hlavě.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist