https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/thunbergova-vyzvala-merkelovou-k-duraznejsimu-boji-za-klima
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Thunbergová vyzvala Merkelovou k důraznějšímu boji za klima

20.8.2020 16:15 | BERLÍN (ČTK)
Schůzka s Merkelovou, která se podle kancléřství konala na žádost aktivistek, se uskutečnila přesně dva roky ode dne, kdy se Thunbergová rozhodla upřednostnit klimatické protesty přes školní výukou.
Schůzka s Merkelovou, která se podle kancléřství konala na žádost aktivistek, se uskutečnila přesně dva roky ode dne, kdy se Thunbergová rozhodla upřednostnit klimatické protesty přes školní výukou.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německá kancléřka Angela Merkelová musí spolu s dalšími světovými politiky přistupovat ke klimatické krizi jako k jakékoli jiné krizi. Při dnešním jednání v Berlíně k tomu kancléřku vyzvala švédská klimatická aktivistka Greta Thunbergová. Její belgická kolegyně Adélaïde Charlierová na tiskové konferenci dodala, že Merkelová přislíbila být statečnější. Kancléřka tiskové prohlášení ke schůzce s aktivistkami neplánuje.
 

"Chceme, aby lidé vystoupili ze své komfortní zóny a aby byli stateční," řekla po jednání novinářům Thunbergová. "Chceme, aby vůdci převzali odpovědnost a klimatickou krizi řešili jako každou jinou krizi," uvedla. "Merkelová slíbila, že se vynasnaží být statečnější," dodala Charlierová.

Thunbergovou a Charlierovou na jednání s Merkelovou doprovodily ještě německá aktivistka Luisa Neubauerová a jejich belgická kolegyně Anuna de Weverová. Před příchodem na schůzku je uvítala asi dvacetičlenná skupina příznivců s transparenty. "Jsme tady a jsme slyšet, protože nám kradete budoucnost," skandovali příznivci Thunbergové na adresu politiků, když dívky přicházely za Merkelovou.

Schůzka s Merkelovou, která se podle kancléřství konala na žádost aktivistek, se uskutečnila přesně dva roky ode dne, kdy se Thunbergová rozhodla upřednostnit klimatické protesty přes školní výukou. "Bylo to přání paní Neubauerové, proto jsem nechtěla rozhovoru bránit, naopak mě těší, když mohu přání k setkání dostát," řekla ještě před jednáním Merkelová, která dnes odpoledne navštíví francouzského prezidenta Emmanuela Macrona v jeho letní přímořské rezidenci.

"Chceme kancléřce říct, že se klimatické krizi musí postavit především teď, neboť Německo předsedá Evropské unii," napsaly dívky v článku v magazínu Der Spiegel, který byl zveřejněn před dnešní schůzkou.

"Evropská unie musí konečně jednat, Německo se musí ujmout iniciativy: Investice do fosilní energetiky musí skončit, ekocida musí být trestána. Potřebujeme závazné emisní limity," uvedly aktivistky ve zmíněném článku.

Portál Focus před setkáním připomněl, že to bude svého druhu jistá obdoba summitu, protože se potkávají nejznámější aktivistka světa s nejmocnější ženou světa, jak časopis Forbes označuje Merkelovou. Focus si položil zároveň otázku, zda se 17letá Thunbergová, která je proslulá neústupností, pokusí 66leté mistryni politických kompromisů udělit kázání. Na přání novinářů, aby popsala atmosféru schůzky, reagovala Thunbergová slovy, že kancléřka byla "milá a přátelská".


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (229)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.8.2020 18:22
Obehraná písnička. Vždy, když se má protlačit nějaké politické rozhodnutí anebo přerozdělit peníze na OZE a boj proti emisím CO2, objeví se Greta
coby Panna orleánská a světe div se, rozhodnutí je na světě.
Co zas na nás chystají ??
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

20.8.2020 18:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pěkný postřeh! Zatímco Napoleon v důležitých fázích boje nasazoval starou gardu, dnešní zelení povolají mladou gardu, alias Gretu. Dějiny se (s obměnami) opakují.
Odpovědět
LB

Lukas B.

20.8.2020 18:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
nebyla by nějaká aktuální fotka svaté Gréty? co to je za novinařinu dávat několik let starou ilustrativní fotku u tak velevýznamného ducha?
Odpovědět
va

vaber

20.8.2020 19:02 Reaguje na Miroslav Vinkler
a co když se ta budoucnost opravdu mladým krade? kdo to ví ,jen Pán Bůh,
mně stav životních podmínek na planetě nepřipadá vůbec dobrý a není to jen z důvodu emisí CO2 a oteplování planety, jsou i jiné příznaky nedobrého stavu
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.8.2020 20:39 Reaguje na vaber
To je to poslední, čeho bych se bál. Daleko víc se bojím zelené totality a společnosti, jaká byla za nejhorších let socialismu, ale tentokrát pod praporem ekologie.
Odpovědět
va

vaber

21.8.2020 08:46 Reaguje na Jan Šimůnek
už jsme to tady řešili ,politika se napraví snadno škody na životním prostředí ne ,
je vždy třeba vybrat priority ,těch obvykle není mnoho ,ale lidé se rádi vrtají v nepodstatných věcech a dělají z nich veleproblém, hlavně masmédia při zpracovávání davu
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 08:57 Reaguje na vaber
Vzhledem k tomu, jak rychle se příroda vzpamatovala ze socialistických emisí, kyselých dešťů apod., a jak se dodnes nevyhrabala z reziduí po minulém režimu si dovolím brát váš názor se značnou rezervou.

Nehledě k tomu, že největší současné katastrofy na přírodě byly motivovány levicovou ideologií (ekologií, kterou levičáci ukradli vědě), velmi blízkou tomu, co hlásal minulý režim.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 10:32 Reaguje na Jan Šimůnek
Zase jen plácalismus, uhelná a ropná industrie, giga plastového a jiného odpadu atd. nemá nic společného s nějakoi levicí....brutálně ničené lesy kvůli kšeftu taky ne.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 21:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Brutálně tu ničí lesy akorát ekologové chovem kůrovce. A přírodu obecně ničí velkými plochami FV elektráren a "mixéry oblohy", které zabíjejí vše, co lítá, od hmyzu přes ptáky až po netopýry.

A společnost se dosud zcela nezbavila levičáckých idejí, které tu hlásal minulý režim.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

21.8.2020 12:54 Reaguje na Jan Šimůnek
Samozřejmě, že se nebojíte, protože jste starý a brzo tu již nebudete a nám tu necháte kolabující planetu... jste fakt kabrňák...
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

21.8.2020 13:54 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jó za našich mladých let, to jsme nelétali po celém světě jako dnešní mládež, nejedli jsme v lednu jahody nebo melouny a igelitový pytlík od mraženého kuřete nám po omytí posloužil pro zabalení školní svačiny.
Ale hlavně že jsme to my, kdo vám mladým tu nechává kolabující planetu :-)
Odpovědět
ig

21.8.2020 14:42 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Tak si prostě, vy mladí, nekupujte letenky, automobily, televizory, bydlete v garsonkách ve dvacetipatrových domech, jezte tuřín, pijte čistou vodu, nemějte ledničky, topte na 12 stupňů a ona si planeta oddychne a aspoň něco se samo spraví :-)
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.8.2020 20:41 Reaguje na
Pánové opatrně, nebo vám tu pan Kašpárek zazpívá "Meine Oma ist ’ne alte Umweltsau"...:-)
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

20.8.2020 22:59 Reaguje na vaber
Mně také nepřipadá stav životních podmínek na Zemi dobrý lidem. Zneklidňuje mne například, s jakou rychlostí dochází k vymírání živočichů a rostlin.

Nedivím se Grétě a ostatním mladým, že si kvůli budoucnosti ohledně životního prostředí dělají starosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.8.2020 23:47 Reaguje na Majka Kletečková
Přesně tak, Gréta má samozřejmě pravdu, jenže ropáci mají z fosilních paliv gigantický byznys a třeba Rusko je na tom přímo existenčně závislé.

A bod A) ruské demagogie říká: z vlastních špinavostí obviníš nepřítele.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.8.2020 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli náhodou nemáte ta údernická hesla popletená...
Mezi fosilní paliva patří i plyn a plynaři velmi lobují za OZE, protože to pro ně je velká příležitost k rozvoji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 10:29 Reaguje na Jaroslav Studnička
Plyn je považovaný jako nízkoemisní zdroj, protože má asi třetinové emise CO2 (než uhlí nebo ropa) a skoro žádné další.
A má obrovskou výhodu pro přechodné období do špičkových elektráren.
Navíc bude silně dotován vodíkem z přetoků OZE, takže toho uhlíku tam bude asi minimum.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.8.2020 12:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět nemáte pravdu, přemýšlím jestli jste opravdu tak nevzdělaný a nebo manipulujete záměrně, což by bylo horší. Blbost se dá pochopit.
Zemní plyn NENÍ nízkosemisní. Jeho uhlíková intenzita je na 60% intenzity uhlí. Další významné negativní dopady jsou úniky při těžbě a transportu, v součtu se to tak blíží ekologické stopě uhlí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 13:37 Reaguje na Jaroslav Studnička
Samozřejmě nesmysl. Zemní plyn je z největší části metan a ten má vzorec C H4, tj. při pálení vzniká jedna molekula CO2 a dvě H2O.
Navíc v tom plynu je i vodík a další složitější uhlovodíky.
Úniky při těžbě a dopravě vytváří bordeláři Rusi, to není obecná vlastnost plynu, moderní systémy jsou daleko čistší.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 14:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Nic ve zlém, ale tady jste lehce mimo. Já si myslel to samé co vy, ale před nějakou dobou tady na ekolistu byl článek o emisích za loňský rok. A krom jiných tam byla uvedena Vřesová ... a docela síla:-/. Najděte si to. S tím plynem to nebude zdaleka tak slavné jak jsem myslel a doufal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 18:27 Reaguje na Svatá Prostoto
Dejte odkaz, co čtu, tak chemie je jasná a energetický vákon plynu taky. Nějaká Vřesová bude asi jen technologický problém, ne?
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

21.8.2020 20:15 Reaguje na Pavel Hanzl
ještě dodám, že nic nového pod sluncem, ani ve způsobu, jak zblblnout některé lidí, aspoň za posledních 91 let.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 23:02 Reaguje na Pavel Hanzl
"Třetí největší znečišťovatel byla loni paroplynová elektrárna Vřesová Sokolovské uhelné, která vypustila 3,9 tuny CO2." ... https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropska-komise-nejvice-oxidu-uhliciteho-v-cr-vypustila-elektrarna-pocerady

Ale příště si to hledejte sám, vy si taky evidentně pamatujete jen co se vám zrovna hodí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 08:15 Reaguje na Svatá Prostoto
"Proti předloňským datům vypustily loni Počerady o více než 700.000 tun CO2 méně. Tušimice II naopak o téměř 300.000 tun více. Obě elektrárny patřily k dvěma největším znečišťovatelům ovzduší i ve statistice za rok 2018. Třetí největší znečišťovatel byla loni paroplynová elektrárna Vřesová Sokolovské uhelné, která vypustila 3,9 tuny CO2."
Ten článek psal asi zcela negramotný jedinec.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 11:53 Reaguje na Pavel Hanzl
No, je pravda, že trochu redakční práce by neuškodilo, ale když to člověk přečte celé, tak si to poskládá.

Takže ... Počerady +4,7 mio (tun CO2), Tušimice 4,7, Vřesová 3,9 ... samozřejmě mio, stejně jako ty Chvaletice jsou 3,7 mio.

Fakt je ten, že tohle by měl dělat autor nebo redakce. Ale zase beru, že ekolist je zadara, a darovanému koni ...

Nicméně je z toho jasně vidět ... pro nás oba asi bohužel ... že ten paroplyn taky není nějaká výhra:-/.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 12:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Emise se přepočítávají na výkon, což tam taky není. Ale plyn je prostě přechodové médium, vodíkové technologie počítají s tím, že právě plyn budou sytit a tím půjde zase dolů uhlík na úkor vodíku. Ve svítiplynu bylo asi 60% vodíku, takže rezervy jsou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 15:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Počítají s tím ... :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 16:00 Reaguje na Svatá Prostoto
https://oenergetice.cz/evropska-unie/evropska-komise-oficialne-sazi-vodik-prijala-dlouho-ocekavane-strategie/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2020 13:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Kolegyně několik let sází taky a ... bohužel nic:-).
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 07:18 Reaguje na Svatá Prostoto
Znal jsem jednoho, který sázel desítky let. Když ho našli po pár dnech (bydlel sám) tak ležel mezi štosy nic nevyhravších kupónů Sazky a Sportky. Alespoň se to, co už z něho teklo, mělo do čeho vcucávat...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 16:04 Reaguje na Svatá Prostoto
A co je výhra?
Fedrovat uhlí, opájet se fantasmagorií mastodonta JE za 20 let (který jen zastoupí část Dukovan) a všechny kritizovat a ze závazků se snažit vyšvejkovat? Do konce dekády jsme bez uhlí a co pak?
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 07:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Jiný fosil než uhlí, nezávislý na Rusech, nemáme. Leda naftu, závislou na islamistech (což je ještě horší). Jiný použitelný nefosil než jádro neexistuje ("použitelností" rozumím dostupný výkon a spolehlivost).

Takže, je mi líto.

Němci klidně ať si třeba masově a na povel třou ebonitové tyče liščími ocasy. Mohou si k tomu i pohvizdovat známou rytmickou melodii.
Je třeba se dostat na úroveň Francie, která má z jádra kolem 80 procent elektřiny.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

21.8.2020 20:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Dnes jsem v ČT náhodou naladil televizní inscenaci J. Weisse "Spravedlnost pro Selvina" z roku 1968, podle povídky Karla Čapka z roku 1929, která jako by byla o Vás, následovnících a fanoušků Gréty Thunberg. Jeden rozdíl je v tom, že hlavní protagonista se jmenoval Leonard Unden a druhý rozdíl je v tom,že šlo o téma justiční , nikoliv o klimatické, ale postupy a chování postav, jako by z oka vypadlo dnešním ekologickým aktivistům. I Vám.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

21.8.2020 20:16 Reaguje na Jiří Daneš
Ještě dodám, že nic nového pod sluncem, ani ve způsobu, jak zblblnout některé lidí, aspoň za posledních 91 let.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.8.2020 20:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Fakta dle IPCC: uhlíková intenzita plynu je 490 gCO₂eq/kWh, uhlíková intenzita uhlí je 820 gCO₂eq/kWh.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 21:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já mám staženo 248gCO2eg./kWh.

To má přece logiku, v metanu jasou 4 atomy vodíku na jeden uhlíku. A navíc volný vodík, který v uhlí skutečně není vůbec.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.8.2020 22:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Zde odkaz přímo na IPCC: https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/2018/02/ipcc_wg3_ar5_annex-iii.pdf#page=7
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.8.2020 22:18 Reaguje na Pavel Hanzl
V zemním plynu je H2 minimální množství, do 1 % obj.
Ono spalování zemního plynu je prostě o něco výhodnější, vyšší výhřevnost, nižší teplota rosného bodu spalin, tudíž nižší komínová ztráta a vyšší účinnost. Tím pádem méně paliva, méně spalin a méně emisí...
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 13:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Když IPCC uvádí 490, tak realita bude spíš horší než lepší.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 21:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Tyhle věci se dají pohledat v tabulkách a údaje z nich se blíží tomu, co uvádí pan Studnička.
A faktem také je, že ekologové uhlíkovou či ekologickou stopu těžby a transportu zemního plynu nijak neřeší. Protože pak by jim přestaly OZ, vynucující provoz paroplynových elektráren, vycházet jako "šíleně ekologické a bezuhlíkové"
Odpovědět
EN

Emil Novák

22.8.2020 05:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Větší hloupost jsem už dlouho nečetl. Plyn za nízkoemisní v žádném případě považovaný není a se započtením úniků metanu při těžbě má dokonce srovnatelné emise skleníkových plynů jako uhlí. Něco si o tom zjistěte, než začnete plácat takové nesmysly.
Odpovědět
EN

Emil Novák

22.8.2020 05:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Větší hloupost jsem už dlouho nečetl. Plyn za nízkoemisní v žádném případě považovaný není a se započtením úniků metanu při těžbě má dokonce srovnatelné emise skleníkových plynů jako uhlí. Něco si o tom zjistěte, než začnete plácat takové nesmysly.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

20.8.2020 20:10 Reaguje na Miroslav Vinkler
A v kdysi blahobytném Švédsku, není diskutabilní jen Gretka,ale například : "Přístup Švédska k nemoci covid-19 se stal znovu terčem kritik po zveřejnění e-mailů hlavního epidemiologa země Anderse Tegnella. Ten se v nich podle listu The Guardian ptal, zda by vyšší úmrtnost mezi staršími lidmi mohla být přijatelná, pokud by to vedlo k rychlejšímu dosažení kolektivní imunity".
To připomíná silně uvažování německých nacistů z třicátých let minulého století, ale je to z dnešního Švédska.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.8.2020 21:20 Reaguje na Jiří Daneš
Švédové se už dočista zbláznili. Grétě Thumberg chtějí postavit sochu. Ale to není všechno!

Bývalý starosta města Umea Jan Björinge chce odstranit sochu krále a slavného švédského vojevůdce Karla XII a nahradit ji sochou Gréty Thumberg.Socha Karla XII ,která podle něho představuje „zlé činy a zastaralé hodnoty“, které zatěžují veřejný prostor.
Levicoví extrémisté nyní chtějí kvůli údajnému rasismu odstranit také sochu slavného švédského botanika, zoologa a lékaře Carla Von Linného. Dokonce zahájili petici za odstranění sochy.
/https://www.aftonbladet.se/
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.8.2020 21:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
A tady :
https://www.svt.se/kultur/carl-von-linne
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.8.2020 23:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Nehledej smítka v oku cizím, když nevidíš břevna v oku svém".
Kolik jsme si my zbourali soch Masaryků, Leninů, Stalinů, Mariánských i Habsburských, nacistických i komunistických, demokratických i národoveckých??? Stovky bych asi tak odhadl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak nejlepší je sochy moc nestavět, pak není co bourat:-). Ale jinak ... občas blbneme my, občas zase někdo jiný. Ale že je to blbnutí na tom nic nemění.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 17:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Samozřejmě to blbnutí je, ale vývoj nikdy a nikde není nějaký ideální. Éra bílého muže končí, vybudoval tuhle civilizaci a ještě nějakoudobu ji bude vést, ale nemá porodnost na udržení populace.
Kdyby to ale bylo na něm, možná by tu Zemi předal v dobrém stavu, jenže teď mu musí pomoci i ostatní rasy a státy. Jenže ty nevidí ekologickou (především klimatickou) katastrofu a jen přitápí.
Závěrem to celé na něho shodí.
Odpovědět
MG

Milan G

21.8.2020 20:34 Reaguje na Pavel Hanzl
nemůžete srovnávat švédsko a nás. Zatímco tady se za posledních 100 let převalilo pět režimů ve švédsku jeden. A co režim to jiné sochy, nyní se možná blížíme k době kdy bude socha Pavla Hanzla jak sedí na setrváku a v ruce drží nádobu s vodíkem :-)))) a v pozadí bude stát nějaká akumulace.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 09:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kult osobnosti jako za Stalina ve 30. letech, nebo u nás, v menší míře, v letech 50.

Pokud se týká toho Linného, bez něj by nebylo možné provozovat prakticky jakoukoli vědu o přírodě a jeho zařazení člověka do systému živočichů bylo stejně revolučním počinem jako Darwinovy práce. Je jasné, že pavědcům, hochštaplerům a blbečkům, kteří za těmi dříve jmenovanými pochodují jako krysy za krysařem (třeba v otázce lidmi způsobeného globálního oteplování), musí tento významný vědec, který celý život projevoval kritické myšlení a prosazoval vědecký přístup k přírodě, musí vadit.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 07:59 Reaguje na Jiří Daneš
Švédi, konec konců, kolaborovali s Hitlerem až do samého konce války.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 11:56 Reaguje na Jan Šimůnek
Švédi to hráli na obě strany, stejně jako třeba Švajc, a ví Bůh, že vyčítat bych si jim to tedy netroufl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 12:37 Reaguje na Jan Šimůnek
Nejvíc kolaborovali Češi, náš průmysl a především zbrojovky jely naplno pro Hitlera a koncem války, kdy spojenci zmasakrovali skoro celé Německo, jsme byli právně my hlavní dodavateli zbraní pro Wermacht. Možná o rok jsme svou snaživostí válku prodloužili.....možná.....kolik Rusů, Anglánů nebo Američanů, našich osvoboditelů, padlo díky našim zbraním a munici? To nemá odvahu nikdo napsat.
Celá Evropa jednu chvíli pro něho dělala, aly my jsme byli nejlepší.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 15:04 Reaguje na Pavel Hanzl
A tak to je zase ode zdi ke zdi, byli jsme prostě průmyslová okupovaná země a jít ke zdi se nikomu moc nechtělo, takže tak.

A že nám to sem Spojenci tak nesypali, to mělo důvody politické i geografické. A hlavně to byla z pr..le klika a díky za to.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 16:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Vůbec nevyčítám našim rodičům, že to tak dopadlo, Sám bych neměl odvahu se postavit proti. Ale musíme si to dokázat připustit, což nedokážeme.
Asi fakt hlavním viníkem je Beneš, který podepsal Mnichov a podrazil národu nohy zezadu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 08:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Je mi líto, naše zbrojovky předali Hitlerovi na zlatém podnose Francouzi a Angličané. Takže bylo věcí historické spravedlnosti, že ty první převálcovaly z větší části jen bezvýznamně upravené československé tanky, a těm druhým padaly na hlavy československé bomby.

Krvavě zaplacená likvidace R. Heydricha, muže č. 2 v Rajchu a pravděpodobného Hitlerova zástupce, také o moc velké míře kolaborace nesvědčí.

A kdesi jsem viděl spočítáno, že počty Němci povražděných československých důstojníků (většinou za účast v odboji) jsou vyšší, než pravděpodobné počty padlých, pokud bychom se místo přijetí Mnichova bránili.

A my jsme měli tu smůlu, že naše území bylo osvobozeno až naposled, prakticky až poté, co drželi skoro celý Rajch Spojenci. A z některých oblastí našeho území bylo nutno vyhnat Němce ještě skoro týden po jejich oficiální kapitulaci.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 08:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud něco opravdu prodloužilo válku, tak to byl Haber - Boschův proces výroby dusičnanů ze čpavku, protože bez něj by Německo neudrželo ani výrobu munice ani bazální úrodnost půdy.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

20.8.2020 18:58
Bývalý časy, kdy CDU/CSU bývala v opozici proti Marxismu i Hitlerismu. Nyní je jiná doba a kolaborují s Greténismem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.8.2020 23:38
Proč proboha mastí Merkelovou, když Německo je lídrem boje proti CO2 a maximálně podporuje OZE? Má nejlepší výsledky v útlumu uhlí i ropy a skutečně výrazně snižuje emise!!

Proč nemastí Si_tin_pinga, když Čína je největší prasák planety a spaluje víc uhlí, než všechny ostatní státy světa dohromady?

Proč nemastí Putina, který kromě giga těžby fosilních paliv ještě po celém světě propaguje ropáckou demagogii?

Proč nemastí Babiše, který sice podepsal okamžitě Green Deal, ale vůbec ho nenapadlo, že by ho taky plnil?
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 09:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože ti by se na ni vy..., maximálně, kdyby otravovala moc, by poslali agenta s ricínem nebo novičokem.

Druhá věc je, že Merkelová svým rušením jaderných elektráren a bojem za nakupování plynu z Ruska udělala přesně to, co se snaží levičáci přilepit na triko Zemanovi (ačkoli ten nic takového nedělal a nedělá): V podstatě vygenerovala závislost Německa na Rusku, která se bude mechanismy EU přenášet i na nás, pokud se od ní neoderveme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 09:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Německo žádnou závislost na Rusku nemá a nikdy nebude mít. Má postavený giga terminál na Americký plyn a bere taky z Norska, ale Rusy má jen kvůli kšeftu, dokud budou nejlevnější.
Němcům se dá vytýkat ledacos, ale blbost to skutečně není.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 14:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže těch cca 1,5 mio nebožáků co se na ně přišlo v posledních pár letech podívat bylo vlastně chytrý a nejsou s nimi žádné problémy? Kua, to znám asi nějaké špatné Němce:-).

Jinak já vím, že už je to 21. století (a taky není konec:-))), ale ... v tom 20. století to byla s Němci fakt hitparáda. Celý svět na to se slzou v oku vzpomíná:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 17:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Těch 1,5 milo ubožáků do Německa natlačil velmi rafinovaně Putin, ale Němčouři to zvládli, ihned to celé zablokovali (především Merkelová) a nějaký větší problém tam není.
Němčouři se skutečně chovali jak dobytek, jenže to pochopili a tím pádem jsou zase dál. Rusi nepochopili vůbec nic a vraždí po celém světě skoro, jak Němci za Hitlera.
Odpovědět
MG

Milan G

21.8.2020 20:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Putin do Německa natlačil uprchlíky a Merkelová to včas zabrzdila, tak tohle je opravdu perla :-)))))))))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 21:47 Reaguje na Milan G
A kdo vybombil Sýrii tak děsivě, že vytvořil 3 miliónu uprchlíků?
A kdo jim nakecal, že mají táhnout ve velkém do Měmecka?

"Rusko nedodávalo pouze uprchlíky, ale také jejich vyobrazení jako teroristů a pachatelů znásilnění".
Timothy Snyder: "Cesta k nesvobodě" str. 193.

Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 08:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Naprostou většinu těch uprchlíků vyrobil islámský stát, proti kterému Rusko, i přes překážky kladené zejména Tureckem, úspěšně bojovalo. Teď už jsou tam jako "uprchlíci" jen zločinci, kteří ten islámský stát tvořili, nebo s ním alespoň kolaborovali (jakési analogie gestapáků a konfidentů gestapa).

Obraz teroristů a znásilňovačů si tito lidé, přes zuřivou snahu neomarxistů a dalších totalitářů o maskování a cenzurování reality, vyrobili sami, naprosto spontánně a dobrovolně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 08:20 Reaguje na Jan Šimůnek
ISIL byl spoluzaložen Ruskem a Rusko ho podporovalo, asi třetina bojovníků tam hovořilo rusky. ISIL se držel dost dlouho na dobrém kšeftu s Asadem a Rusi útočili jen na protiasadovou ligu, na ISIL nikoliv.
https://www.respekt.cz/denni-menu/proti-islamskemu-statu-nelze-bojovat-s-basarem-ktery-jeho-vznik-zpusobil
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 14:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Naprostá pitomost.
Asad byl hlavním cílem islamistů, protože je alávita, což je jakási odnož islámu, kterou ostatní muslimové považují za kacířskou (asi jako křesťané třeba katary nebo adamity). A Sýrie pod Asadovou vládou je jediná země s převahou muslimského obyvatelstva, v níž mohou žít v důstojných podmínkách i nemuslimové a nemusejí se třepat strachy, kdy je nějaký muslim zavraždí (což se dnes týká i Turecka).
Takže Rusové likvidovali právě islamisty. A účinně, až z toho mělo velení NATO pupínky.
Ten článek je jen snůška nesmyslů, kterou odhalí každý, kdo průběžně sledoval zpravodajství.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 14:21 Reaguje na Jan Šimůnek
Jediný problém je, že vy sledujete jen "parazpravodajství" ruských demagogů. Jinak v poho, samozřejmě je vše zcela naopak, jak tvrdíte. důkazů něurékom.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 07:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže co je špatně?
- že pod alávity se žije nemuslimům lépe? - to se dalo najít v různých zdrojích už v 60. letech
- že Rusové útočili na islamisty? - kdo sledoval průběžně naše zpravodajství, dokonce i veřejnoprávné, ten to ví.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 08:20 Reaguje na Jan Šimůnek
Dal jsem vám sem odkaz, tak si ten článek napřed přečtěte. Nemusíte vůbec kličkovat a šermovat úplně něčím jiným, než o čem byla řeč.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 13:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten článek znám, je to ultralevičácký blábol. Levice a ultralevice dost silně podporují islamisty (včetně teroristů). I u nás v šátkové kauze se na straně islamistů silně angažovala levice (včetně ombudsmanky).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 23:07 Reaguje na Pavel Hanzl
JJ, a ty dvě světové války začali Němci taky jen kvůli Rusům, jasný. A Sýrie je fajn, o tom žádná, ale tu Lybii, ti jste nějak taktně pominul:-))).

No, každý máme své obsese, vy holt energetiku a Německo:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 08:24 Reaguje na Svatá Prostoto
Sověty dosazený Kaddáfí masakroval civilisty tak děsivě, že si LAS v OSN prosadila bezletovou zónu. A jediný Amík na to má techniku, i mírotvorce Obama musel souhlasit.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 12:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Bezletovou zónu, ale jen pro někoho:-).

No, a je to tam lepší? Je lepší Irák než byl za Husajna? Je v Afgoši klid? Ani prd ... Všude bordel jak v tanku. Nehledě na to, že Amíci se už poučili a do té Lybie se jim vůůůůbec nechtělo. A kdo je tam dokopal ... když mu začalo téct do bot? Napovím, Voloďa to fakt nebyl:-).

A když tak argumentujete tou Sýrií, tak si někde dohledejte složení těch imigrantů. Ti Syřané, u kterých byt azyl asi jako u jediných akceptoval, tvoří ani ne třetinu toho, co tam přitáhlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 12:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Vždyť to píšu. Bezletovou zónu si vynutila v OSN LAS (liga arabských států), jediný jakž takž solidní jejich orgán.
V rámci arabského jara začli lidi demonstrovat a Kaďour je začal masakrovat nálety na nejlidnatější města i těžkým dělostřelectvem. To veřejnost zdvihlo a právě LAS obvinila Obamu, že je protiarabský a nechce zasáhnout, i když může. Nastaly tahanice a on teda svolil s tím, že tam nevstoupí Americký voják a ať se tam pak popasují, jak chtějí.
Samozřejmě tyhle propadlé státy jsou dnes totálně na dně a všimněte si jednoho detailu. Jsou to právě ty státy, které byly v sovětské zóně a koketovaly s komunismem (Libye, Sýrie, Jemen, Irak, Egypt, částečně Irán). Jediný Alžír (díky Francii) není totálně na dně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 15:09 Reaguje na Pavel Hanzl
No, oni to hlavně někteří aktivisté začali řešit sami (Francie především), ale nějak fofrem zjistili, že na to nemají a Obama je musel tahat z průseru. S levicovou orientací koketoval kde kdo a hlavně zcela pomíjíte tehdejší bipolární rozdělení světa, kdo nebyl s Amíkama, musel být se Sojuzem, Irán je snad jediná výjimka. A tam nešlo nikdy o ten komunismus, ale vždy primárně o vztah k Izraeli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 16:15 Reaguje na Svatá Prostoto
S levicovou orientací koketuje lidstvo všude a vždycky, o tom nepíšu. Sovětský blok nebyla žádná levice, to byl čistě mecenský pakt feudálně řízený a šířil komunismus "ohněm a mečem" po celém světě.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 14:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Je mi velice líto: Kaddáfí, ať byl jakýkoli, byl jednoznačně menší zlo než to, co je tam nyní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 14:19 Reaguje na Jan Šimůnek
To byste se musel zeptat Libyjců. A hlavně těch, co s nimi nebyl kamarád.
Ti lidi se nezdvihli jen pro nic zanic.
Bolševismus vždycky zničí zem až na dřeň a po něm nastává buď těžká a zdlouhavá cesta nahoru s nejasným koncem (jako u nás) nebo totální zmar a chaos, jako v Libyi nebo Sýrii.
Zatím se z toho ještě nikdo nevyhrabal, některé státy mají ale šanci do toho spadnout znovu (my a Maďaróni).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 15:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale no tak, Kadáfí nebyl žádný bolševik, stejně jako Husajn nebo Asad. Sice to byly diktatury jak vyšité, ale rozhodně ne proletariátu:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 16:17 Reaguje na Svatá Prostoto
Byly to sovětské satelity, čistě mocenská záležitost, o žádném proletariátu taky nepíšu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2020 13:56 Reaguje na Pavel Hanzl
No ale o bolševismu jo ... "Bolševismus vždycky zničí zem až na dřeň a po něm nastává buď těžká a zdlouhavá cesta nahoru s nejasným koncem (jako u nás) nebo totální zmar a chaos, jako v Libyi nebo Sýrii."

S tím že se jednalo o čistě mocenskou záležitost, s Amíkama nebo se Sověty souhlas. Ale právě proto bych do toho bolševismus netahal.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 07:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Proti Kaddáfímu zaútočili zfanatizovaní muslimové (podobně jako proti Asadovi), protože jeho režim byl z jejich pohledu příliš civilizovaný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 08:28 Reaguje na Jan Šimůnek
Zase špatně, jak zcela stoprocentně vždycky.
Proti Kaddáfímu i Asadovi začaly pokojné a velmi silné lidové demonstrace (něco jako naše sametovka), jenže oni je nechali rozstřílet kulomety. A tím začalo všelidové povstání a občanská válka.
Tam, kde se do toho namontovali ještě Rusi, získalo to přímo apokalyptický rozměr, půl miliónů povražděných civilistů v Sýrii je něco příšerného.
V novodobých dějinách se něco takového dělo pouze v Afganistánu, což vyjímečně taky způsobili Rusi (1,5 miliónů obětí).
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 13:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Demonstrovala zfanatizovaná lůza. Možná se našlo i pár hlupáků, co si mysleli, že bojují za demokracii, ale rozhodně řádově méně než třeba kdysi v Íránu.

Civilisty vraždil především (a v podstatě jenom) islámský stát. Jeho bojovníky, byť nebojovali v uniformách, za civilisty považovat nemůžete.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2020 13:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale no tak, v Africe se tohle běžně zvládá bez Rusů ... příkladů je celá řada. Tam jsou diktatury běžné a ty skoro nikdy nekončí jen tak, že lid vyjde do ulic. A většinou jsou jen nahrazeny diktaturami jinými.

V tomhle jsou Rusové fakt nevinně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 16:54 Reaguje na Svatá Prostoto
Rusové jsou neviňátka, protože v Africe se mordují lidé možná v desetinových objemech, než to zvládají oni. Voni sou hlava, pane vachmajstr....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2020 23:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Tedy vaše obsese je až chorobná. Rusko bylo vždy státem imperialistickým, bez ohledu na to jak se zrovna jmenovalo a kdo byl u moci.

Ale dělat z něj démona který může za všechno a všude ... to je poněkud na hlavu. Jak jsem psal, ta Afrika si na permanentní brajgl vystačí sama, na to nikoho nepotřebuje.

A ty vaše objemy ... taková Rwanda ... ale když myslíte, že to byla vlastně brnkačka. Nebo tam za to taky mohli Rusové:-)))?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.8.2020 19:37 Reaguje na Svatá Prostoto
To není obsese, to je normální lidská obava, protože Rusko znám a je to v současnosti největší světový gauner a my jsme v jeho palebném poli.
Mohamedány v Africe neřeším, ti nás neohrožují, kdežto Rusi ANO.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 22:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Opak je pravda. I kdybychom se stali ruskou gubernií (což se nestalo ani po srpnové invazi 1968), pořád bychom měli šanci žít jako civilizovaní lidé. Když to porovnáte s tím, co se dělo na území islámského státu, je to zatracený rozdíl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.8.2020 08:20 Reaguje na Jan Šimůnek
Daleko horší bylo, co se dělo v Aleppu, které Rusi prakticky srovnali se zemí, stejně jako Groznyj.
ISIL měl sotva desetinu obětí, než oni.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.8.2020 21:47 Reaguje na Pavel Hanzl
1. Byly tam provokace s OL, které zřejmě nasadil ISIL proti vlastním lidem z propagandistických důvodů.

2. Nálety byly zaměřeny především na centra teroristů.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 21:23 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč tedy staví jak utržení ze řetězu Nord Stream II? Po jeho postavení budou na Rusech závislí jak narkoman na heroinu. A New Green Deal to ještě dovrší.
Pochopitelně, o Němce mi nejde, ti ať klidně spáchají sebevraždu, budiž jim země lehká. Jde mi o to, že se ta závislost na rusácích přenese od nich i na nás.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 09:50 Reaguje na Jan Šimůnek
Tohle je prostě ono. Konečně jste to pochopil! Putin nebo Číňan by na ni poslali agenta s novičokem, to je prostě ta totalita a gangsterské jednání, kdteré dle bodu A) přisuzujete demokratům.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

21.8.2020 12:42 Reaguje na Pavel Hanzl
BY poslali ... Kdyby byly v p .... ryby...
Gansterské jednání je, když přijede člen vlády jiného státu a říká nám, běda jestli to či ono, koupíte od Číny, nebo Rusů, či prezident téhož státu vyhružuje sankcemi, pokud zdaníme podnikání jejich firem na území našeho státu, případně podobné vyhrožování jaké před léty vevyslanec stejného státu, zaslal naší vládě ( případ otevřené soutěže na centrální nákup léků pro státem řízené nemocnice). To je gangsterské jednání, jak je známe z amerických filmů a organizovaném zločinu v USA.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 13:42 Reaguje na Jiří Daneš
Totální nesmysl. Komunista se běžně choval jako hovado a silně se pak divil, že ho někdo kritizuje.
U nás se zcela běžně podvádí a korumpuje i na státní úrovni a Amíci to oprávněně kritizují, mají na to právo.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 08:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Proto právě Greta proti totalitářům a gangsterům, představujícím skutečné problémy, nejde. Bojuje v podstatě proti strawmanům, které sama naprosto nesmyslně generuje. Tudíž je z hlediska skutečné ochrany životního prostředí spíš škodlivá.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

21.8.2020 01:44
Gréty Thumberg si vážím. Podařilo se jí v pouhých 16 letech rozhýbat veřejné mínění, přimět veřejnost i politiky, aby k tématu životního prostředí obrátili pozornost a vyvolat diskuse po celém světě.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 09:08 Reaguje na Majka Kletečková
Já chápu GT jako cvičenou opičku či loutku lidí, kteří stojí za ní, a kterým o nějakou ekologii, globální oteplování, blaho lidstva atd. naprosto nejde. Je mi líto.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 09:51 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy jen papouškujete ropácké demgogie, chápání je úplně jiný duševní proces.
Odpovědět
MG

Milan G

21.8.2020 20:41 Reaguje na Majka Kletečková
Musím vás upozornit, že ten cvičený makak ze švédska i vás paní Kletečková obviňuje z toho, že je tady globální oteplování. Je mi líto...
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

21.8.2020 01:56
Chápu protesty ekologických aktivistů kolem Gréty. Poněkud mi vadí, když hledají viníka drancování naší planety a přitom ukazují prstem na druhé, protože oni také spotřebovávají zdroje a produkují odpad. Svůj aktivismus by podle mého mínění měli více směrovat také jinam než k pohodlnému tepání politických lídrů.

Oni sami by mohli i měli dělat více pro změnu společenského klimatu - zasazovat se o změnu chování a postojů směrem k dobrovolné skromnosti, omezovat nákupní chování, preferovat kvalitní věci s dlouhou použitelností, omezovat cestování přes půl světa, měnit jídelní preference (maso dvakrát nebo třikrát týdně?, svačiny z produkce místních farmářů a pěstitelů) atd. Jsou konzumenty, na které jsou zaměřeny marketingové kampaně velkých nadnárodních firem. V Evropě představují mladí lidé mezi 13 - 25 lety skoro 10 % populace. To je obrovská ekonomická síla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 08:44 Reaguje na Majka Kletečková
Zeměkoule se dostává na hranu stability a varovných projevů je více. Hlavní je stále se zrychlující oteplování a na ně navazující kolabující ekosystémy, ale i třeba razantní úbytek hmyzu, možná způsobený mikrovlnným zářením komunikačních sítí.
Vývoj jde samospádem ke gigantickém kolapsu, je nějaká možnost to ještě zvrátit?
Hlavní příčinou těchto změn je lidská expanze a stálý růst HDP, tj. veškerých materiálních předmětů, které se ovšem velmi rychle stávají odpadem.
Takto je ovšem naprogramovaná naše civilizace, která ovládla už celý svět, může se chovat nějak jinak?
Zablokování růstu znamená úpadek a není možno ho nějak nadiktovat, zkušenosti z plánované ekonomiky a sociálního inženýrství jsou velmi negativní.
Řešením by bylo celý růst nasměrovat jiným směrem. Ne k extenzivnímu, ale intenzivnímu systému, ne k expanzi navenek, ale dovnitř.
Nepotřebujeme více věcí, které se za chvíli vyhodí, ale méně a kvalitních. Nepotřebujeme přetahovat materiál i výrobky několikrát přes celou planetu, ale stačí je vyrábět doma a dovážet jen nezbytnosti.
Nepotřebujeme expandovat do krajiny ani zvyšovat spotřebu vody, energie jen na to, abychom vytvářeli další a další odpad.
Další vývoj by se měl ubírat směrem, který bude limitován přírodou, jejími potřebami, tj. ekologií. Prostě hlavní sílu lidského vědění i pracovitosti napřít směrem k záchraně planety.
O tom musí být ale přesvědčena rozhodující většina obyvatel.
Jak toho lze ale dosáhnout?
Tuhle sílu má pouze náboženství, jen ono může člověku určit vyšší cíl a dát význam jeho životu. Bez totality a starých demagogií, s racionální svobodnou kritikou, ale s jasným a dobře argumentovaným cílem.
Prostě se duchovně vrátit zpět, kde veškeré lidské konání muselo být v souladem s vůlí Boží, dnes Přírody.
Některá náboženství to už v programu mají (buddhismus), ostatní by neměly mít problém to začlenit do učení o Vůle Boží.

Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 09:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Čili opět návrat k totalitě a masívní likvidace civilizačních vymožeností. Kvůli bezcenným žvástům bezectných lhářů o klimatu a jiných "šílených hrozbách".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 09:47 Reaguje na Jan Šimůnek
Váš problém je v tom že netušíte, co to totalita vlasně je.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 07:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Vzhledem k tomu, že jsem v ní byl nucen žít do 35 let, tak to vím velice dobře.
Odpovědět

Jirka Černý

21.8.2020 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak ne že by se s většinou toho nedalo souhlasit. Nejsem přehnanej ekolog ale např. množství věcí které se vyrábí na bezdůvodně krátkodobou spotřebu už nejde přehlédnout, bohužel jde o to že lidé nechtějí u mnoha věcí kvalitu co vydrží ale módní a stále nové.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 10:36 Reaguje na Jirka Černý
No, právě. Ale jak to změnit? Lidské myšlení je čistě emotivní a s emocemi dokáže pracovat ideologie a náboženství. A ještě ruští demagogové, ale málo a jen u hlupších jedinců. Já tu vidím šanci v náboženství (samozřejmě ne v čecháčkistánu, ten je odepsaný), ale celosvětově.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 07:40 Reaguje na Jirka Černý
Mnohdy ta krátká spotřeba není bezdůvodná. Ve zdravotnictví jsou to hygienické důvody a bezpečnost pacientů. Obecně může mít jednorázový výrobek menší ekologickou či uhlíkovou stopu než jeden cyklus mytí a desinfekce výrobku používané=ho opakovaně (to se týká i plastů, které EU zakazuje, protože je ve státech 3. světa házejí do moře - že se to neděje u nás, to ty korupčníky nezajímá).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.8.2020 08:22 Reaguje na Jan Šimůnek
Samozřejmě jsou jednorázové plasty obrovským pomocníkem a při vhodném použití přímo šetří ŽP. Ale nesmí se k tomu přistupovat dogmaticky a hlavně nesmí naši dogmaticky kritizovat jejich omezování.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.8.2020 08:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Plošný zákaz plastů je idiotství, které jsou občané povinní přijmout. Kdyby EU nebyla fašistická diktatura, nic takového by se nedělo. Z EU je třeba urychleně odejít, nebo nasadit všechny síly na její likvidaci.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

21.8.2020 12:52 Reaguje na Majka Kletečková
Zvláště pikantní mně připadá požadavek na svačiny z produkce místních farmářů (dříve sedláků) ve chvíli, kdy poslední mléčný automat v širokém okolí, byl trvale zrušen (fysicky tam ještě je)
a na farmářských trzích ve vzdálenosti dostupné jen automobilem se prodává ovoce a zelenina z dovozu (ale i masné výrobky a sýry), protože naši zákonodárci jaksi zapomněli udělat něco, třeba zákon, který by tomu zamezil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 13:43 Reaguje na Jiří Daneš
Zákonodárci nemají nic zamezovat, ti mají naopak odstraňovat bariéry a nikoho nebuzerovat.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 21:32 Reaguje na Jiří Daneš
Mléčné automaty se nevešly do zpřísněné legislativy, "chránící" naše zdraví, kterou jsem museli přijmout na základě diktátu EU. Oni se, soudruzi z Bruselu, děsí toho, že by si někdo to mlíko nepřevařil (protože není pasterizované a převařit se tudíž musí) a zemřel strašlivou smrtí.

MMCH manželka celé léto, když byla s ještě tehdy malými dětmi na chalupě, chodila kupovat mlíko přímo do kravína, pak ho převařila a vychladila. A nikdo z toho neonemocněl.

My nepotřebujeme zákaz dovozu potravin z cizích zemí, my potřebujeme donutit obchodní řetězce, aby nakupovali výrobky od místních farmářů a prodávali je nikoli uměle předražené (jak činí).
Jenže jakmile se podnikly první kroky tímto směrem, začali bruselští ječet jak Viktorka u splavu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 21:51 Reaguje na Jan Šimůnek
Už to dávno jede, připravuje se legislativa, která dá absolutní protekci produkci Agrofertu, která je extrémně mizerná a předražená. Vůbec se nebojte.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 08:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to asi menší zlo než stejně mizerná produkce ze starých zemí EU, dotovaná a ničící naše výrobce potravin. Ten Agrofert alespoň u nás platí daně a platí lidem, kteří taky platí daně a navíc i zdravotní a sociální pojištění do státní kasy.

A pokud se s tím Agrofertem svezou i nějací lokální farmáři, bude to ještě lepší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 08:27 Reaguje na Jan Šimůnek
Agrofert především čerpá dotace, daleko víc než by platil daní (kdyby platil).
Proč si teda jeho nevlastník staví giga luxusní sídlo za peníze malých firem?
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Když jdou ty dotace z EU, tak se k nám alespoň vrátí část peněz z těch, které tam povinně posíláme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 19:44 Reaguje na Jan Šimůnek
Právě že nevrátí. Je to určeno pro lidi a ne pro oligarchii.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 07:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Oligarcha z toho platí pracovníky, a tím se ty peníze k lidem dostanou. Nebo si myslíte, že Babiš ty prachy strká do štrózoku?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 08:31 Reaguje na Jan Šimůnek
Tahá si je do cizích bank, protože si musí dělat vatu, až tu skončí.
Tím, že je fatálně posedlý mamonem, může to jít do děsivých miliard.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 14:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Zatím provozuje řadu podniků a velkému množství lidí dává práci. Je mi jasné, že socani by raději viděli tyhle lidi nezaměstnané, aby jimi mohli snadněji manipulovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2020 17:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Když dává lidem práci, bylo by dobré, kdyby je za ni i platil.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

22.8.2020 07:46 Reaguje na Jan Šimůnek
A jéje, diktát EU. :D Tady je to fakt už jak na stránkách SPD, Trikolory nebo jiných pošahanců. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 08:12 Reaguje na Petr Eliáš
Jenže pokud jdete po faktech a nikoli skřecích neomarxistických politruků, tak myjí tyhle strany a hnutí v podstatě pravdu. I to Klausovo (ml.) srovnání našeho parlamentu ve vztahu k EU k samosprávě ghetta v Terezíně k Němcům sedí naprosto perfektně. Prostě to, co nám nadiktují, musíme přijmout. Protože totalita.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 08:13 Reaguje na Jan Šimůnek
grr....mají...
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

24.8.2020 10:03 Reaguje na Jan Šimůnek
To víte že jo vy blábolisto. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 22:07 Reaguje na Petr Eliáš
Jste schopen to věcně vyvrátit?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 12:10 Reaguje na Majka Kletečková
A kdo myslíte, že ty trendy táhne? Mladí. Kde jakej pošahanec si natočí video, flákne ho na trubku a tisíce dalších pitomců blbnou podle něj. A veřte tomu, že z generace 30+ jich fakt moc nebude. Průměrnej chlap přes 40 si koupí nové hadry když se buď rozpadají, už se do nich nenarve a nebo partnerka poručí:-).

A když chlap řekne v práci, hospodě, na fotbale, že o dovolené opravoval garáž nebo byl na rybách+kole někde v Horní Dolní, tak mu ostatní max závidí ten klid a pohodu:-). Když Božka v práci nebo před kamarádkama řekne něco podobného, tak jí všechny ostatní málem přejí upřímnou soustrast:-).

Vono by to chtělo si občas dámy ... a dívky ... zamést před vlastním prahem.
Odpovědět
ig

21.8.2020 08:09
Na Grétu už všichni zapomněli, z tohoto mráčku už moc pršet nebude. Je potřeba najít něco jiného :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 08:48 Reaguje na
Gréta rozpohybovala myšlení normálních lidí, na vzniku Green Dealu má asi taky nějský podíl, na rychlém rozvoji OZE a tím omezování emisí CO2 taky. Takže jednoznačně plus.
Důkazem je, že právě ropáci ji nejvíc hyenizují a špiní, na tom je dobře vidět, že tahle cesta je správná.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 09:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Nic takového neudělala. Má k tomu, co propaguje, asi stejný vztah, jako "pan Vajíčkoklobouk" z normalizační televize k tomu, co bylo představováno v následujících reklamách.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 09:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy jste dost spolehlivý jedinec, na kterém je vidět. Kde je pravda. Vždy opačně, kde tvrdíte vy.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 08:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Greta jen šíří ideologické žvásty, z nichž žijí různé parazitické organizace, napojené na prosazování OZE. Členy takovýchto organizací jsou i její rodiče a další lidé ze štábu okolo ní.

Pochopitelně, vše, co prosazuje, jsou nesmyslné fikce, které životnímu prostředí spíš škodí a emise CO2 spíš zvyšují. O tom se už na těchto stránkách opakovaně diskutovalo s tím závěrem, že jste nebyl s to argumenty oponentů (ani vaši ideoví souputníci typu pánů Eliáše a Kašpárka) na věcné bázi vyvrátit (prohlašování pravdivých a prokazatelných informací za "propagandu Kremlu" opravdu za takové vyvrácení považovat nelze).
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

24.8.2020 10:04 Reaguje na Jan Šimůnek
Tak například vaše bláboly byly vyvráceny mnohokrát. Tak tu zase neplačte, vy ideový souputníku. :-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 22:08 Reaguje na Petr Eliáš
Zlaté oči, ani jednou. Dodejte odkazy na ta "vyvrácení".
Odpovědět
ig

21.8.2020 10:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Gréta jen řekla jedné názorové skupině lidí to co chtěli slyšet. Víc toho neřekne, protože víc toho není - jejich myšlenkové schéma je přímočaré, nerozvětvené a větší množství informací se jim do něj nevejde. Budou si muset najít nový symbol, který jim řekne sice totéž, ale jinak.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.8.2020 09:03
Stačí si zjistit jak vznikl fenomén Greta a kdo ho financoval . Pokud trpíte představou, že se zželelo někomu truchlící dívky ,kterou trápí změna klimatu , tak jste hodně vedle.

Je to stejný tah ,jako kdysi předvedl showman Janeček s Michalem Davidem , nebo církev s některými zázraky.
Prostě klasický marketingový tah zaměřený na část populace, která je znepokojena (a po právu) stavem životního prostředí.

Schválně - kdo z vás se dostane do měsíce k premiérovi Babišovi, aby si tam vylil srdce k životnímu prostředí ?
Pokud nebude v pozadí "někdo" tak si ani neškrtnete.
Dám svoje sváteční lakýrky jestli do měsíce EU nepřijde s nějakým OZE nebo CO2 fíglem,kde se právě odvolá na "znepokojenou" a "nápravu" žádající mladou generaci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 09:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Stačí se podívat, kdo financuje ropácké nanávisti proti ní stylem bod A) ruské demagogie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 09:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nedávno jste tu uváděl seznam ropných společností, které investují giga dolarů do OZE a tím i do Gréty. Jiné ropné společnosti (především ruské) zase investují do kampaně proti ní.
Nemáte pocit, že právě ti ropáci jsou největší zlobři tohoto světa?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.8.2020 10:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, nemám. Největší problém je naivita a nevzdělanost mladé generace, která "věří" svým symbolům. Bohužel už nechtějí vidět, že loutka Greta byla postavena v zákulisí a veselý principál inkasuje své zisky.
Stejná modla jako manekýni z Luneticu, kdy fanynky omdlévaly štěstím , že vidí své miláčky na pódiu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 10:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ten principál je kdo? Vy tvrdíte, že ty ropné společnosti. Jenže taky tvrdíte, že investují. Tak kdo to inkasuje?
Firmy které vyrábí panely a baterie a šly na desetinu ceny?
Firmy, které staví gigantické větřáky na moři, kde pořád fučí a je to práce pro vraha?
Ti berou hodně velké peníze to jo. Jenže za práci, kdežto ropáci berou za to, že na burze se ropa pohne nahoru nebo dolů, netěží sami nic. Na to mají Amíky a Číňanny......
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.8.2020 11:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Pohádka z PR průmyslu vrhá světlo na příběh za fenoménem Greta:

„Za rétorikou strachu a katastrof je Gretův„ tvůrce “Ingmar Rentzhog, výkonný a známý švédský odborník na PR, který vlastní neziskovku „ Nemáme čas “. Příběh „Greta“, který vytvořil, je méně hezký, ale o to zajímavější. ... Rentzhogovo první setkání s Gretou na chodníku před švédským parlamentem nebylo náhodné setkání. Nebyl to ani první článek ve švédských nejprodávanějších novinách Aftonbladet, který se objevil jen pár hodin poté, co odborník PR zveřejnil na Facebooku něco o šestnáctileté G. ... Hlavními akcionáři společnosti „Nemáme čas“ jsou dvě velmi silné švédské miliardářské rodiny, které nemají nic společného s ekologií nebo změnou klimatu. Zabývají se financemi a jsou významnými investory. “
Odpovědět
va

vaber

21.8.2020 12:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
vůbec nejde o Gretu,ale o to zdali je naše životní prostředí dobré či ne a zdali je potřeba na zlepšení současného stavu pracovat nebo ne, na to si musí odpovědět každý sám, ale někdo musí udělat rozhodnutí
můžeme taky strkat hlavu do písku a dělat pštrosa
z fimančního prospěch můžeme obvinit lidi při jakékoliv aktivitě lidstva ,vždy na tom někdo vydělá, to považuji na normální, investice musí být smysluplná ,nic víc nic míň
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.8.2020 12:48 Reaguje na vaber
Nezlobte se, ale tady jde skutečně o Gretu.

Naše ŽP je na tom hodně špatně a politiky prosazované přes toto stvoření jsou naprosto špatné - více škody než užitku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 17:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pro vás je uhelný lom totálně zdevastující krajinu lepší, než pole panelů nejlépe na střeše obchodňáku nebo farma větrníků na moři. A kde máte ten integrál TSI, letos by se mělo už ochlazovat a nic, pořád jde světová teplota nahoru.
Odpovědět
ig

21.8.2020 17:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdyby to pole solárů ten lom mohlo nahradit, tak je to snad jasná volba a není co řešit :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 17:54 Reaguje na
Může nahradit a na příkladu nejen Německa a USA to je jasně vidět.
Odpovědět
ig

21.8.2020 18:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemůže protože není akumulace :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 18:31 Reaguje na
Pracuje se na tom. Zatím se zálohuje paroplynem, teď jedou vodíkové systémy.
Evropa maká a čecháček ropáček jen kritizuje. A pak bude bečet, že je za votroka, protože uhlí skončí a bude muset draho kupovat.
Protože zase zaspal dobu.
Odpovědět
ig

21.8.2020 18:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Pracuje se na tom != je to hotové :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 19:40 Reaguje na
To jako máte mít milióny tun vodíkových kapacit postavené mávnutím kouzelného proutku? Vy žijete běžně na Paroubkově Marsu?
Odpovědět
ig

21.8.2020 20:04 Reaguje na Pavel Hanzl
No a o tom to je. Možná to jednou (nehledě na peníze) bude, ale vy o tom mluvíte jako kdyby to bylo už teď.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 20:48 Reaguje na
Samozřejmě je to už teď:
https://oenergetice.cz/nemecko/nemecka-spolecnost-apex-energy-zprovoznila-zarizeni-vyrobu-zeleneho-vodiku/
Odpovědět
MG

Milan G

21.8.2020 20:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Hele, Hanzl oni se vrátili z dovolené? Že mají tolik elánu, víc než normálně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 20:49 Reaguje na Milan G
Tuty, byl jsem v Wachau koštovat veltliner gruner a jezdit na kole.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 21:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, jenže problém spočívá v tom, že nikdo zatím nevyřešil problematičnost vodíku co do bezpečnosti a jeho mizernou efektivitu. A pokud tohle nebude vyřešeno, nemá cenu vyhazovat peníze oknem na budování infrastruktury pro vodík.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 21:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Až to bude hotové, bude to o něčem jiném. Pak ovšem lidé na FV panely a akumulátory přejdou spontánně, nikdo to nebude muset dotovat a nikdo k tomu nebude muset normální lidi nutit.

Zatím to ale vypadá tak, že ta akumulace bude potřebovat kvalitativní skok, protože inovace ve smyslu vylepšování stávajících akumulátorů o zlomky procent nahoru co do kvality a o zlomky procent dolů co do ceny nemá žádný praktický význam.
A je vcelku jasné, že takový kvalitativní skok nebude učiněn v zaostalé a zaprděné EU, ale v nějakém dravě se rozvíjejícím státě, kde neexistují předpisy likvidující celé oblasti vědeckého výzkumu.

Už jsem kdysi konstatoval, že nějaká GM rostlina s výrazně posílenou účinností fotosyntézy by umožnila sklízet z pole několikanásobek energie oproti té, co se vydá na pěstování a následné zpracování. Pak bychom akumulátory nepotřebovali. protože biomasa se dá rozumně skladovat a spotřebovávat dle aktuálních nároků sítě. Což by asi znamenalo konec FV i větrných elektráren (a snah o vyrobení "zázračného akumulátoru"), protože by nic takového nebylo zapotřebí. Ale v EU zcela jistě taková rostlina vytvořena nebude.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 21:34 Reaguje na vaber
Tady jde skutečně o tu nebohou slečnu, která je jen maskotem těch, kteří životnímu prostředí škodí a pakují se na tom.
Odpovědět

Jirka Černý

21.8.2020 10:35
Když do výkladní skříně nějaké ideologie dáte mentálně narušenou holku je to prostě problém, obzvlášť když sama dělá maximum pro to aby jí uvažující jedinec nebral vážně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 14:39
Gréta a Angela je dobrá dvojka:-).

Jen je vidět vedle sebe ... jak mastif a jorkšír:-).

Hlavně ne že by Angela občas nevymýšlela ptákoviny, ale co se jí musí nechat, že s ní nehne snad absolutně nic. Buď se pro něco sama rozhodne, a pak se sune jak ledovec, pomalu, ale furt, nebo ne, a pak s ní nehne absolutně nic a nikdo. Představa, že si na ní ten severský skřítek snaží něco vyštekat ... :-).
Ona ji pozorně a vlídně vyslechne, to umí, verbálně ji neurčitě podpoří, a pak si stejně udělá co a jak bude chtít ... pokud to bude podobné tomu, co prcek chce, tak dobrý, pokud ne, tak si G může jít tak max zase zaplachtit přes oceán:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 17:52 Reaguje na Svatá Prostoto
Obrovská ekonomika Německa, (třetí na světě!!!) která má těžký průmysl a vyrábí snad úplně všechno, už dokáže jet z poloviny jen na slunce a vítr!!!
To považuji za až neskutečný výkon mozku Homo Sapiens, jednoznačné vítězství rozumu a lidskosti nad ropáckou zabedněností a někdy přímo blbstvím.

A je mi úplně fuk, jestli s nějakou Grétou nebo bez Gréty, je to výkon skutečně obdivuhodný.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.8.2020 20:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Hitler to taky skoro dotáhl do Moskvy. Místo jásání nad MW z větráků si raději přečtěte jak spekulanti v Německu za neskutečné peníze skupují pozemky, kde se obratem staví vámi obdivované větráky.
V Braniborsku se bitva o větrnou energii již dávno změnila v konflikt mezi městy a venkovem. Trojitá skla v oknech a prášky proti bolesti hlavy od dunění rotorů - to je také německá realita. https://www.tagesspiegel.de/themen/reportage/wenn-buerger-gegen-windraeder-klagen-wie-der-streit-ueber-windraeder-die-energiewende-bremst/25622614.html

Z pohledu lidí ve vesnicích se jejich krajina ničí, aby uspokojila obrovské energetické potřeby měst a politická zadání Berlína .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 20:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy nejste schopen rozlišit čistou energii od nejkrutější války světa? To snad není možný!!
Samozřejmě problémy jsou vždycky a větráky patří na moře a ne do krajiny.
Ale možná milióny lidí zemřelých na uhelné exhalace jsou přece o několik řádů někde jinde, nemyslíte? Moderní rotory žádné dunění neprovozují, ale v krajině bych s nimi silně brzdil. Ale lidé prostě chtějí energii a musí tak něco obětovat. Totálně zdevastované území (největší na světě) uhelným průmyslem je přece pořád něco úplně jiného.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.8.2020 21:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, přírodu jsme přetiskli větráky,lány FVE a horami odpadů. Hlavně , že máme čistou energii a splněný plán rozvoje OZE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2020 21:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
To fakt není možný. Obrovská území totálně zdevastované uhlím jsme rekultivovali, v Německu mají velká jezera s přírodou i rekreací. Totálně zničené Krušné i Jizerské hory normálně žijí. Vy máte fakt poruchu vnímání reality.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.8.2020 21:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Jakýkoli rotor musí produkovat dunění. To je fyzika. Jistěže se dá podvodně měřit a prohlašovat, že si lidi vymýšlejí. Zejména když se do toho byznysu strkají desítky miliard euro ročně (v tom Německu).
Ještě v květnu 1945 byla zastřelena spousta Němců jen za to, že se odvážili konstatovat, že je porážka nevyhnutelná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 08:49 Reaguje na Jan Šimůnek
Dýzlový agregát rachotí, vibruje, čadí a lomozí velmi vydatě (předevčírem jsem jel vétřaskou) a v moderním autě vůbec nezjistíte, jestli běží motor.
S větřáky je to to samé, jemenuje se to technický pokrok, což vy zásadně neuznáváte.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 14:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Něco jiného jsou písty uvnitř válců motoru a něco jiného je vrtule, která je volně ve vzduchu. S tím prvním se něco udělat dá, s tím druhým v podstatě ne.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 23:12 Reaguje na Pavel Hanzl
"Samozřejmě problémy jsou vždycky a větráky patří na moře a ne do krajiny." ... takže ty mraky větráků po celém Reichu jsou jen takové drobné nedopatření, že?

Vy mi připomínáte staré bolševiky, ti když nevěděli kudy kam, tak sice připustili, neradi:-), že něco podělali, a pak dokázali hodiny žvanit o tom, jak je ten socialismus ale jinak úplně super a lepší se to každým dnem.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 08:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Souhlas!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 08:35 Reaguje na Svatá Prostoto
MŮJ OSOBNÍ názor je, že větřáky patří na moře a ne do krajiny. Když si je Němčouři staví na pole, je to jejich svobodná vůle.
Vy jste zase klasický dogmatik, který VE nebo FVE srovnáváte s rozkvetou loukou, ale ne s velkolomem na hnědé uhlí a uhelnou elektrárnou emitující kromě CO2 i těžké kovy, rtuť, síru a kdoví co ještě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 12:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale prd, uhlí je špatně, z mého pohledu zejména kvůli těm dolům, to je prostě něco příšerného. Jo, a ani nad tím mořem to není úplně super, že tam nežijí lidé je jedna věc, ale nejsme na světě sami.

Jenže vy jste pořád jak na hlavu padlej. Skokové omezení spotřeby el energie je nereálné a pokud by k tomu došlo, tak nás ochraňuj Bůh. Uhlí je na ústupu, a pro vás moc pomalu, ale je. Naštěstí. A co za něj. Plyn ... drahý, dovoz a furt fosil zdroj a emise pořád moc velké. OZE ... u nás jednak dost nevyrobíme a jednak akumulace furt reálně není. Navíc některé zdroje ... biomasa a MVE ... jsou průser samy o sobě. Velká JE se vám nelíbí a malé reaktory k reálnému využití nejsou, jen Hanz o nich furt píše jak by je měli v pondělí začít prodávat v Hornbachu.

Prostě vy svoje představy a přání povyšujete na existující realitu, jenže to je přístup na pikaču. Já už cca půl století čtu sci-fi literaturu. A je to velmi poučné. Tu dobrou psali lidé, kteří rozhodně nebyli žádní nevzdělaní pitomci. A co se z těch vizí naplnilo a když už, tak v jaké podobě? Dokud ve vašich názorech nebudete vycházet z toho, co opravdu je, a ne z toho, co snad možná někdy nějak bude, tak je jakákoli diskuze s vámi marná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 14:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Dobré je sledovat web oenergetice.cz, tam je jasně vidět co je a co se staví, co se plánuje a kudy jde vývoj.
Já čerpám především z něj.
My jen kritizujeme a pomlouváme a vlak nám dost silně ujíždí.

Koncepce, smlouvy a vývojové trendy v EU skutečně fungují, tam skutečně nevládne prohlaná slibotechna naprostých fantasmagorií (např. DOL) jak u nás.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 14:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Snůška ideologických žvástů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.8.2020 15:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Dobré je sledovat web oenergetice.cz, ...
Já čerpám především z něj.

No vidíte ... takže ...

1) Pompeo podepsal v Polsku dohodu o rozvoji jádra, USA jsou zde favoritem pro stavbu 9 GW
2)MAAE vyhodnotila předprovozní bezpečnost ve francouzské jaderné elektrárně Flamanville 3
3)Nizozemský export elektrické energie prudce stoupl vzhledem k ziskovosti plynových elektráren

Takže velké bloky JE a paroplyn ... to je budoucnost. No ale vo to se tu s váma nikdo nehádá:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 16:23 Reaguje na Svatá Prostoto
Polsko má 30 mil obyvatel a nemá jedinou JE. My máme 10 mil a JE dvě. To snad stačí, ne?
Polsko jde ale taky do VE a FVE, kdežto my nikoliv.
Bez masivního rozvoje OZE jsme v dupě. My máme z fve asi 2,7% a ti mašlonci nahoře s rozvojem nepočítají.
Počítají s tím, že než to řachne, budou v důchodu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 07:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč by to mělo stačit? Stačit to bude, až budeme moci hradit z jádra kolem 80 procent spotřeby elektřiny, jak to dělá Francie.
A pokud EU prosadí násilím a v rozporu se zdravým rozumem elektromobily, bude potřeba ještě k tomu pár Temelínů navíc.

Jenže EU bude, pochopitelně, prosazovat ruský plyn (čí chleba jíš...).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 08:40 Reaguje na Jan Šimůnek
Evropa (i celý svět) jde především do OZE.
Paroplyn je přechodný systém, dokud se nevybudují dostatečné kapacity zeleného vodíku.
Možná se uplatní v budoucnosti JE mikrozdroje, možná konečně bude fungovat tokamak, možná se objeví něco úplně nového.
Každopádně pro nás je cestou maximální využití fve a vodíkových technologií, ostatní jako doplnění.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 14:14 Reaguje na Pavel Hanzl
"Zelený vodík" je mnohonásobně dražší než zemní plyn. Kdyby se s ním vážně počítalo, tak by Němci nestavěli Nord Stream II, bez ohledu na držkovou od Američanů.

Mikrozdroje, tokamaky, stelátory atd. jsou holubi na střeše, varné reaktory na způsob Temelína nebo Dukovan jsou vrabec v hrsti. Vodík je jen fantasmagorie, která, na rozdíl od těch tokamaků a spol. nebude nikdy fungovat, protože chemie a fyzika.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2020 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak hlavně my min jednu potřebujeme postavit abychom tu jednu mohli zavřít, protože tu nebude věčně.

Polsko ... není to tam, kde chtějí rozšiřovat ten Turov:-)? Zo je moc fajn OZE:-))).

Buďme optimisté a řekněme, že se nám podaří dotlačit OZE na těch 30%. U nás to víc fakt nikdy nebude. Ale furt 70% zbývá. Zajistit, aby podíl JE byl cca 50% je prostě nutnost, těch zbylých 20% plyn je ok, ale o moc víc už ne.

A ty vaše vysněné malé reaktory prostě nikde, navíc je skutečně otázkou, zda u tak malé země jako je ČR vyjdou reálně efektivněji, než velké bloky. To ale dnes nikdo ani netuší a ani nemůže.

V tuhle chvíli je fakt nej řešení ten jeden blok v Dukovanech a uvidí se, jak to půjde. Ten se neztratí nikdy. A i kdyby se během následujících 10 let pohly ty malé reaktory, tak se budou moci aspoň začít odstavovat staré dukovanské bloky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 21:42 Reaguje na Svatá Prostoto
Tahle vláda nepostaví ani ťok a další bude nejspíš ještě horší. Mezitím půjdeme do krize a nikdo nám na mastodonta JE nepůjčí.
Cesta tu je, ale blbost naší věrchušky dosahuje maxima:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesko-slunci-nepreje-solarni-investori-miri-do-polska-ci-rumunska-116560
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2020 23:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Soláry JE nenahradí, rozhodně ne u nás, a ten váš vodík je zatím jen hudbou budoucnosti, stejně jako vše ostatní. Bohužel, je mi to líto, ale je to prostě tak. A ty JE co tu máme tu věčně nebudou.

Takže bych vám doporučoval se raději kousnout a doufat, že aspoň ten jeden blok v Dukovanech dopadne. Je to pro vaše ... i moje ... dobro.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.8.2020 19:48 Reaguje na Svatá Prostoto
Vaše teorie narušuje realita, protože třeba Německo ruší uhlí i jádro a energii stále vyváží.
Jak je to možné?
Dnes tak obrovská ekonomika (třetí největší na světě!!) už dokáže z poloviny fungovat na slunce a vítr!!
To je skutečně supr.
My nejsme takoví bouráci, ale mastodonta stejně nepostvíme a kdyby, tak za 20 let, což už bude skutečně srandovní kousek.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 07:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Zaplať pánbu, že ta zlodějská verbež táhne pryč, pokud je to tedy pravda (že by nás potkalo takové štěstí, tomu se ani nechce věřit).
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 07:31 Reaguje na Svatá Prostoto
Asi hned potom dostavět Temelín podle původního projektu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.8.2020 19:49 Reaguje na Jan Šimůnek
A k tomu zprovoznit koněspřežnou dráhu z Č. Budějovic do Lince. Podle původního projektu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 22:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Budete se divit, ten původní projekt počítal s přechodem na parní nebo elektrickou trakci (s několika málo výjimkami. kde by to bylo moc drahé, a kde se posléze musela trať trochu upravit, posílit most apod.).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 22:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže je vlastně celá Gréta k prdu a jen chudáka Angelu zbytečně prudí:-))).
Odpovědět
FD

František Dvořák

21.8.2020 15:22
Jestli ono by nepomohlo, že už by Gretě dali důchod.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.8.2020 23:05
Chudák holka. Od dětství žít permanentně naštvaná, musí být hrozné. Navíc ty cíle, které si klade, jsou utopické. Ten vlak už se rozjel a brzdy nemají sílu ho zastavit.Bude záležet, jak je ta kolej před ním dlouhá
a zda končí zarážedlem. Každopádně tomu vlaku přidává na rychlosti hlavně
rozvojový svět a brzdy z EU vlak stejně nezastaví. Evropa v něm ale sedí
v předních vagónech,které hospodářsky dopadnou nejhůř. Konkurenceschopnost
zvýšenými náklady na energetiku určitě stoupat nebude a dříve než krize
klimatická přijde ta hospodářská. V ní všichni asi na krizi klimatickou zapomenou, protože košile je bližší, než kabát. Tak chápou svět realisté
(pro některé ropáci), ale Gréta a její fanoušci si ekonomiku představují
jako něco ideologicky ovlivnitelného. Pokud nezatáhnou za brzdu všichni
bez rozdílu, tak brzdit sami je zbytečná sebevražda. Mimo Evropy asi
Grétě nikdo moc nenaslouchá. Vzhledem k jejich ekologické chování to tak alespoň vypadá(Indie otevírá nové uhelné doly, všichni bez rozdílu
nová ropná a plynová náleziště, stavějí se další obrovské lodě spalující
mazut, pořizují se nové zbraně, kácejí pralesy pro další plantáže olejových
palem, soji atd. Ano, buďme příkladem, ale nepřipusťme to, abychom
se v tom vlaku nakonec neztratili dříve, než narazí do toho zarážedla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 08:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Ten vlak se daří aspoň v Evropě brzdit velmi silně, už dnes jdou emise CO2 dost rychle dolů. Čína má už uhelný strop, Austrálie jde do OZE a paroplynů naplno, Indie atd. jdou taky do OZE.
Takže šance stále je.
Samozřejmě s rozvojem moderní technologie OZE jde i prosperita ekonomická, ropáci stále straší giga cenou elektřiny z OZE a přitom ta ji stlačuje. Palivo zadarmo je jasný favorit především v ceně. Uhlí se ruší všude kvůli ekonomice provozu.
Samozřejmě že země třetího světa (a především Rusko a Čína) se chovají jako dobytek, ale EU a USA má rozhodující světovou moc a můžou je tlačit. Ti taky nejsou blbí a nechtějí se uvařit.
Jediný problém je Rusko (jako vždycky), jenže to je slabé a sice smrdí vydatně, ale s klesající cenou ropy jde dolů celé.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.8.2020 09:34 Reaguje na Pavel Hanzl
OZE cenu "stlačilo" tak, že v Německu, Dánsku a Kalifornii -tedy zemích,kde si došlápli na ropáky- mají absolutně nejvyšší ceny elektřiny pro koncové spotřebitele.
Musíte číst statistiky a uznávat fakta.

Sama Greta pochází ze Švédska - tam je struktura energetiky tato : 40% jádro, 40% hydro, 10% VE , FVE 0,3% ,zbytek ostatní zejména biomasa.
A ceny energie podstatně nižší než u OZE velmocí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 10:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
To co jmenujete ze Švédska je přece celé OZE kromě jádra, které se pořád neví, jesli OZE je, nebo není.
Cena elektřiny pro koncového spotřebitele je přece z větší části daná politicky, kromě samotné ceny energie jde s tím cena přenosové soustvy a hlevně daně a různé regulace.
Samozřejmě v zemích, kdy je lidská práce daleko dražší než u nás musí být i tato cena vyšší, proto je tam taky vyšší kupní síla a proto lidé v paritě mají elktřinu levnější, než my.

Já si osobně nemyslím, že elektřina (nebo jakákoliv jiná energie) má být příliš levná. Co je levné, s tím se plýtvá.

Uhelny se všude zavírají kvůli ceně (i v Číně to vychází šul nul s FVE).
Prodlužování životnosti JE se třeba v USA taky nevyužívá z ekonomických důvodů (Drábová).

Ceny na energetické burze znáte lépe než já a jasně vidíte, že OZE jsou nastejno s paroplynem a jsou levnější než uhlí a jádro.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.8.2020 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Ceny energií z OZE jsou podstatně dražší, a proto se musí dotovat.
Dalším problémem je jejich nepředvídatelné chování,které vynucuje budování zálohy (zemní plyn) a nákladné zásahy do distribučních sítí.
To vše musí někdo zaplatit - koncový spotřebitel.
Nejsem zastánce fosilních paliv,ale nelze je šmahem zlikvidovat, protože vyvstává otázka -čím je chcete nahradit.

Náklady ,které v ČR byly a budou vynaloženy na podporu OZE by v pohodě zaplatily stavby 5-6 JE.
Ty by zajistily práci pro české firmy a daly práci našim lidem.
A problém emisí CO2 i spolehlivá dodávka energií by byly spolehlivě zajištěny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.8.2020 14:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dotuje se změna celého systému energetiky, to je prostě nutné.
OZE se chovají předvídatelně, víte přesně kdy slunce vyjde i kdy zajde. Mraky a bezvětří problém je, na to jsou ty zálohy a dnes už částečně i akumulace.
Kdy budou havárie a odstávky, kdy budou stávkovat zaměstnanci, kdy zhavaruje trať s uhlím atd. atd. taky nevíte předem.
Samozřejmě to platí dost bohatá společnost (především Němci).
Pokud z OZE mají dnes Němci, jako obrovská enonomika, z OZE už 50% energie, pak je jasné, že tudy cesta skutečně vede.

Česko je země totálně rozhádaná a státní správa je už v reálném kolapsu, není schopna rozhodnout vůbec nic, (stačí ty zmatky kolem koronáče), natož něco postavit.
Silně nám ujíždí vlak a už asi nemáme šanci jej dohnat, vývoj po roce 1948 byl velmi podobný. Jenže tenkrát jsme byli na x krát vyšší úrovni, než dnes.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.8.2020 14:18 Reaguje na Pavel Hanzl
OZE moc předvídatelné nejsou, a to ještě v placaté rovině (což je většina Německa) je předpověď výrazně snadnější než u nás. Akumulaci Němci nemají (a mají při placaté krajině i problém s přečerpávacími nádržemi, které by něco zachytit mohly). Vyrovnávají to paroplynem a staví jak oteklí Nord Stream II, bez něhož by výkyvy narůstajícího množství FV a větrných elektráren nebyli s to vyrovnávat. A lidi platí za elektřinu jako mourovatí. Částky, jaké by si naše rodiny vesměs nemohly dovolit.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.8.2020 12:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Nechci vám brát iluze a vaší víru. Za pár let budeme diskutovat o tomtéž, možná dokonce o jiných strategiích a cílech. I přes všechny pokrokové technologie bude spotřeba narůstat a to ta ze stabilních a levných zdrojů. Jinak vaše nadšení pro FVE by vzalo za své,pokud by jste se nechal přesvědčit jako můj kamarád a instaloval je bezdotačně na svůj dům v podhůří Beskyd.Chtěl jít cestou ostrůvku a nyni lituje,že nešel cestou podpory OZE s možností dodávat "přebytky"do sítě.Tak by se na dotacích do OZE alespoň zhojil, ale tak to zatím vypadá se štěstím na šul nul.
V době spotřeby výkon skoro nic a naopak pak přebytek bez využití.Doplňkové zdroje akumulace jsou další náklady navíc a už nemá odvahu dál investovat.Momentálně vyhřívá akumulační vodní nádrž o objemu 6 metrů kubických a v zimě při krátkém plném výkonu ta voda v ní je tak spíše ke chlazení a ne k otopu.Nemít i připojení na síť,tak žije
jako zastara,chodí spát se slepicema a mražákem mu bude příroda. Nevím odkud ty výpočty berete, ale u něho to je
praxe, do které investoval "odstupné"po propuštění z
práce s tím, že se tak zbaví nákladů na energie. Nyní si
nadává do blbů, že šel touto cestou, ke které ho kdysi
přesvědčil podobný nadšenec. Nevím kolik panelů FV máte
vy a jak se vám rentují, ale bez zaručeného odběru ve
stávajících cenách pochybuji o rentabilitě. To, že se
stále ve světě budují, bude asi o lepších přírodních
podmínkách a o výsledné ceně pro spotřebitele.
Pokud ale bude stále stoupat uhlíková daň,
tak asi budete mít pravdu, že se to do budoucna vyplatí.
Otázkou je, zda to utáhnou běžní spotřebitelé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 12:48 Reaguje na Břetislav Machaček
Nemůžete porovnávat fve u nás, kde se celý obor nějak sotva rozbíhá (nevím, jak je kamarádova fve stará a kdo ji projektoval) s tím, co se staví normálně ve světě. My jsme už zase 100 let za opicema a hyenizací "solárního tunelu" a tím pádem s minimální podporou státu se to rozbíhat moc nebude. Jenom soukromnící a ještě s buzerací ouřadů.
Slunce dodává na Zemi energie gigantické nmožství a nikdy nepřestane, jenom záleží na lidech, kolik a jak ji dokážou využít.
Z uhlí je už snad nejdražší energie, zvláště z dolovaného.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 14:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Fyzika platí kdekoli. Jen se někde daří podporu FV elektráren skrývat, jinde je přiznávána.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 22:12 Reaguje na Jan Šimůnek
"Nepřímá podpora fosilních zdrojů činila za totéž období (2006 - 2011)76,3 miliardy korun (uhlí 55,3 mld. Kč, ropa 14,2 mld. Kč, zemní plyn 6,8 mld. Kč). Z toho přibližně polovina (37 mld) sloužila k likvidaci zátěží, vzniklých před rokem 1994.[17]" Wikipedie
ten solár je fakt tak šíleně drahéééj....
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 07:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Problém je, že se ta "nepřímá podpora" velice obtížně vyčísluje. O ní si může napsat v podstatě kdokoli cokoli. Druhou věcí je, že Wikipedie je v případě údajů s politickým kontextem velmi problematický zdroj, protože do ní rovněž může napsat kdokoli cokoli. U nás mají dokonce studenti zakázáno Wikipedii citovat bez ověření v serióznějších zdrojích.

Takže mě ta čísla nechávají chladnými, spíš mě zajímají cen elektřiny pro domácnost a ceny výrobků a služeb, spotřebovávajících hodně energie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.8.2020 19:54 Reaguje na Jan Šimůnek
"Ještě je to dobrý" říkal si ten chlap, co padal z mrakodrapu a letěl kolem třicátýho patra.
Jenže všude v civilizovaném světě ruší uhlí především z důvodů ceny.
Všude tam jede OZE, ze stejného důvodu.
My jsme zase husiti s heslem "proti všem".
Uhlí dojede do konce desetiletí (odhaduji) a mastodont stále nikde.
Jak to chtějí soudruzi řešit?
Obávám se, že jak dycky. Nalhat všecho a rychle pryč.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 22:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Proto v Německu cpou do čistě ideologického odchodu od uhlí tolik peněz, že to OZE nikdy nezaplatí (viz jeden ze dnešních článků).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.8.2020 08:32 Reaguje na Jan Šimůnek
Uhlí je největší prasák už při provozu a ještě větší, když skončí. Někdo ten bordel prostě musí uklidit a to stojí peníze.
Správně by to mělo být počítáno k ceně elektřiny.
Naše uhláky neskončí kvůli tomu, že nebude uhlí (doba kamenná taky neskončila, že by došlo kamení), ale kvůli ceně (Ostravské hlubinné doly by produkovaly uhlí v ceně zlata)
a především proto, že všichni ostatní už budou bez uhlí a prostě nás k tomu zavření donutí.
Technologie, kde máte palivo zadrmo, zcela zákonitě musí vyhrát.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 22:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Uhlí hned tak nedojde. V nejhorším bychom mohli otevřít dnes zavřené doly (Rosicko - Oslavanská pánev, lignitové doly u Hodonína apod.), nebo jít na Ostravsku pod sloje s natlakovanou vodou (technicky to řešitelné je). Zatím zcela nečerpané zásoby máme u Frenštátu pod Radhoštěm.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.8.2020 18:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Neodpověděl jste mi na otázku,kolik fotovoltaických
panelů máte vy a zda je provozujete s podporou státu,či bez ní. No a taky, zda se vám investice vrátila, či někdy vůbec vrátí.Bohužel nadšení nestačí, pokud se zase nevytvoří nějaký jiný
tunel pro podporu FVE. Nyní se už po odstoupení
státu od dalších podpor do fotovoltaiky nikdo
do toho nějak nehrne.Možná ČEZ, aby si vylepšil
v očích zastánců OZE svoji reputaci.Ten klidně
oželí pár desítek miliónů a zdraží elektřinu
z jiných zdrojů, aby srovnal ztráty.Hlavně to
prosím neraďte lidem,jako je můj kamarád, který
je středem výsměchu za svoji naivitu. Nevím,
kdo mu to projektoval, ale před deseti léty
to snad nebyly šunty, když se ve velkém budovaly
celé fotovoltaické parky. Nebo to byl podvod už
hned od počátku? Mimochodem jsem viděl likvidaci
trávy v jedné polní fotovoltaické elektrárně herbicidy,což za ekologické nepovažuji a tak mi uchází ten její ekologický přínos už zcela.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 21:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Mám kamaráda, který patří mezi nejlepší projektanty fve u nás a nedá se s ním skoro mluvit, protože je extrémně vytížený, nebere už zakázky na půl roku dopředu.
Kdyby to jeho klientům nefungovalo, asi by projektoval kulový.
Problém je v našem až děsivě idiotském vedení státu a v demagogiích, které produkuje. Tohle je velmi poučné:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesko-slunci-nepreje-solarni-investori-miri-do-polska-ci-rumunska-116560
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 07:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Funguje to jako sosák na dotace. To tu nikdy nikdo nezpochybňoval. Ovšem na člověka, který takovým způsobem okrádá své spoluobčany, bych se zrovna pozitivně nedíval.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.8.2020 09:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Stále žádná odpověď!Vy stále radíte jiným
a sám si asi užíváte pouze elektřiny z uhelek a jádra. Pokud by jste byl vzorem
a bez dotací si pořídil FV, tak vám uvěřím, ale tak nevím, co si o vás myslet. Připadáte mi jako náborář pro
svého kamaráda projektanta, který z toho
má celkem slušný kšeft. Nepřejte si slyšet názor zase mého kamaráda na toho
jeho projektanta. Deklarovaný výkon FV
dosahují jeho panely pár desítek dnů
za rok a zbytek je to propadák.Možná se
mu investice vrátí,pokud ještě bude
elektřina díky uhlíkové dani zdražovat,
ale už měl u dvou panelů technické závady
a to jsou teprve 10 let staré. Kolik jich
bude vadných za dalších 10 let je otázkou. To by už snad mohly vydělávat, ale už asi budou ve šrotu.
Taky mne zajímá váš názor na ty herbicidy proti rostlinám v polních FVE. To je EKO?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.8.2020 19:57 Reaguje na Břetislav Machaček
Nemám na to možnosti ani prostory. Ale pracuje se na tom, jenže mám spolumajitele, kteří jsou proti.
Jakmile dojdeme do energetické krize, už nic nepostavím.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.8.2020 21:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to vás lituji, že nemůžete jít příkladem. Kdo ale chce, tak koná a začne třeba od píky.
Já jsem pouze rád, že se spálil dříve ten můj kamarád, protože
jsem o tom uvažoval taky, ale
po jeho zkušenostech jsem to
zcela zavrhl. Pro mne je praktická zkušenost více, než
sto teoretických argumentů či
neověřitelných informací.
Je lépe si zjistit opravdu
pravdivé informace, než lovit
na stránkách novin a časopisů
články napsané často lobisty,
snílky, nebo i zaujatými vědci.
Já už dnes vždy raději napočítám do deseti a pak teprve něco plácnu, jak to
umí nadšené mládí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.8.2020 08:34 Reaguje na Břetislav Machaček
Ten vývoj právě ve fve jde velice dopředu a dnes jsou k dispozici lepší systémy, než třeba loni. především projekčně. Dobré by bylo se zeptat někoho, kdo má moderní fve na střeše. Jenže ještě ty zkušenosti nemá.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.8.2020 22:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Když se to zlepšuje "projekčně", znamená to, že na úrovni fotovoltaického jevu se nic neděje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2020 17:54 Reaguje na Jan Šimůnek
Samozřejmě, co by se mělo dít? Že by slunce skočilo do Mauerova minima a ještě nasadilo Milankovičovy cykly?
Normální fve panely mají dnes účinnost asi 18%, nedávno to bylo kolem 10%, ovšem dnes se už testují s účinností 26 -27% a ještě s nižší cenou. Projekt je dost důležitý, každá elektrárna se staví na míru (nebo jeden z typů) a náš problém je idiotský zákon a hlavně absence chytrých elektroměrů, které celému systému dávají daleko větší užitnou hodnotu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.8.2020 11:59
K té chvále Německa -- Ruské vývozy energie do Německa vydělávají Rusku 10 miliard dolarů ročně, s pravděpodobným zdvojnásobením tohoto příjmu, jakmile bude dokončen Nord Stream II do Německa.
Vláda Merkelové uzavřela přes americké námitky obrovský obchod se zemním plynem s Ruskem a vrásky na čele si nedělala. Tady ruská expanze nevadí.:-)

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 12:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
Aspoň si chudáci Rusi trochu pomůžou, budou mít zase na nějakou útočnou střelu proti Němcům.
Nord stream II nechápu vůbec, Amíci proti tomu bojují asi proto, že pak půjde v celé Evropě plyn cenově dolů a oni ostrouhají. Čort znajet.
Samozřejmě žádná závislost tím nevzniká, všichni Rusy znají a mají rezervy, i když dražší. Ale nic, co by mělo nějakou logiku jsem nečetl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2020 14:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Tam jde o to, že za pomoci NS může Rusko spokojeně obchodovat s Německem ... to se oběma vždy osvědčilo, pokud zrovna nebyla válka:-) ... a současně utahovat kohouty na jiných plynovodech, kterými jsou zásobovány ostatní země.

Rusko tedy má na tyto země páku navíc, neboť ať udělá co udělá, vztah s jeho primárním partnerem ... Německem ... to nijak nenaruší.

Pro řadu zemí ve střední Evropě je přitom substituce ruského plynu velmi obtížná, nehledě o výpadku poplatků za transit. Sice to z nich samozřejmě nedělá automaticky ruské satelity, ale zase mají o důvod víc Rusko moc neštvat. A i to se Rusku hodí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 21:52 Reaguje na Svatá Prostoto
Evropský plyn se kupuje na Rotterdamské burze, jako každá jiná komodita, takže klídek.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.8.2020 00:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Ehm .... vy toho o obchodování s komoditami a fungování komoditních burz moc nevíte, že:-))).

Odpovědět

Jan Šimůnek

23.8.2020 14:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud nevyhraje Trump, ekologicky orientovaní Demokraté ukončí nebo alespoň drasticky zredukují těžbu plynu v USA a ten v nabídce trhu prostě nebude. Navíc mají jejich špičky silné vazby na Rusko.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.8.2020 15:15 Reaguje na Jan Šimůnek
Jestli nevyhraje Trump a Joe Biden nedokončí úřad (již nyní má přezdívku Old Death ) , převezme prezidentský úřad Kamala Harrisová , extra levicová senátorka , tak z USA bude USSA (spojené socialistické státy americké).
To se teprve budeme bavit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.8.2020 21:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vaše představitost je skutečně famózní, já čekal že zůstnete v obvyklé poloze "imperialistů a válečných štváčů z Volstrítu".
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 07:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli nevyhraje Trump, tak je reálně možné, že někdy v letech 2300 - 2500 tu budou jen tlupy opic, dobývajících z těch divných pahorků skleněné střepy na primitivní nástroje,
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.8.2020 00:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ne že by to nebyl průser, ale tam naštěstí existují a fungují mechanismy, které nějaké jooo excesy korigují.

I když tedy blbnou tam poslední dobou fest, to jo.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.8.2020 07:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Jenže ty už jsou v podstatě, bohužel, vyčerpané. Už tam i na mnoha místech v justici sedí levičáčtí političtí aktivisté a soudí podle rudých příruček.
A navíc mají levičáci v USA stále více islamistického kanonenfutteru, který mohou posílat na cílené teroristické útoky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.8.2020 08:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Já mám zase intenzivní pocit, že se nám lže o USA dost podobně, jak za bolševika.
Problémy tam jsou (jako na celém světě), ale nám se to podává přehnané a nafouknuté a hlavně silně jednostranné.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.8.2020 08:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Máme daleko větší možnosti dobrat se informací, odpovídajících realitě.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist