https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pred-elektrarnou-pocerady-se-bude-demonstrovat-za-konec-uhli
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Před elektrárnou Počerady se bude demonstrovat za konec uhlí

1.9.2020 12:03 | ÚSTÍ N.L. (ČTK)
Demonstraci společně svolává 13 ekologických organizací, které mají na vládu čtyři požadavky. Těmi jsou kromě rychlého ukončení těžby a spalování uhlí a co nejrychlejšího ukončení provozu elektrárny Počerady také spravedlivá transformace uhelných regionů a navýšení cílů snižování emisí v rámci Evropské unie do roku 2030.
Demonstraci společně svolává 13 ekologických organizací, které mají na vládu čtyři požadavky. Těmi jsou kromě rychlého ukončení těžby a spalování uhlí a co nejrychlejšího ukončení provozu elektrárny Počerady také spravedlivá transformace uhelných regionů a navýšení cílů snižování emisí v rámci Evropské unie do roku 2030.
Licence | Volné dílo (public domain)
Před elektrárnou Počerady na Lounsku bude několik ekologických organizací a hnutí v sobotu demonstrovat za rychlý konec spalování uhlí. Nedaleko elektrárny, jejímž majitelem bude od roku 2024 skupina Sev.en Energy finančníka Pavla Tykače, začali pořadatelé protestu stavět kemp.
 

Kemp se staví u obce Okořín, v pořadí je to čtvrtý tzv. klimakemp v ČR. Jeho součástí jsou workshopy a přednášky. "Abychom se vyhnuli nejhorším dopadům klimatické krize, musíme se uhlí zbavit do deseti let. Požadujeme spravedlivý konec uhlí, který musí jít ruku v ruce s vytvářením čistých pracovních míst a podporou lidí, kteří v uhelném průmyslu pracují nebo jsou postiženi jeho dopady," řekla Kateřina Holá z hnutí Limity jsme my.

Demonstraci společně svolává 13 ekologických organizací, které mají na vládu čtyři požadavky. Těmi jsou kromě rychlého ukončení těžby a spalování uhlí a co nejrychlejšího ukončení provozu elektrárny Počerady také spravedlivá transformace uhelných regionů a navýšení cílů snižování emisí v rámci Evropské unie do roku 2030.

Těžbu uhlí řeší tzv. uhelná komise, která se naposledy sešla v červnu v areálu elektrárny Počerady. Ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček (za ANO) tehdy uvedl, že do konce letošního roku komise stanoví postup útlumu těžby uhlí. Komise se podle jejího člena Jana Rovenského (za Greenpeace) shodla na tom, že hlavním kritériem při útlumu elektráren by měly být jejich emise skleníkových plynů na jednotku vyrobené energie.

"Uzavřít uhelnou elektrárnu Počerady je nutné nejpozději na konci roku 2023, kdy končí plánovaná životnost provozu. Elektrárna je největší český zdroj emisí CO2 i rtuti v ovzduší," uvedli v požadavcích na vládu aktivisté. Elektrárnu zatím vlastní ČEZ, od roku 2024 ji má převzít skupina Sev.en Energy. "Elektrárna Počerady bude samozřejmě splňovat i nadále veškeré nynější přísné ekologické limity. Jde ale o elektrárnu, kterou jsme prodali, a proto u ní žádáme o výjimku (z některých limitů). Je logické, aby eventuálně nová opatření realizoval již příští vlastník, který elektrárnu převezme," uvedl letos v dubnu mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.

Součástí protestů mohou být tzv. akce občanské neposlušnosti. Loni se klimakemp konal u Chvaletic na Pardubicku, kde je nejmladší hnědouhelná elektrárna v zemi. V roce 2018 se vydali demonstranti na pochod po hraně lomu Bílina na Mostecku. Více než stovka aktivistů tehdy vnikla do lomu Bílina a zůstala pod jedním ze dvou rypadel. Severočeské doly kvůli tomu musely přerušit těžbu.

Policie tehdy zadržela několik aktivistů. Věc se řešila jako přestupky. Severočeské doly vymáhaly škodu předžalobní výzvou, požadovaná částka ale nebyla uhrazena, proto podali žalobu. Mluvčí dolů Lukáš Kopecký dnes ČTK řekl, že jednání ještě nebylo nařízeno, zatím není jasné, který soud věc dostane na starosti.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (73)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 12:11
Je zajímavé že vláda, která podepsala Green deal a slíbila výrazné omezení uhelných elektráren, musí být nucena aktivisty, aby plnila svůj vlastní program.
Počerady jsou naše nejšpinavější elektrárna obdařená řadou emisních vyjímek (jsou špinavější než nové Čínské uhláky), tak na co si tady soudruzi zase hrají? Že to prodají Tykačovi s garancí desetiletí provozu a pak budou jen říkat "my nic, my muzikant, to zlý Tykač?"
Nebo je to zase jen klasický tunel na státní kasu, kdy ji zase Tykač bude vydírat? "Já to zavřu, ale nasypte mi miliardy!"
Kdo proboha tuhle zemi řídí?? Já vím že nepolitici, podle toho to vypadá.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 12:42 Reaguje na Pavel Hanzl
No to jste tedy vyplodil příspěvek...

Jak nucena? Ekologičtí aktivisté tu jsou řadu let. Dříve protestovali proti výstavbě Temelína, nyní se zaměřili na uhlí. Prostě plní své poslání a za co jsou placení (organizátoři).

Vláda loni pověřila uhelnou komisi ČR, aby jako poradní orgán zpracovala scénáře dekarbonizace energetiky. Na tyto závěry se čeká a dle nich by měla vláda konat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 13:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vláda už loni v EU slíbila solidní dekarbonizaci. Počerady jsou náš nejšpinavější uhlák (nevím, jestli i nejstarší) a je zcela logické, že půjdou v první linii. Už odstavila snad jeden blok v Prunéřově.
Může někdo teda vysvětlit, proč to prodávají?? Proč to nejde do útlumu dle nějakého plánu?
Co si o tom má občan myslet? Jak dlouho bude ta komise bádat a hlavně, když něco odstaví, tak čím to chtějí nahradit?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.9.2020 13:47 Reaguje na Pavel Hanzl
V obecné rovině proto, že to někdo chce koupit. Navíc je potřeba si uvědomit, že prodává ČEZ, nikoli vláda. ČEZ je soukromá společnost, ve které má ČR sice majoritu, ale rozhodně není jediným vlastníkem. A vedení ČEZu nesmí postupovat tak, aby to mělo negativní dopady na hospodaření společnosti.

Vulgárně řečeno ... pokud máte elektrárnu, tak ji nemůžete jen tak odepsat, pokud máte nabídku na její odkoupení (a relativně dost vysokou). Pokud byste to udělal, tak je dobré mít sbalené pyžamo a hygienické potřeby a předjednané zastupováním nějakým dobrým advokátem.

To co píšete by šlo celkem jednoduše realizovat, pokud by vlastníkem Počerad byl přímo stát. Ale takto ani smykem. Čistě teoreticky by mohl stát Tykačovu nabídku dorovnat, ČEZ by mu v takovém případě mohl prodat, a stát by ji následně mohl zavřít. Ale na to je už pozdě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 14:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Ta smlouva je již z roku 2013. V roce 2015 zůstala opce na prodej Počerad nevyužita. Koncem 2019 již byla opce uplatněna a uhelné Počerady ČEZ prodává. Jeden z primárních důvodů je palivo.
Prodej na Sev.en ovšem Počerady nevymanil z nutnosti plnit emisní limity.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 15:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Stát je majoritní vlastník a proto rozhodne, jestli se elektrárna prodá, nebo ne. Šermovat různými nevlastníky je zbytečně.
Pokud jde do útlumu a odstavení, je zločin to prodat. Pokud se ještě nerozhodlo, je to zločin prodat.
Pokud se prodá, nový majitel chce záruky, že nepůjde do útlumu. Pokud vím, tak ta záruka je snad do roku 40 nebo 50, ale to nevím.

Pokud někdo chce koupit vrakové auto, které nemá šanci dostat technickou a za slušné peníze, tak je v tom vždy nějaká čertovina.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.9.2020 17:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Celkem podrobně to máte rozepsáno tady ... https://www.respekt.cz/spolecnost/pocerady-pro-cendu-fandu-nebo-tykace

Třeba to pochopíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 20:43 Reaguje na Svatá Prostoto
To jsem pochopil, Respekt je dobrý zdroj informací a je tam vidět ten skrytý tunel celkem přesvědčivě. Těžko uvěřit, že to řídí úplní pitomci a diletanti, tak mohutný kšeft!! Vláda až neskutečně lže: "Stát, potažmo vláda nemůže jednat mimo rámec zákona o obchodních korporacích a jakkoli zasahovat do vedení společnosti,“ uvedla v září Schillerová.
Vláda je většinovým majitelem ČEZ a "nemůže zasahovat"!! Počítá s tím, že ovčan je úplně blbý.
Prostě za dvě miliardy to Tykačovi prodají a pět se mu vyplatí na útlumu, v té nejlevnější variantě. Prostě babišistán.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.9.2020 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy to furt nechápete, stát jako majoritní akcionář může jmenovat, resp. jmenuje, vedení společnosti. Ale nemůže jí diktovat aby konala jinak, než v zájmu VŠECH akcionářů, a pokud by tak činila, je vedení společnosti povinno takto nejednat. Jinak půjde sedět.

Vy fakt nic nechápete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 20:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Jak se přeloží do češtiny tohle prohlášení?:
"Holding Seven se také nerozpakuje zabojovat o benevolentnější výklad některých emisních limitů, což v prvním kole u Chvaletic na místní úrovni prosadil".
Přece jako KORUPCE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 15:26 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy jste úplně mimo. Dorovnávat Tykačovu nabídku?? PROČ? Tunel na státní peníze! PROČ??
Prostě rozhodnout o útlumu a odstavení a zaplatit to, co to stojí. Stát 60% státu. Odhaduji,že ten prodej bude tunel za hóódně miliard. Proč by to jinak dělali?
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.9.2020 16:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Prostě platí standardní ekonomické vztahy pro tržní hospodářství. (Zatím) nejsme zelený blbákov.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.9.2020 16:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy buďte rád, že nemáte žádnou funkci, ve které byste podobné věci mohl rozhodovat. S vaším uvažováním byste byl v teplákách opravdu velmi rychle.

Prostě si to právo alespoň trochu nastudujte, nebo tu neplácejte nesmysly.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 13:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Nic EU neslíbila.
Byl uzavřen celý Prunéřov I, tedy 4 x 110 MW. Letos by mělo dojít ještě k uzavření EMĚ III a jeden blok EMĚ II.
Rozumíte psanému textu? Plán útlumu zpracovává právě ta uhelná komise ČR. Předběžné výsledky mají představit koncem září, závěrečné doporučení do konce roku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 15:15 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře. A jak v tom figurují právě Počerady?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 16:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak jako ostatní uhelné elektrárny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 15:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Výborně, odstavují staré uhláky. To jednoznačně chválím. Jen dotaz: čím to chtějí nahradit?
mastodont JE je ve hvězdách a s rozvojem OZE se u nás nepočítá.
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.9.2020 16:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Bude se muset forsírovat jádro, nebo některé uhelné elektrárny znovu zprovoznit.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 16:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Z rozvojem OZE se samozřejmě počítá.

Jinak zápis z posledního jednání uhelné komise:
https://www.mpo.cz/assets/cz/rozcestnik/ministerstvo/kalendar-akci-vse/2020/6/Zapis-z-5--zasedani-UK-_5-6-2020_.pdf
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 17:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je fakt dobrý!!! Ti pánové tam vedou stále neurčité řeči, ale hezké je tohle:
"Brabec (MŽP) vyzval členy UK k hlasování, zda souhlasí s návrhem kategorizace zdrojů do čtyř kategorií a kategorizací na základě kritéria emisní intensity(s respektováním podmínek aplikace emisní intensity, které byly uvedeny v prezentaci PS č. 2)"
Tohle se mě v roce 2020 asi fakt jen zdá!!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 17:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Těch perel je tam více:
"Útlum uhlí nemusí sám o sobě vést ke snížení emisí".
Já si nedovedu představit, že bych byl placen za něco takového.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 21:05 Reaguje na Pavel Hanzl
To jsou ale faktické poznámky. Kritéria hodnocení můžou být různá a výsledky potom mohou být odlišné.
Ano, samozřejmě, pokud byste uhlí nahradil např. plynem nebo biomasou, nebo odstavil jaderné bloky, tak emise nesnížíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 07:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tohle přece mají všechny normální státy dávno vyřešené a jedou podle plánu, který tímhle tempem nebudeme mít nikdy.
Emise fosilního uhlíku dle různých paliv ti pánové snad musí znát, nebo ani tohle ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.9.2020 08:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Dávno? V Německu uhelná komise ukončila přípravu plánu dekarbonizace loni koncem ledna.
Samozřejmě každý stát má SEK, nicméně uhlíková neutralita do 2050 je novinka, proto jsou nutné aktualizace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 22:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
Aktualizace na úrovni, že se začíná mudrovat, jestli tím odstavením uhláků vůbec ničemu pomůžeme. Děkuji, už jsem zvracel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 20:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Německo snižuje emise CO2 už od roku 1980. To byl vrchol na 1400 tunách, dnes jsou asi na 80 tunách. Nevím, kolik na to mají komisí, ale výrobu elektřiny mají daleko vyšší.
Odpovědět
PK

Pavel Karel

1.9.2020 19:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
Studnička moudrosti zapomíná, že "taky" vláda se již na počátku 90. let zavázala k dekarbonizaci...a výsledek? 30 let po "revoluci" tady dýcháme spaliny a nakonec ještě oligarchům budeme platit za konec elektráren, které již 1/4 století mají být vyřazeny. Takže ekologičtí aktivisté kopou za nás všechny, kteří nechceme předčasně umírat na respirační problémy a rakovinu, jejíž ,incidence stále roste. Kdo tohle nevidí, je buď troll placený uhlobarony nebo úplný pitomec...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 21:11 Reaguje na Pavel Karel
Téééda, to je příspěvek roku...
Jinak zkuste příště něco vymyslet ze své hlavy a nepapouškovat neustále se opakující fráze od melounů z FFF, LJM, XR a nebo od GČR či HD.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 21:03 Reaguje na Pavel Karel
Přesně tak, ti gauneři počítají s tím, že EU bude dotovat odstavení uhláků. Počerady jsou nejstarší a nejšpinavější náš uhlák, tak se prodají za pár šupek a ty dotace shrábne Tykač a jeho kumpáni, na naše státní ouředníky taky milióny zbydou.
Prostě babišistán v praxi, stát je už jen servisní organizace pro oligarchii.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.9.2020 21:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak prostě za Nečase neměl ČEZ tu smlouvu uzavřít:-).

Jo, a Beneše a spol tam nedosadil Babiš, ani Sobotka, ale ... sakra, kdo by to mohl být? Že by taky Péťa Nečasů:-)? Ale zase jeho Janinka i od Beneše a Křetínského dostala spoustu moc hezkých dárků:-))).
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

1.9.2020 13:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Zatím státní kasa platí jen ty ekoaktivisty, Tykač si vydělává sám.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 13:19 Reaguje na Jiří Daneš
Ano...
https://marekhurt1.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=756483
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 13:38 Reaguje na Jaroslav Studnička
Typický projev ruské demagogie.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.9.2020 13:39 Reaguje na Pavel Hanzl
A čínská ne :-)?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 15:14 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pokud vím, tak ne. Číňani na nás jdou jinak a zatím dost blbě (naštěstí).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.9.2020 13:37 Reaguje na Jiří Daneš
Aktivisty samozřejmě vláda neplatí, ale to je fuk. Tady se asi hraje zase nějaká špinavá hra, ten prodej přece nemá elementární logiku.
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.9.2020 16:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Aktivisty platí naši nepřátelé.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

2.9.2020 08:39 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PK

Pavel Karel

1.9.2020 19:54 Reaguje na Jiří Daneš
Jako Tykač aj. dokáže vydělávat každý blbec - zadarmo dostat od tuneldědka Klause doly na uhlí, za pár drobných koupit vyřazené elektrárny, na které dostal výjimky od podplacených úředníků z krajů a MŽP, 1/4 století prodávat špinavou energii vzniklou spalováním uhlí nejhorší kvality a nakonec, když už mu to konečně zakáže náš jediný ochránce - západní civilizace reprezentovaná úředníky z EU - dostane od státu 1000x víc než za to na začátku zaplatil jako kompenzaci od nás daňových poplatníků (tj. od tzv. státu).
Navrhuji Tykačem placeným trollům Danešovi, Studničkovi, Šimůnkovi aj. ať se na svého šéfa složí sami a ze svého a nás ostatní přestanou zaplavovat tou svojí prooligarchickou propagandou !!! DOST BYLO SOCIALIZACE NÁKLADŮ A PRIVATIZACE ZISKŮ !!!
Odpovědět
MG

Milan G

1.9.2020 21:40 Reaguje na Pavel Karel
Tááák to jste mně teda pobavil, vaše citace.....když už mu to konečně zakáže náš jediný ochránce - západní civilizace reprezentovaná úředníky z EU ..konec citace. Prý jediný náš ochránce, úředníci z EU.

Tak tenhle výrok může směle aspirovat na kravinu tisíciletí....
Odpovědět

Jan Šimůnek

2.9.2020 07:17 Reaguje na Pavel Karel
Prakticky jakékoli rozhodnutí EUroúředníků nás nějak poškodilo nebo poškozuje. Socializace nákladů a privatizace zisků - to je postup, prováděný prakticky po celé EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 07:34 Reaguje na Pavel Karel
Přesně tak, uhelná lobby (podporovaná z Ruska) nám prakticky blokuje přechod na moderní energetiku a tím zakládá další období zaostávání, jak po roce 1948. Jenže tehdy jsme patřili mezi 10 nejvyspělejších zemí světa a krachli sme až za 40 let. Dnes to půjde asi výrazně rychleji.
Pokud bychom vystoupuili (nebo byli vyhozeni) z EU, je to prakticky konečná.
Ukrajina a dnes už i Bělorusko chtějí do EU, my naopak pod Rusko.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.9.2020 08:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste na omylu. Rusku nejde o uhlí. Rusku jde o plyn, proto rozhodně nepodporuje uhelnou lobby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 22:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
Rusko potřebuje rozeštvat a nejlépe rozvrátit celou EU. Je v podstatě jedno, jaké nástroje použije. Green deal je sjednocující prvek, OZE taky, to je výrazně poškozuje, protože je proti ropným systémům
a na fosilním uhlíku Rusko stojí. Neumí nic jiného, než rabovat vlastní zem a vyvážet suroviny.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

2.9.2020 08:53 Reaguje na Pavel Karel
Máte naprostou pravdu... ale v této zemi je pořád dost komunismem zdegenerovaných individuí co chtějí, abychom na tom byli co možná nejhůře a ochotně dělají užitečné hlupáky mocným hovadům z ČR i z východu, kteří tuto zemi i celou tuto planetu posílají do pekel...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.9.2020 14:15 Reaguje na Pavel Karel
"Jako Tykač aj. dokáže vydělávat každý blbec - zadarmo dostat od tuneldědka Klause doly na uhlí ..." ... fakt jo? A to povídejte, to se rád dozvím něco nového. :-DDD

Tedy, rozčilovat se a přitom vědět úplné prd ... to mne nikdy nepřestane překvapovat.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.9.2020 16:26
No co, sejdou se, pokempují, zaprotestují a to je tak vše. ČEZ prodá,
Tykač koupí a polostátní ČEZ nemusí se ztrátou elektrárnu zavírat či
inovovovat. Bude záležet na tom, aby stát nemusel nakonec Tykačovi
zaplatit odškodné, jako v Německu dostává RWE za zmařené investice.
V tom Německu zadělali na slušný precedens, ke kterému se budou
odvolávat ve všech zemích EÚ odstavujících uhelné elektrárny na
základě politického rozhodnutí. Myslím, že nás čeká další utahování
opasků na sérii odškodnění za zmařené investice.
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.9.2020 16:33 Reaguje na Břetislav Machaček
Souhlas. A všechny tyhle peníze je nutno zpětně vydolovat ze zelených aktivistů, kteří si vymysleli ten nesmysl o antropogenním oteplování.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.9.2020 20:24 Reaguje na Jan Šimůnek
Z neziskovek nelze nic vydolovat,neboť z principu nevytvářejí zisk a nedisponují ani majetkem. Jsou to pouze průtokáče dotací a dovolím si konstatovat, že s vyschnutím dotací, by jich 9O% ukončilo činnost. Proto se musejí zviditelnit, aby dokázaly oprávněnost těch dotací a tak
protestují, dávají rozhovory novinářům a zabývají se
něčím vyjímečným či exotickým. Běžná každodenní činnost
pro ochranu přírody není pro novináře zajímavá a tak je
třeba občas udělat podobnou akci. Blíží se konec roku
a dělení balíku dotací na příští rok. O kom bude slyšet
a koho bude vidět, tak může dosáhnout na větší hromádku.
Tak se to děje každý rok a tak se tomu už ani nedivím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 07:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Samozřejmě kvůli tomu se ten špinavý kšeft dělá, právě proto aktivisti protestují.
Všechny uzavírané uhleny mají kopu zaměstnanců a majitele, to zařízení se musí nějak zakonzervovat nebo zlikvidovat.
A to stojí dost peněz.
Pokud by to odstavili už dnes, zapaltí se nějaké milióny ČEZu, tj z půlky státu.
Pokud to koupí Tykač, "nainvestuje" tam papírově miliardy a buď bude čadit dál, nebo mu to zavřou. Takže se zaplatí x násobně víc, než teď. A o to jim jde. O tunel v miliardách.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

2.9.2020 09:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzl to nemá smysl těmto ignorantům vysvětlovat....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.9.2020 14:19 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Hlavně byste nám, ignorantům, mohli vysvětlit, co bude ČEZ dělat s tím uhlím, které se v případě neprodat Počerady zavázal odebírat ... a že na to tenkrát hodně tlačil, aby si tu smlouvu vydupal. A je to hodně uhlí:-))).

Fakt někdy dřív trochu čtěte, než něco vyplodíte. A pokud zrovna vám dvěma nefunguje strejda gůgl, tak někoho poproste.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 22:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Zcela idiotsky urážíte, ale celé to je zcela normální. To uhlí se vůbec nevytěží a právníci jsou od toho, aby to zmanažovali. Nic světoborného tam nehledejte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.9.2020 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak předně ... pokud vím, tak jediný kdo tu urážel byl Kašpárek. Pokud tedy slovo ignorant nepovažujete za lichotku:-))).

Zkuste si o té smlouvě z r. 2013 něco zjistit, základ máte i v tom článku z Respektu, na který jsem vám postnul odkaz.

A pak zkuste nastínit to vaše "zmanažování", jsem na vás docela zvědav. Že v tom nevidíte nic světoborného právě vy mne nicméně nepřekvapuje, je jistě řada věcí ve kterých se dobře orientujete, ale právo to rozhodně není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 21:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Počerady jsou povinny odebírat Tykačovo uhlí, tak je prostě budou odebírat a půjdou do útlumu, ta smlouva končí někdy v roce 23, tak k tomu datu to celé zabalí.
Jenom chci vidět, čím ten výkon budou soudruzi nahrazovat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.9.2020 13:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta smlouva samozřejmě v roce 23 nekončí. Vždyť vám to v tom Respektu všechno píšou.

"Vypovědět prodej by dále znamenalo dodržet jinou část smlouvy, podle které by ČEZ musel až do vytěžení sousedních dolů kupovat Tykačovo uhlí, nebo se z této povinnosti vyvázat pokutou ve výši kolem tří miliard korun. Naopak při prodeji má ČEZ za elektrárnu dvě miliardy inkasovat, obchod tedy optikou ČEZ znamená pro jeho bilanci dohromady plus pět miliard, ...".

Takže Hanzl se rozhodne, že prostě elektrárnu neprodá, uhlí neodebere (protože jinak netuším, co by s tím uhlím dělal) a ... má na krku žalobu, bo ČEZ je o 5 giga chudší.



Odpovědět
ig

1.9.2020 17:03
Aktivisti zase komplikovaně řeší věc, která se dá sprovodit ze světa úplně jednoduše. Normálně si elektrárnu koupí a jako majitelé ji prostě zavřou, zbourají, prodají do šrotu. Jaké s tím pořád cavyky?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 21:09 Reaguje na
No právě. To je ten největší tunel, proto to chce koupit Tykač a celá zkorumpovaná věrchuška z toho bude mít palmáre.
Odpovědět
MG

Milan G

1.9.2020 17:42
Vzhledem k tomu, že tihle pomatenci se chystají opět překračovat zákon tak Policie ČR bude připravena chránit majetek před jejich ataky.

Hm já vim, to bych chtěl asi moc. Lepší je když fízlové buzerují na silnicích.
Odpovědět
JH

Jan Horál

2.9.2020 07:31
Mě by zajímalo financování skupiny Limity jsme my a všech dalších, které proti uhlí bojují a vládě přikazují, co, kdy a jak má s energetikou dělat. Celkem vtipně to popsal někdo na blogu idnes (nemohu najít odkaz) kde se psalo, že byť mají spolky u nás určité povinnosti, co se předkládání financování týče tak všechna tato aktivistická sdružení, konající akce proti veřejnému pořádku nepředložila doklady, kdo je financuje. Tohle strašně sráží věrohodnost a někdo by měl jasně ukázat, že vás neplatí například Křetínský, který by bez mrknutí oka uhelné elektrárny nahradil svým plynem, nebo jaderná lobby. Psát o solárních panelech a větru je ptákovina, protože racionáně uvažující člověk ví, že nic z toho náš průmysl nebude ještě hodně dlouho pohánět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 07:40 Reaguje na Jan Horál
Je úplně jedno, kdo jaké doklady předloží, protože naše média dostaly už dávno jasný úkol. Zhyenizovat neziskový sektor (protože je nezávislý na vládě) a to nejlépe přes peníze, na to čecháček slyší.
Ale máte pravdu, vítr a slunce náš průmysl ještě hodně dlouho pohánět nebude, to naše zaostávání je až děsivé. V normálních zemích to pohání už skoro z poloviny a vývoj tam jde velmi rychle.
Odpovědět
JH

Jan Horál

2.9.2020 07:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to jedno, protože se tak veřejnost může zcela právem obávat, že na vládu tlačí plynová mafie prostřednictvím naivních dětí , které dnes opět lezou někam na rypadlio a ještě se sami aktivně prásknou do médií aby se o nich psalo. Na soláry a ani vítr naše malá země nikdy nepojede, protože na to prostě jednoduše nemáme podmínky, nebo toužíte mít na 50% našeho území větrníky a na tom zbytku solární panely? Pište trochu více chytře a nedělejte z lidí trubce.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

2.9.2020 09:23 Reaguje na Jan Horál
Takový jako vy by se vždy měli trošku zamyslet jestli vážně mají dost intelektu na posouzení dané situace... šíříte tu demagogii...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.9.2020 09:25 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Hlásá Kašpárek...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 22:34 Reaguje na Jan Horál
Zkuste se zamyslet hlavou. Celá roční spotřeba ČR je řádově 90 TWh a to by vytvořila plocha panelů asi 1% povrchu ČR. Já vím je to děsivě mnoho, ale zpevněné pochy u nás tvoří asi 10% plochy republiky, takže pokrýt 10% všeho zastvěného (včetně dálnic a odsavnýc ploch atd.) panely je už realističtější.
Navíc fve není samospasitelná, pro nás by byla šance stát se Evropským akumulátorem. Pokud bychom nebyli totálně blbí a šli bychom do vodíkových i jiných akumulací, což je silně finančně podporováno taky EU. Proč mají tuhle ambici Norové, kteří do Evropy nemají ani silnější vedení? My jsme uprostřed a dráty tu jsou. Proč musíme být zase ti nejzaprděnější a v důsledku nejblbší?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.9.2020 12:18 Reaguje na Pavel Hanzl
"Pokud bychom nebyli totálně blbí a šli bychom do vodíkových i jiných akumulací, ..."

No já se jen divím, že vy, jistě totálně neblbý, do toho prostě nejdete. Vyděláte majlant a Hlavenka vám píchne. Je myslím taky z Brna:-), má na to a nutno mu nechat, že ty start-upy (cywe, to je slovo) fakt umí.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 21:13 Reaguje na Svatá Prostoto
https://oenergetice.cz/evropska-unie/evropska-komise-oficialne-sazi-vodik-prijala-dlouho-ocekavane-strategie/

Tudy vede cesta i pro nás, tudy bychom šli k prosperitě a s velkou podporou EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 21:23 Reaguje na Svatá Prostoto
"Od roku 2025 do roku 2030 by měl instalovaný výkon elektrolyzérů v Evropě dosahovat kapacity 40 GW a výroba až 10 milionů tun čistého vodíku za rok."

To je 40 temelínských bloků. A my se budeme tou dobou štrachat se zahájení předraženého mastodonta, který nebude před rokem 40 fungovat a má mít výkon 1.3 GW.
Byla by to čurina, kdyby to nebyla tragédie. Proč nepostavíme elektrolyzéry za stejným, nebo vyšším výkonem? Stálo by to zlomek ceny mastodonta.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.9.2020 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
A už zase sem dáte jen co se vám hodí:-))). Citujte dál, třeba ... "Mezi lety 2020 a 2024 Komise podpoří instalaci elektrolyzérů pro výrobu zeleného vodíku o výkonu alespoň 6 GW a výrobní kapacitě 1 milion tun obnovitelného vodíku ročně. Od roku 2025 do roku 2030 by měl instalovaný výkon elektrolyzérů v Evropě dosahovat kapacity 40 GW a výroba až 10 milionů tun čistého vodíku za rok. Odhaduje se, že by v této fázi měla cena zeleného vodíku začít konkurovat ostatním formám."

Přeloženo, budeme do toho prát peníze hlava nehlava ... pokud teda po koroně nějaké budeme mít:-) ... a doufat, že by to snad možná a dá li příroda a dobrotivý Bůh mohlo okolo 2030 být aspoň provozně na nule.

Slovy ostravského barda ... mně snad jebne:-))).
Odpovědět

Jan Šimůnek

2.9.2020 18:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Neziskovky se dávno zhyenizovaly samy - svým chováním.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.9.2020 22:34 Reaguje na Jan Šimůnek
To vám dali na ramku v Kremlu.
Odpovědět
MG

Milan G

2.9.2020 13:20 Reaguje na Jan Horál
Ohledně financování těch pomatenců je tady https://marekhurt1.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=756483
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2020 21:25 Reaguje na Milan G
Babišzeitung dělá propagaci ropákům, samozřejmě.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist