https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/tuzemske-firmy-odmitaji-novy-plan-ek-na-snizeni-emisi-co2
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tuzemské firmy odmítají nový plán Evropské komise na snížení emisí CO2

16.9.2020 17:09 | PRAHA (ČTK)
"Odmítáme, aby se neuváženě navyšoval cíl pro snížení emisí skleníkových plynů do roku 2030," uvedl ředitel sekce hospodářské politiky Svazu průmyslu Bohuslav Čížek.
"Odmítáme, aby se neuváženě navyšoval cíl pro snížení emisí skleníkových plynů do roku 2030," uvedl ředitel sekce hospodářské politiky Svazu průmyslu Bohuslav Čížek.
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | Gregory Heath / CSIRO
Zástupci českých podniků odmítají plán na snížení emisí skleníkových plynů o 55 procent do roku 2030, který představila předsedkyně Evropské komise (EK) Ursula von der Leyenová. Požadují nejprve analýzy vnitrostátních energetických a klimatických plánů, jakož i dopadů pandemie koronaviru či brexitu.
 

"Jakékoliv návrhy na zpřísnění požadavků na snižování emisí CO2 bez předložení a projednání souvisejících klíčových analýz, ze kterých zpřísnění vychází, je nutné odmítnout," uvedla tajemnice sekce životního prostředí Hospodářské komory Lenka Janáková. Zpřísňující se požadavky nemohou podle ní vjít za hranici toho, co se dá ještě označit jako ekonomicky proveditelné a současně to bude společensky ospravedlnitelné.

"Odmítáme, aby se neuváženě navyšoval cíl pro snížení emisí skleníkových plynů do roku 2030," uvedl ředitel sekce hospodářské politiky Svazu průmyslu Bohuslav Čížek. Případné návrhy na jeho navýšení musí podle něj zohlednit vyhodnocení finálních vnitrostátních plánů v energetice a klimatu, je třeba také analyzovat dopady pandemie a odchodu Velké Británie z EU.

Dále je nutné posoudit přínosy zavádění legislativy z balíčku Čistá energie pro všechny Evropany, na kterou musí navazovat komplexní hodnocení dopadů na členské státy a sektory, připomněl Čížek. "V následujících týdnech a měsících požadujeme aktivní diskusi o možnostech příspěvků jednotlivých členských zemí při zohlednění specifik jednotlivých sektorů a dopadů na jejich konkurenceschopnost a zaměstnanost v regionech. Náklady transformace budou totiž pro ČR mnohem vyšší než v západních zemích EU, které mají nižší podíl průmyslu na tvorbě HDP," poznamenal.

Již splnění současných cílů bude pro některé členské státy mimořádně náročné i v běžných podmínkách, natož v období pandemie koronaviru a související ekonomické recese, upozornila Janáková. Tento záměr se podle jejích slov může pro řadu členských států snadno zvrtnout na "cestu do pekla dlážděnou zelenými úmysly".


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (76)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

16.9.2020 18:01
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.9.2020 18:50 Reaguje na Katka Pazderů
Co s tím můžeme dělat? Odejít z toho spolku potřeštěnců, kteří jsou
schopni z Evropy udělat migranty přelidněnou periferii světa s
drahou a nestálou energetikou založenou na dovozech plynu. Asi to
je záměr a někteří aktivisté mu stále tleskají. Pokud padne kvůli
energetice průmysl, tak nám sice zbude dobrý pocit z nulové uhlíkové
stopy, ale jinak zbudou prázdné peněženky a závislost na cizích
zdrojích energie. Takhle to uspěchat je hloupost bez adekvátní
náhrady. To uhlí není pouze výroba elektřiny, ale i hutnictví, chemie, vytápění domácností i celých sídlišť. Jako náhrada bude
asi dovážený plyn a u něho stoupne rapidně kvůli zájmu cena.
Mnozí, když přijdou ve zkrachovalém průmyslu o práci, se asi
z té nulové uhlíkové stopy těšit nebudou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.9.2020 07:02 Reaguje na Břetislav Machaček
Je až podivné, jak jste zcela mimo realitu.
Někdo vám nakecal, že s modernizací energetiky přijde nějaká šílená krize a devastace průmyslu.
Nechápu to, protože v historii to vždy mělo opačný účinek.
Když se podívám na dnešní realitu, tak Evropa má už z OZE skoro polovinu energie, nikdo nebankrotuje a naopak se ekonomicky daří velmi dobře.
Záměr využít koronáčovou krizi k masivnímu přebudování energetiky bude mít velmi pozitivní vliv i na ekonomiku i celou společnost.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

17.9.2020 11:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Přesně tak.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.9.2020 19:09 Reaguje na Katka Pazderů
Můžeme. Volit strany, které chtějí odchod z EU.
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

16.9.2020 19:22 Reaguje na Jan Šimůnek
S tím souhlasím ! Jen je otázkou kolik českomoravskch stran a hnutí je schopno a ochotno o vystoupení z evropských struktur se zasadit a dotáhnout to do konce ! Převlékači kabátů Zeman s Klausem byli u toho když politici čsfr do EU+NATO vložili. Za nemalý bruselský bakšiš. Nevím, zda jsme po třiceti letech schopni stát se nezávislým národem na západě i východě Evropy a Světa. Pokud ti, jež dnes nezažili sovětský socialismus v rámci rvhp tak můžou tvrdě dopadnout v putinovsku jako bělorusové a ostatní státy sns !
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.9.2020 19:54 Reaguje na Krejcar Stanislav
Docela úsměvné, když si dospělý člověk myslí, že malý desetimilionový stát uprostřed Evropy může být nezávislý. :-)
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.9.2020 23:19 Reaguje na Petr Eliáš
Samozřejmě že vždycky budeme závislí na ekonomické spolupráci s okolními zeměmi. Ale není snad nutné otrocky poslouchat všechny rozkazy vyplývající z aktuálního euronáboženství.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 08:53 Reaguje na Petr Eliáš
Souhlas s panem Šedivým. Uvědomte si, že přesuny financí mezi námi a zbytkem EU jsou pro nás silně nevýhodné. Ekonomicky naprosto šílené jsou věci, které nám EU vnucuje v oblasti životního prostředí a "boje proti CO2". Dalším problémem jsou zákazy perspektivních technologií a jejich výzkumu (např. GMO). V USA nebo některém jiném skutečně civilizovaném státě, si můžete koupit v běžných akvaristických prodejnách světélkující rybičky (s genem z medúzy), v bezcenné EU žumpě je za jejich vlastnění likvidační pokuta.

Navíc bychom mohli být výhodnou destinací pro firmy, které nechtějí být omezovány EU nesmysly, ale potřebují být z nějakých důvodů blízko.

Mohli bychom se stát ostrůvkem prosperity uprostřed ekonomicky zdechající EU.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.9.2020 10:03 Reaguje na Jan Šimůnek
A jéje, už slyším příchod argumentu se zahraničními společnostmi...

V GMO oblasti zaujímá EU přístup předběžné opatrnosti. Já vím, vám se to nelíbí. Vy byste nejraději křížil všechno se vším a volně to pouštěl do přírody a mezi lidi.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/cs/MEMO_15_4778

Poslední dva odstavce jsou krásně - jek je to slovo - sluníčkové. Jsme uprostřed evropy chlape! Většina našeho exportu jde do zemí EU! Takže i po vystoupení z EU bychom museli dodržovat předpisy EU!
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 14:21 Reaguje na Petr Eliáš
Stačilo by EU nesmysly dodržovat pro zboží pro EU, ne pro naši spotřebu a ne pro export jinam. Už to by byl obrovský ekonomický přínos.

V těch GMO bychom se klidně mohli stát něčím, co je (či spíš bylo) "Silicon Valey" pro počítačové technologie, v celosvětovém měřítku.

Jak jsem tu uvedl vícekrát, GMO rostliny by mohly být mnohonásobně efektivnější alternativou současných OZE. Což by mohlo trvale vyřešit problémy s emisemi CO2 takovým způsobem, že by to bylo ekonomicky přijatelné (a tudíž by do toho šli lidé dobrovolně, a ne pod hrozbou nějakých sankcí z brusele, a bylo by to pro ně i výhodné).
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.9.2020 09:04 Reaguje na Petr Eliáš
Ono těch nespokojených je více, ale nikdo to nemá
odvahu povědět nahlas. Pokud by svoje hlasy spojili, tak by byli schopni těm nesmyslům vzdorovat. Zatím se tak chove Visegrad a leží těm úředníkům v žaludku. Pokud se přidají i jiní, tak bude možno změnit politiku EU zevnitř a nemusíme z ní vystoupit po vzoru Británie. Vedení EU se VB
snaží dokázat, že udělala chybu a taky zastrašit
následovníky. Přitom to podstatné a to rovnost
na poli hospodářském stále není naplněna. Jsou
zde stále dotace, výjimky a daňové nerovnosti.
To není společenství rovnoprávných států, ale
těch bohatších s těmi chudými snažící se toto
trvale zakonzervovat. V čí prospěch snad pochopí
každý. Mít kam přesouvat hůře placenou, špinavou
a neekonomickou výrobu je výhodou a být pozice
srovnány, tak se bude muset vše přenastavit jinak.
Rovněž zdanění v rámci EU páchá velké nerovnosti
a opět se s tím nic stále neděje. O to zájem není,
protože stačí provozovat sídlo firmy a nešpinit se
samotnou výrobou. To realisté vidí a idealisté
přehlížejí. Žiji vedle takové továrny zahraničního
vlastníka, který tuto "špinavou"technologii sice
trochu vylepšil, ale doma ji neprovozuje. Má ji
u nás, v Polsku a na Ukrajině. Ano na takovou
úroveň nás staví a my to trpíme, protože na pouhé
přitvrzení ekologických požadavků reagovali tím,
že to přesunou na Ukrajinu zcela. Tak se sobě
rovni nechovají, tak se chove nadřízený ke svému
lokaji.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.9.2020 09:55 Reaguje na Břetislav Machaček
A něco konkrétního by nebylo? Takovýto pamflet se dá najít u různých skupin jako je třeb SPD nebo trikolora - ale většinou vychází z neznalosti.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.9.2020 11:03 Reaguje na Petr Eliáš
Co konkrétního chcete slyšet?
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 19:17 Reaguje na Petr Eliáš
To, co pan Machaček cituje, je prostě realita. Zná to každý, kdo přijde do kontaktu s něčím, co souvisí s EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.9.2020 22:34 Reaguje na Krejcar Stanislav
Je zvláštní, že nikdo z vystupovačů z Eu si nikdy nepoloží otázku, co by nastalo den po našem vystoupení z organizace se kterou máme 86% obchodní výměny.
Ekonomové jasně říkají, že by nastala krize přímo biblických rozměrů (30 - 40% HDP pokles) ovšem bez šanci na zlepšení.
A na to čeká Rusko, protože my jsme se jako výkonní otroci už jednou velmi osvědčili. a navíc nečeká, ale pomocí "aktivních opatření" u nás vyvolává správné nálady. Tady v kostce:
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=699611
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.9.2020 23:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Nastal by průšvih obludných rozměrů.
Po akceptaci zelených šíleností by nastal průšvih obludných rozměrů.
Podstatný rozdíl je v tom, že zatímco nedostatky ve vztazích nahradit lze, resuscitace ekonomiky (a zejména energetiky) zdevastované bandou zelených ignorantů nemusí už být reálně proveditelná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.9.2020 06:45 Reaguje na Viktor Šedivý
Vůbec netuším, o čem píšete.
Země, které přebudovávají energetiku na bezemisní, jsou na to ekonomicky velmi dobře, po koronáči se to plně projeví.
Zatímco nás čeká energetická krize.
Prostě ty terrawaty z OZE, které už normální země můžou využívat, nám budou za chvíli velmi silně scházet.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 09:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Přebudování ekonomika na "bezemisní" je cesta do slepé uličky, navíc vedoucí k naprosto šílené a pro nás po patřičných zkušenostech (viz minimálně srpen 1968) naprosto nepřijatelné závislosti na Rusku. Daleko horší, než jaké se tu někteří diskutující "děsí" pro případ, že by nové jaderné bloky postavili Rusové (protože palivo do nich může dodat řada dalších zemí a v nejhorším bychom si ho uměli vyrobit i sami). Závislost na ruském plynu (viz Německo a jeho zelená politika) je daleko horší.

Takže bychom po nějaké době nevraživosti ze strany EU navázali nějaké +- korektní vztahy, jaké tu byly od roku 1990 až do našeho vstupu.
A je také vysoce pravděpodobné, že by nás následovaly i další státy, případně vystoupily společně s námi. Pravděpodobně by postupně z EU odešla celá V4 a přidaly by se i další země.

A terrawatty z OZE v situaci, kdy je k dispozici na jejich uskladnění jen krajně neefektivní, i jinak nevýhodný a navíc nebezpečný, vodík, jsou naprosto bezcenné.
Odpovědět
li

16.9.2020 20:38 Reaguje na Jan Šimůnek
Mám rád vaše názory ohledně klimatu a váš postoj k takzvaným ekologům.Ale vystoupit z EU určitě ne.Když vidíte jak se nemůžou dohodnout se silnou Anglií tak si ani nechci představit jak by asi zametli s námi při odchodu.Navíc třeba ve Švýcarsku,což je ostrůvek jaký by jsme byli také,později stejně přijmou stejné nebo podobné zákony a směrnice jako EU,protože se nakonec přizpůsobí okolním zemím.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.9.2020 23:34 Reaguje na
Asi tak .. nevystupovat. Rozhodně ne. Mít je v mnohém na háku klidně, ale zkoušet vystoupit je blbost.

A z toho povedeného spolku beztak nikdo vyloučit nelze:-).
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 09:06 Reaguje na
Stejně k tomu jednou dojde, případně se EU zhroutí a rozpadne. Vystoupení by nás uchránilo před totálním propadem ekonomiky (do něhož nás viditelně zatahuje) a bylo by také dobré, aby kopance té scípající kobyly narážely na obnovená pohraniční opevnění a už se nás netýkaly.

Na druhé straně, pokud by u nás proběhlo referendum s výsledkem "pro odchod", znamenalo by to pro naše politiky při vyjednávání s EU zatraceně silnou pozici. Daleko silnější, než jakou mají teď.
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

16.9.2020 19:43 Reaguje na Katka Pazderů
Ano, souhlasím s vámi. Každopádně by jsme měli jednat. Pokud plyn a elektřina dokáže nahradit medium jež dnes umožnuje provoz těžkému průmyslu, bez něhož se dnešní člověk neobejde bude jen dobře. Slévárny, ocelárny a válcovny plechů jsou největším spotřebitelem energie. Bez litiny, železa, odlitků kovů se žádný firemní průmysl zatím neobejde. Takže, pokud absolventi universit a průmyslových škol dokáží vymyslet účinější nástroje než je frencisova a kaplanova turbina z jiných materiálů bude jen dobře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.9.2020 22:27 Reaguje na Krejcar Stanislav
Kde je vůle, tam je i cesta.
https://oenergetice.cz/emise-co2/thyssenkrupp-bude-vyrabet-bezemisni-ocel-pomoci-vodiku/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.9.2020 14:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako myslíte tohle ... "V případě, že do uvedení do provozu v roce 2025 nebude k dispozici dostatek vodíku, bude možnost novou ocelárnu provozovat dočasně na zemní plyn."

Takže dokud nebude vodík cenově konkurenceschopný, jedeme na zemák jako dosud, jen k tomu může všude říkat, jak jsme chtěli, jak jsme připravení, ale sorry jako.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.9.2020 17:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy to nechápete? Ta technologie je stavěná na vodík. Velmi rychle se rozvíjí vodíková infrastruktura využívající přetoky OZE.
Jenže nikdo neví kdo to stihne rychleji, pokud bude dost vodíku, nemá Krupp problém, pokud by ho bylo ještě málo, pojede na zemák. Kde vidíte problém? Jakmile se vodík kapacitně dobuduje, pojedou na vodík ve všem.
A co děláme my? Vymýšlíme důvody, proč to nejde. A jak dopadneme? Jako vdycky ti hlupáci, kteří jen mudrovali, proč to nejde.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.9.2020 21:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta technologie je stavěná i na vodík, stejně jako na zemák. Když stát zadotuje, přímo či nepřímo vodík, pojede se na něj. Když ne ... Nordstream 2 už je skoro hotovej a Gazprom rád dodá:-))). Na nějakou ekologii ve skutečnosti sere pes:-).

Vy jste fakt neskutečně naivní ... jo, myslíte to dobře a chcete lepší svět, ale ...
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.9.2020 16:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže stačí velmi elementární výpočty na bázi trojčlenky, kolik toho vodíku z přebytků energie bude a kolik se jím dá utáhnout. Ty to v podstatě spolehlivě pošlou do kopru. Jsou to jen socanské fantasmagorie, jako to HUKO, co jsem tu párkrát zmiňoval, které se postavilo, svazáci "košile modré, srdce rudé" tam odmakali desetitisíce brigádnických hodin, a pak se to vyhodilo do luftu, protože to byl projekt od začátku pitomý a ekonomicky nesmyslný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.9.2020 19:26 Reaguje na Jan Šimůnek
Bolševičtí svazáci nejsou technologové z Linde, totalitní nablblé soc. Rusko není progresivní a technologicky špičková Západní Evropa, bolševický komunistán není demokracie. Já vím hodiky a holínky jsou taky to samý, oboje se natahuje.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.9.2020 08:44 Reaguje na Pavel Hanzl
EU je prostě bolševický hnus.
I na tom HUKO jistě pracovali odborníci.
A v EU žádná demokracie není. Její zbytky jsou v jednotlivých státech a v oblastech jejich existence, do kterých ještě EU nezasahuje.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.9.2020 07:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Blbá trojčlenka a tabulky pro střední školy (alespoň ty pro mou generaci) + aktuální údaje o spotřebě elektřiny v ČR stačí k výpočtu, jak obrovský plynojem by do sebe nabral vodík na zimní období, kdy nefouká vítr a je inverze pro 40 % spotřeby ČR řádově týdny až měsíce). Něco tak gigantického se snad ani postavit nedá, spíš soustava obrovských plynojemů.
Pokud byste to zkapalnil, tak byste přišel o cca 1/2 energie z toho vodíku (tak energeticky náročný proces to je) a ještě byste potřeboval kryonádrže obludných rozměrů, protože v litru kapalného vodíku je jen polovina energie oproti litru benzínu.
A ještě byste musel řešit vysokou teplotu vodíkového plamene, v němž vzniká NOx (je-li plamen krmen vzduchem). Takže byste musel opět jít dolů s efektivitou a ten plamen buď nějak chladit pod teplotu kritickou pro vznik NOx, nebo ho krmit kyslíkem (čili kapalný vzduch a destilace), opět s obrovskými náklady. Je docela dobře možné, že po tomto posledním kroku byste byl bilančně na nule, nebo dokonce pod ní.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 09:10 Reaguje na Krejcar Stanislav
Jenže nenahradí, protože je šíleně drahé a výrazně dražší jsou i technologie, které ho využívají. Výroba železa redukcí pomocí vodíku je stará záležitost, ale takové železo bylo cenově na úrovni polodrahého kovu. Pochopitelně, ta cena by se přenesla do všeho, od železných armatur v nejrůznějších stavbách, až po kuchyňské nádobí. Možná by se chudší lidé museli vrátit k hliníkovému a měděnému, protože na železné by neměli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.9.2020 17:31 Reaguje na Jan Šimůnek
Já si myslím, že vy jste se vrátil do doby kamenné dávno, vaše názory tomu odpovídají.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.9.2020 07:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen mám určité kompetence v chemii a ekonomii. Prostě železo vyrobené těmito technologie mi by se cenově nedostalo pod úroveň barevných kovů. Následky (ekonomické) by byly katastrofální.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.9.2020 19:27 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy nechápete, že ekonomové a technologové od Kruppa nejsou úplní pitomci a umí počítat. Obávám se, že 100x lépe, než vy.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.9.2020 08:47 Reaguje na Pavel Hanzl
To uměli biologové a další vědci za éry Lysenka či Velkého Skoku (c Číně) taky. A bylo to houby platné.

Prostě mají odborníci politické zadání udělat šmé na vodík, tak udělají šmé na vodík. O tom, za to je či není preo praxi bezcenný shit, se v Německu už diskutovat nesmí, jako se za Hitlera nesmělo diskutovat o podstatě nacionálního socialismu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.9.2020 23:32 Reaguje na Katka Pazderů
Ale prd ... prostě to nebudeme plnit. A co se stane? Nic. Poláci si dělají co chtějí a EU drží ústa. Orbán si dělá co chce, a EU max tak protestuje. Třetina EMU na všechna rozpočtová kriteria zvysoka, po většinu doby včetně Francie:-), a co? Nic, furt mají EURO a jede se dál.

Pokud budeme důslední jako to bylo s migrantama (a že tam si myslím byla trocha dobré vůle namístě), tak se nestane vůbec nic. Základem je se nepodělat.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 09:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Vždy hrozí riziko, že si na nás bruselští soudruzi došlápnou, jako moskevští v roce 1968. Mohou na nás poslat např. milion zfanatizovaných muslimů. Mají je.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.9.2020 11:51 Reaguje na Jan Šimůnek
Pane Šimůnek, tak trochu soudnosti zase. Ti imigranti, a rozhodně se nejedná jen o muslimy, jdou tam, kde je to pro ně nejefektivnější ... tedy max ekonomický přínos za vynaložení min úsilí. A to ČR fakt není.

Už vidím jak k nám Němci ty své dárečky posílají ... a hlavně kam je s tím nápadem posílají oni.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 14:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Abyste se nedivil. Džihád je součástí islámské ideologie.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.9.2020 14:29 Reaguje na Jan Šimůnek
Ne že bych chtěl podceňovat ideologii, ale když pomineme občas pár magorů ... ve všech dobách, zemích a náboženstvích/ideologií ... tak je tu vždy jen jedna jistota.

Money talks.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 19:18 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy jste nikdy neslyšel slovo "žoldnéř"?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.9.2020 21:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Jako že nám sem EU pošle muslimské žoldnéře, jo:-)? Bo tím jste začal.

Nic ve zlém, ale v tomhle nejedu ...
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.9.2020 07:43 Reaguje na Svatá Prostoto
V podstatě si je už teď vydržují, akorát tomu říkají sociální dávky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.9.2020 11:17 Reaguje na Jan Šimůnek
Aha, a ti vaši žoldnéři zvednou zadek a potáhnou někam k Řípu jako proč? Když "tady" dostanou v porovnání s "tam" prd?

Jako že jim EU řekne něco ve smyslu ... naše dávky dostanete jen když potáhnete Čehůnům zakroutit krkem, nebo co?
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.9.2020 14:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Mohou dostat islámskou republiku s početným zotročeným obyvatelstvem, které na ně bude dělat. O něco podobného šlo ostatně už Hitlerovi.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.9.2020 15:25 Reaguje na Jan Šimůnek
Proč by měli stát o nějakou díru po granátu uprostřed Evropy, když tam kde jsou jim nic nechybí ... a když si počkají a nebudou se po nocích flákat:-))), tak jim to tam bude brzy celé patřit.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.9.2020 16:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Jenže my jsem pro ně riziko. Perspektivní destinace pro emigranty, kteří by mohli zahájit nějakou reconquistu.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

19.9.2020 12:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Doporučuji se s tímto člověkem moc nebavit. Evidentně je vyšinutý.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.9.2020 15:51 Reaguje na Petr Eliáš
Váš problém je, že se takové události už opakovaně koncem 20. a začátkem 21. století staly. Takže se nebavíme o nějakých fantasiích, ale o opakování scénářů, které už (s nějakými nevýznamnými modifikacemi) byly v reálu použity.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.9.2020 22:45 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy opravdu nejste duševně zdráv...
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.9.2020 07:46 Reaguje na Petr Eliáš
Já ten srpen 1968 zažil. Němci mají v mnoha ohledech stejnou mentalitu jako Rusové - také nikdy nežili v demokracii (protože režim v SRN jim byl v podstatě vnucen okupačními vojsky), a proto jich vysoké procento upřednostňuje prototalitní strany, včetně zelených.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.9.2020 18:28
Přijmout závažné rozhodnutí bez potřebných analýz, zejména ekonomických a sociálních , je proti zdravému rozumu.

Vybudovat společnost se světlými zítřky jsme již tady měli a pamatujeme si jak dopadlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.9.2020 22:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ovšem vytváření stohů analýz bez jakéhokoliv následného reálného činu je zase trendem naší současnosti.
Nejsem si jist, co je horší.
Každopýdně to se Západní Evropou nic spoečného nemá.
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

16.9.2020 20:07
Čím víc budou od reality odtržení bruselští papaláši tlačit na pilu, tím dřív se to jejich RVHP rozpadne. Takže jim fandím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.9.2020 22:40 Reaguje na Jan Olejníček
EU se samozřejmě nerozpadne (není důvod), ale asi vyrazí nás. To je ovšem konečná.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.9.2020 23:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste si nastudovat zda to vůbec lze ... rozšíříte si obzory a i ve vašem věku se dočkáte překvapení:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.9.2020 06:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Já si myslím, že si odhlasujeme czexit dobrovolně, národ je už doblblý naprosto totálně.
Současná krize bude svedena na EU a pokud bude EU požadovat, abychom plnili závazky z Green dealu, (které jsme podepsali), tak nastane mediální hyenizace EU tak, že radši vystoupíme.
Což bude zcela osudová rána.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 09:14 Reaguje na Pavel Hanzl
To by bylo to nejlepší, co by se mohlo stát. Opravdu budu rád, když moji potomci nebudou muset žít ve stejných sračkách, v jakých jsem byl nucen žít do roku 1989, a do jakých se propadáme znovu od vstupu do EU.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

17.9.2020 11:26 Reaguje na Jan Šimůnek
Projekt EU pomalu ale jistě spěje ke konci.
Postačí se podívat na podíl globálního HDP USA/Čína/EU za posledních dvacet let.

EU ztratila drive , je nejednotná, vyžívá se v byrokracii a de facto žije z podstaty.
Takový byzantský dvůr ve svém maximu úpadku, intriky,palácové převraty a neschopnost zajistit občanům vlastní bezpečnost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.9.2020 08:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Totální nesmysl jak dycky.
EU je na špičce vývoje, (především v sociální oblasti) a nenajdete na Zemi civilizaci, kde se obyčejnému štunéblovi daří tak dobře, jak v Evropě.
To nám dává gigantickou soft power.
Nemusíme být na špičce ve výrobě plastových krámů (tj. odpadu), nemusíme být nejrychlejší ve stavbě dálnic (už jsou dávno postavené), nemusíme být ani na špičce ve šmírovacích technologiích a šikaně vlastních lidí.
Ale jsme na špičce v OZE a v budování moderní, čisté energetiky. A to je dnes to nejdůležitější.
Jenom mě vadí, že zrovna my ten vývoj nestíháme a z tohoto elitního klubu vypadáváme.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.9.2020 14:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě šílené sociální dávky nicnedělajícím parazitům, dotace kde čeho, co by v podmínkách normální ekonomiky samo rychle zdechlo, přeregulovanost apod. opravdu do jisté míry připomínají poslední léta byzantského státu. O obrovské korupci a prostředí, které ji podporuje, ani nemluvě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.9.2020 07:58 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy si pořád pletete zdegradovaný babišistán s vyspělou Evropou.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.9.2020 08:48 Reaguje na Pavel Hanzl
To, co jsem popsal, je podstata EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.9.2020 08:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je čistá ruská demagogie, nejste s kolegou Šimůnkem napojeni přímo na Kreml?
Jaký "byzantský dvůr"? Vy asi nejste zrovna kovaný v historii, že?
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.9.2020 14:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Četl jste od E. Gibbona Úpadek a pád říše Římské (on to má dovedeno až do pádu Byzance coby východořímské říše)? Tam jsou všechny tyhle věci popsány.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.9.2020 07:56 Reaguje na Jan Šimůnek
Už Karel Marx psal, že imperialismus je poslední fáze kapitalismu a pak nastane socialismus a komunismus.
Už Lenin, Stalin i Hitler všude vykládali, že Západ je prohnilý a za chvíli zkolabuje, i Gottwald mlel stejné pitomosti jako vy.
A jak všichni dopadli? Podívejte se někdy do historie.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.9.2020 08:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže západ jsme nyní my. EU je nyní neomarxistická žumpa, srovnatelná se starým SSSR. Stavějí tam pomníky Marxovi a Leninovi.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

19.9.2020 12:21 Reaguje na Jan Šimůnek
Extrémně levicová strana (MLPD) vztyčila jednu sochu a hned: ,,V EU stavějí pomníky Leninovi!,, :D A socha Marxe je i u nás, v K. Varech. Takže taky jsme neomarxistická žumpa? :)

Ty vaše komentáře - to je jak komentáře dutohlavů z SPD a Trikolory. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.9.2020 16:00 Reaguje na Petr Eliáš
1. Kdy jsme tu Marxovu bustu postavili? Vím bezpečně, že tam byla už v roce 1979, když jsem pár desítek metrů od ní vojákoval. Čili muselo to být za socialismu.
A před tím Marxem, dodaným totalitním čínským režimem se shromáždila bruselská věrchuška a prováděla tam obřadní (či spíš ožralé) tance. Prostě jsou to lidé stejné politické orientace, jaká byla u komunistického vedení Československa v letech 1948 - 1989.

2. Kdyby nějaká "extrémní" politická strana chtěla postavit sochu Hitlera, myslíte si že by se v EU nebo Německu nenašel paragraf, který by to zakazoval? Přitom Hitler byl v porovnání s Leninem skoro neškodný. Navíc to byl on, kdo v Evropě prosadil první "ekologické" zákony a zákony na ochranu zvířat. Takže v podstatě jakýsi předchůdce dnešních zelených.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.9.2020 11:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Já myslím, že ne. Prostě s tím nějak vyjebeme ... jako vždy:-).

Faktem nicméně je, že jak dle mého názoru nemá pro nás členství v EU alternativu, tak tímto stylem se EU řítí celkem fofrem do kelu. Její konkurenceschopnost klesá, stejně jako její význam ve světě. Stárnoucí, vymírající, stagnující, blbnoucí a nekonkurenceschopná eknláva na sever od Afriky. To je naše budoucnost ... pokud se fofrem neprobereme.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 14:23 Reaguje na Svatá Prostoto
My, na rozdíl od bruselských, nechrápeme.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.9.2020 14:31 Reaguje na Jan Šimůnek
No, my si tak nějak potichu myslíme svoje a když nám hodí nějaké ty dotace navíc, tak kývneme na ledacos ... spíš na všechno.

A na rozdíl od těch Uhrů a Poláků jsme všem taky jen pro srandu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.9.2020 16:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Green Deal je cesta do totální bídy.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.9.2020 14:30 Reaguje na Pavel Hanzl
To říkali soudruzi o RVHP taky.

Ještě někdy po 20. listopadu 1989 vydali soudruzi zvláštní číslo časopisu Nová Mysl, věnované nutnosti vedoucí úlohy komunistické strany ve společnosti. Pikantní bylo, že to vyšlo snad den dva poté, co byla vedoucí úloha KSČ oficiálně zrušena. No, nekupte to! Zaujme to jednou čestné místo vedle brožur z politického školení po rodičích, obsahujících "pravdivé a úplné informace" o Slánského sionistickém centru.

Nicméně tady jde o to načasování, že si soudruzi ani někdy v tom říjnu, začátku listopadu, kdy to dávali do tisku, naprosto nedokázali představit, že by nastala pro jejich vedoucí úlohu konečná. A zcela podobnou mentalitu mají i soudruzi z brusele.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.9.2020 14:33 Reaguje na Jan Šimůnek
No, někteří si nedokázali představit a druzí si nepředstavovali a jednali.

Takže jsme tam kde jsme.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist