Karlovarský kraj získá na nákup ekologických autobusů 560 milionů
"Na projektu jsme pracovali více než 2,5 roku. Už v roce 2017 jsme přehodnotili původní záměr kraje vyhlásit velký tendr na provozovatele regionální autobusové dopravy rozdělený do čtyř částí. Chtěli jsme totiž i nadále spolupracovat s malými a středními podniky, které autobusovou dopravu pro kraj provozují, místo toho, aby zanikly a lidé přišli o práci," řekl Hurajčík.
Původní výzva v rámci IROP obsahovala podmínku, že žadatel o dotaci musí být zároveň provozovatel autobusů. Kraj ale vyjednal u Evropské komise výjimku, díky níž by region mohl nakoupit autobusy a pak je dát do správy dopravcům, kteří veřejnou dopravu v regionu zajišťují.
"Díky výjimce od Evropské komise jsme nakonec dosáhli toho, že kraj získá do vlastnictví nové moderní, ekologické, nízkopodlažní, bezbariérové, klimatizované autobusy s moderním odbavovacím a informačním systémem na CNG pohon," uvedl Hurajčík.
Vedení kraje následně vypíše výběrové řízení na dodavatele autobusů a také na provozovatele ve třech oblastech kraje. "Ve čtvrté oblasti jsme připraveni jednat o smlouvě s malými a středními podniky," dodal náměstek.
Z krajského rozpočtu půjde na pořízení autobusů příspěvek ve výši deseti procent, kraj také zaplatí DPH. Celkové náklady projektu tak dosáhnou téměř 800 milionů korun.
Dotační program na nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel je určený pro regiony postižené těžbou uhlí, tedy Moravskoslezský, Ústecký a Karlovarský kraj. Podle Hurajčíka jde o jeden z největších projektů veřejné dopravy v historii Karlovarského kraje.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (7)
Lukáš Kašpárek
30.7.2020 07:46https://www.plyn.cz/srovnani-cng-lpg-benzinu-nafty
To se mi potvrdilo zde.... ani CNG ani LPG nejsou podstatně ekologičtější (z hlediska CO2) než vznětový nebo zážehový motor. Jsou sice lepší z pohledu dalších škodlivých látek, ale prostě si nemyslím, že je čestné psát, že jde o ekologický dopravní prostředek.... stačila by jedna, dvě věty navíc s uvedením celé pravdy a nebylo by proti takovému podání informací jediné námitky....
Když je to napsáno takto, tak to považuji za polopravdu.
Aleš Malík
30.7.2020 12:19 Reaguje na Lukáš KašpárekMají ale obrovský potenciál v možnosti okamžitého přechodu na biometan. Zde bude na nás, abychom podpořili politickou vůli.
Jiří Daneš
30.7.2020 14:02 Reaguje na Aleš MalíkCH4 + 2 x O2 = CO2 + 2x H2O
Lukáš Kašpárek
31.7.2020 06:49 Reaguje na Jiří DanešCNG je fosilní plyn a tudíž do atmosféry odevzdává CO2 fosilní. CO2, které vlastně nikdy nemělo vidět světlo světa, ale jen díky člověku je s plynem vyzvednuto na povrch a puštěno do atmosféry...
V tom je zásadní rozdíl....