https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-dostala-pokutu-984-000-korun-za-pravidla-stani-pro-hybridy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha dostala pokutu 984 000 korun za pravidla stání pro hybridy

17.7.2020 00:25 | BRNO (ČTK)
Úřad sice uvedl, že zvýhodnění hybridních aut je z hlediska vlivu na kvalitu ovzduší legitimní, ale podmínka omezující výkon instalovaného spalovacího motoru je diskriminační, protože není proporcionální vzhledem ke stanovenému cíli.
Úřad sice uvedl, že zvýhodnění hybridních aut je z hlediska vlivu na kvalitu ovzduší legitimní, ale podmínka omezující výkon instalovaného spalovacího motoru je diskriminační, protože není proporcionální vzhledem ke stanovenému cíli.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil hlavnímu městu Praze pokutu 984 000 korun za stanovení pravidel pro parkování aut s hybridním pohonem. Pokuta není pravomocná, lze proti ní podat rozklad. ÚOHS se zabýval pravidly stání hybridních vozidel v parkovacích zónách z roku 2018. Zvýhodněné parkovné měly jen vozy s výkonem spalovacího motoru do 135kW. Praha s rozhodnutím nesouhlasí a podá rozklad.
 

Podle úřadu město zvýhodňovalo jednu část řidičů hybridních vozů oproti druhým, aniž prokázalo přímou souvislost mezi výkonem spalovacího motoru a emisemi z výfukových plynů.

"Hlavní město Praha porušilo zákon o ochraně hospodářské soutěže, když bez objektivně ospravedlnitelných důvodů zvýhodnilo na svém území parkování některých vozidel s hybridním pohonem v zónách placeného stání. Bezplatné parkování přitom měla pouze ta hybridní vozidla, která byla schopna jízdy jen na elektrický pohon a u nichž výkon spalovacího motoru nepřesahoval 135 kW," uvedl ve zprávě mluvčí úřadu Martin Švanda.

Pravidla platila od dubna 2018 do dubna 2019. Podle ÚOHS poskytovala výhodu prodejcům hybridních aut, která podmínky splňovala a podnikatelům, kteří tato auta používali ke své činnosti.

"Ti mohli být díky bezplatnému parkování zvýhodněni úsporou svých podnikatelských nákladů v řádu desítek tisíc korun oproti svým konkurentům, kteří také provozovali hybridní vozidlo, nicméně se spalovacím motorem nad 135 kW," dodal Švanda.

Úřad sice uvedl, že zvýhodnění hybridních aut je z hlediska vlivu na kvalitu ovzduší legitimní, ale podmínka omezující výkon instalovaného spalovacího motoru je diskriminační, protože není proporcionální vzhledem ke stanovenému cíli. "Výkon instalovaného spalovacího motoru totiž není spolehlivým ukazatelem hodnoty emisí hybridního vozidla," uvedl Švanda.

Praha se bude bránit. "S rozhodnutím nesouhlasíme a nesouhlasíme ani s důvody, které úřad ve svém rozhodnutí uvedl. V určené lhůtě proti rozhodnutí podáme rozklad," uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Jde o první rozhodnutí úřadu o porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže městskou vyhláškou, které se netýká vyhlášek samosprávy ohledně loterií a hazardních her. Proti rozhodnutí může Praha podat rozklad k předsedovi ÚOHS.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:31
Ještě by se měl někdo zamyslet, zda není porušením rovnosti občanů i to, že jsou vůbec podporovány nějaké vehikly s elektrickým pohonem. A zejména za situace, kdy vytvoří víc škodlivin při svém provozu než normální auto (včetně CO2).
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

24.7.2020 06:50 Reaguje na Jan Šimůnek
A pak ses probudil celé spocené :D
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist