https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zakaz-klecovych-chovu-slepic-rozdelil-poslaneckou-snemovnu.poslanci-ano-stoji-proti-ostatnim-stranam
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zákaz klecových chovů slepic rozdělil poslaneckou sněmovnu. Poslanci ANO stojí proti ostatním stranám

21.2.2020 11:32 | PRAHA (Ekolist.cz)
Slepice ve velkochovech mají často odrané peří, jsou namačkané v malých klecích, kde mohou stát buď na drátěné podlaze, nebo i na rozkládajících se tělech slepic, které podmínky chovu nepřežily.
Slepice ve velkochovech mají často odrané peří, jsou namačkané v malých klecích, kde mohou stát buď na drátěné podlaze, nebo i na rozkládajících se tělech slepic, které podmínky chovu nepřežily.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | OBRAZ – Obránci zvířat
Zemědělským výborem poslanecké sněmovny neprošel v úterý návrh, který by umožnil úplný zákaz klecových chovů slepic na území ČR. Proti hlasovali všichni poslanci hnutí ANO, poslanci ostatních stran zákaz většinou podpořili. Spolek Obránci zvířat v reakci na hlasování spustil kampaň Výzva Babišovi, v rámci níž mají odpůrci klecí apelovat na premiéra Andreje Babiše, aby ve své straně zasáhl.
 

O návrhu zakázat klecové chovy slepic do roku 2027 se rozhodovalo ve výboru pro životní prostředí a zemědělském výboru. Ve výboru pro životní prostředí návrh prošel o jeden hlas, rozhodující zemědělský výbor se však postavil proti. V obou výborech hlasovali proti návrhu všichni poslanci vládní strany ANO. Naopak mezi podporovateli návrhu byli Piráti, TOP 09, ODS, ČSSD i část SPD a KDU-ČSL.

„Kolegové z ANO ze Zemědělského výboru si nepřejí jasná pravidla pro chovatele a chtějí, aby nadále marně doufali, že se transformace nestane, i když je to nevyhnutelné ať už z pohledu řetězců, tak z pohledu veřejnosti. Ohrožují tím naše hospodářství,“ okomentoval hlasování pirátský poslanec Jan Pošvář, předkladatel pozměňovacího návrhu.

Návrh na zákaz klecového chovu teď projedná sněmovna. Jeho přijetí záleží na nejpočetnějším poslaneckém klubu ANO, který se ale zatím staví jednoznačně proti. Iniciativa Obránci zvířat proto vyzvala odpůrce klecových chovů, aby apelovali na premiéra Andreje Babiše, aby ve své straně zákaz podpořil.

„Odborné analýzy ukazují, že zákaz je ekonomicky únosný. Koneckonců, žádáme jen to, co už uzákonilo Rakousko a Německo. A ať lidem nikdo netvrdí, že když to dokázali Rakušané a Němci, tak my to nezvládneme,” říká předseda spolku OBRAZ - Obránci zvířat Marek Voršilka.

Termín ukončení chovu v klecích poslanci vybrali poslanci vzhledem k patnáctileté životnosti klecí, které byly instalovány v roce 2012. Tehdy začal platit zákaz používání tzv. neobohacených klecí.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (49)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

21.2.2020 12:18
V okamžiku zákazu klecových chovů nebudou čeští zemědělci schopni pokrýt takovou produkci vajec, kterou zajišťují dnes. Okamžitě trh obsadí pravděpodobně Polsko a tam se na podobné nařízení nehraje. Ještě k argumentu, že v Německu A Rakousku to jde. Až bude úroveň příjmů Čechů minimálně 3x tak vyšší jako dnes, tak jim bude jedno, že vajíčko bude stát pravděpodobně 10,- Kč.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.2.2020 12:30 Reaguje na Václav Hellebrand
Argument s exportem je validní a je správné se ptát jak toto riziko minimalizovat. Argument s Reichem, malým i velkým:-), ale neberu, protože si fakt nevzpomínám, že by tam byla vejce trojnásobně drahá jako u nás.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.2.2020 08:55 Reaguje na Svatá Prostoto
+- jsou, osobní zkušenost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.2.2020 17:17 Reaguje na Václav Hellebrand
Kšeft za každou cenu!! Zničit půdu, zničit biodiverzitu , zničit prakticky všechno jen kvůli byznysu pro pár vyvolených, to je hnus, to jsem dlouho neviděl!! Vyžraný čecháček, co má v průměru 15 kilo nadváhy, si prostě sežere o jedno vajíčko týdně míň!!!
A jakých 10 kč v Německu, co to blábolíte??
Odpovědět
VN

Václav Neguš

23.2.2020 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Vidím,že rozumíte úplně všemu,co ?
Odpovědět

Jakub Ševčík

21.2.2020 19:50 Reaguje na Václav Hellebrand
Nesmysl, už 4 roky odebírám vejce od malochovatele. Prodává aktuálně za 3 Kč/kus. Má je na zahrádce.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.2.2020 09:01 Reaguje na Jakub Ševčík
Až budou vejce v obchodě dražší 2 - 3x, ta tu cenu zvedne taky. To je ona "neviditelná ruka trhu".
Odpovědět
RV

Richard Vacek

21.2.2020 13:12
Slepice, která je v nepohodě, nesnáší vejce. A protože víme, že slepice chované v klecích, mají nejvyšší snášku, máme nejlepší důkaz, že jim klece svědčí. Kdo viděl slepici jenom na obrázku, neví, že slepice v hejnu si budují hierarchii a tu nejslabší klidně uklovou k smrti.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.2.2020 09:02 Reaguje na Richard Vacek
Souhlas, sousedům se to stává běžně, a to mají na dvorku jen kolem 15 slepic.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

22.2.2020 17:35 Reaguje na Jan Šimůnek
Vás oba bych chtěl vidět zavřený v kleci. Nejste schopni vnímat nic jiného než vlastní pohodlí. Vám by stačilo i pár minut a jak by jste otočili. Nechutné a smutné, tak bohatá společnost a plodí takové názory. Z gruntu můžete dělat dozorce v koncetráku, dokážete si obhájit jakýkoliv postoj.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

22.2.2020 18:21 Reaguje na Roman Salátek
Pravděpodobně se domníváte, že slepice je takový malý človíček - akorát s peřím. A přitom věřte, že zatímco člověk si rád zajde na jedno pivo do hospody, tak slepici by to v žádném případě nebavilo, protože má úplně odlišné preference. A chovatel se snaží slepici vyhovět v max. možné míře, protože jenom spokojená nestresovaná slepice mu snese téměř každý den vejce.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

22.2.2020 20:32 Reaguje na Richard Vacek
Pravděpodobně si myslíte, že jsem debil. Lidé v koncentrácích také za minimum stravy, místa a potřeb odváděli nadlidské výkony. V tom případě se nacisti chovali naprosto správně. Když to nevydrželi, není problém, byli další. Zkuste si najít ve slovníku pojem lidskost. Tohle doslova pro pár halířů.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.2.2020 06:12 Reaguje na Roman Salátek
Pravděpodobně nevíte, že ženy v koncentrácích přestávaly menstruovat, jak o ně bylo dobře postaráno.
A člověk si na zdomácnění vybral kura domácího a ne orla skalního, protože slepici je schopen zajistit skvělé podmínky ke snůšce. Rovněž tak králík domácí žije spokojeně v králíkárně na rozdíl od zajíce divokého.
Lidskost nemá nic společného s tím, že se zvířaty zacházíte jako s lidmy - dáváte jim lidské jídlo, nutíte jim lidský režim den/noc, oblékáte jim oblečky, barvíte jim srst a když sežerou svá mláďata (králík, kočka), tak je trestáte za vraždu.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

23.2.2020 08:22 Reaguje na Richard Vacek
Tak vy to máte hodně jednoduchý. Slepice snáší, tak jim musí být dobře. Vůbec nechápete jak věda a výzkum dokáží velmi efektivně minimalizovat náklady aby ty zvířata ještě přežili, ale moc radosti jim to nepřineslo. Vůbec nechápete co se děje. Když to hodně odlehčím, při odběru spermatu vám sestřička také nemusí dělat dobře. Kdyby se nacisti rozhodly, že ženy budou rodit, tak s chladnou zrůdností by toho dosáhli. Myslíte, že by jste pak mohl tvrdit, že jim vlastně bylo dobře? Uvědomte si co píšete, musím se za vás stydět.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.2.2020 08:54 Reaguje na Roman Salátek
Máte pravdu, že i starost o slepice je věda. Je potřeba zajistit jim optimální stravu, neboť jak nedostatek, tak nadbytek vede k poklesu užitkovosti. Rovněž tak složení potravy se sleduje, zatímco vy si klidně dopřejete hamburger s hranolky bez ohledu na to, že máte nadváhu. I zdravotní stav se sleduje - očkování už malých kuřat, přísná hygiena a vyřazování nemocných jedinců. Je sledována teplota i světlo - vše s cílem zajistit pro slepici optimální podmínky.
Odpovědět
dm

david matoušek

23.2.2020 09:40 Reaguje na Richard Vacek
V posledni vete nejste uplne presny, nejde o optimalni podminky pro slepici, ale pro maximalni snasku. Mlada slepice zas tak narocna neni a uzitkovi hybridi I v domacich, podle vas ne uplne idealnich podminkach, snesou klidne kazdy den vejce. Kazdopadne ve fabrikach na vajicka je po roce maximalni snasky likviduji, protoze se dal slepice nevyplati. V tom treba ja vidim jiste dilema, ne samotny klecovy chov.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

23.2.2020 17:54 Reaguje na david matoušek
A to si jako myslíte, že na podestýlce je nechají žít několik let, dokud nebudou dávat žádná vejce? Při stejné spotřebě krmiva jako úplně mladé nosnice. A při znatelně větší spotřebě prostoru v hale, tudíž nákladů a elektřiny a nakonec i krmiva na jednu slepici než v klecovém chovu?
Odpovědět
dm

david matoušek

23.2.2020 18:28 Reaguje na Radim Polášek
To si urcite nemyslim.
Odpovědět
dm

david matoušek

23.2.2020 18:31 Reaguje na Radim Polášek
Beru to jako nutne zlo. Jen nechapu nazory typu ze vlastne ty slepice jsou v kleci spokojene.
Odpovědět

Jan Škrdla

23.2.2020 19:41 Reaguje na Radim Polášek
Asi máte problém porozumět psanému textu. Pan Matoušek srovnával podmínky klecového chovu s podmínkami v domácím chovu, a ne v halách.
Odpovědět
VN

Václav Neguš

23.2.2020 16:13 Reaguje na Roman Salátek
pokoušíte se o nějakou představu...! Skutečnost je jiná !
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

22.2.2020 19:03 Reaguje na Richard Vacek
Mame 15 slepic a kohouta na plose 400m2 s travou + pristup pod kulnu v době nepohody. V době když pelichaji nevypadaji o mnoho lepe a v te době nesnaseji.Jinak jsou krasne, leskle a v dnesni době snasi cca 8 vajec denne.
Takova fotka hraje na city, stejne jako fotky hladovych cernousku s nafouklými brisky a mouchami na ocich.Pod fotkou by mělo byt uvedeno z které drubezarny je a z které doby.Tohle je o nicem.Nemci postavili klecove odchovy u Domazlic.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

22.2.2020 20:48 Reaguje na Jarda Bobr
Určitě hraje na city, přeci o citu, soucítění to je. Máme to zapotřebí, aby jiné živé bytosti trpěli pro vajíčko za 2 nebo 4kč. Musíte přesvědčit i nějakého Frantu co si večer otevře lahváče a hodí nohy na stůl. Protože většina se musí shodnout, že je potřeba tento zákon přijmout. Jak jinak by jste ho chtěl přesvědčit? Tyhle pozvechy k systému, který jsme si tady zavedli, nechápu. Jakoby zástupci velkochovů nepoužívali emoce pro svou stranu, stačí říct jak rapidně zdraží a už se to tady příspěvky jen hemží.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.2.2020 09:47 Reaguje na Roman Salátek
Jenže ono se to opravdu rapidně zdraží. Ekologové se s tím ani moc netají.
Pochopitelně, magorům vymozkovaným veganstvím, z nichž se "ochránci zvířat" nejčastěji rekrutují, to vadit nebude, a že nějací důchodci chcípnou na nedostatečnou výživu, je jim u zadku.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

23.2.2020 11:54 Reaguje na Jan Šimůnek
Obdivuji, jak dokážete vystihnout realitu tohoto světa. Doteď jsem žil v domnění, že naše společnost má problém s nadváhou, ale ona je podvyživená. Tak v tom případě ty dvě koruny to celé ospravedlňují.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.2.2020 19:38 Reaguje na Roman Salátek
Můžete být tlustý jak prasátko čekající na zabijačku a současně trpět nedostatkem některých nutrientů, včetně těch, které jsou v mase a vejcích.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

23.2.2020 18:06 Reaguje na Roman Salátek
To máte potom nejlepší rovnou zakázat umělý chov zvířat a všechny uměle vyšlechtěné druhy, rasy a chovatelské linie zvířat. Nemusíte se tolik namáhat. s propagandou a s postupným zdražováním.
Vejce pak budou dostupná jen asi dva měsíce v roce, když ti divocí ptáci budou zakládat hnízda a klást vejce, jednomu páru budete moct vybrat tak 5 vajec, aby se vůbec dokázali množit. A ještě to musíte stihnout do 24 - 48 hodin po snesení, jinak tam už bude zárodek. A musíte to udělat tak, abyste slepici z hnizda nezaplašili, aby neutekla a ostatní vajíčka nezachladla. Ještě horší to bude s mlékem. to bude dostupné taky tak měsíc, dva v roce a jen u matek s malými mláďaty. telaty nebo jehňaty či kůzlaty. A ještě, protože to bude divoká zvěř, musíte ji nějak naučit si nechat to mléko vzít.
S masem to bude ještě horší.
Jo, a zapomněl jsem, takhle využívali lidé zvířata v období , kdy byli lovci sběrači, kdy tlupa lidí o počtu 30 - 40 lidí potřebovala pro obživu lovecký revír o rozloze mnoho stovek kilometrů čtverečních, jinak trpěli hladem a v celé Evropě žilo podle dnešních odhadů tak pár tisícovek lidí.
Odpovědět
VN

Václav Neguš

23.2.2020 16:10 Reaguje na Richard Vacek
...no,rozumný názor! Hodně diskutujících vidělo slepici jen v televizi !
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.2.2020 18:09
Ale zvládneme to, co bychom to nezvládli. Pouze je třeba sdělit, že vejce budou dražší, nic víc, nic míň.
Odpovědět

Jakub Ševčík

21.2.2020 19:49
Poslanci ANO se teď projevili jako zcela lhostejní k hodnotě života zvířat. Celá strana podporuje jen byznys svého šéfíka. Jak odporné..
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.2.2020 09:03
Sněmovna se štěpí na ty, kteří si váží lidské práce, a na ty druhé.
Odpovědět

Jan Škrdla

22.2.2020 20:39
1. V případě zákazu klecového chovu dojde ke zdražení vajec, ale v globále (v ČR) na tom nejsme tak špatně, abychom si to nemohli dovolit.

2. Pokud si někdo myslí, že "emeritní" ředitel Agrofertu bude prosazovat zákaz klecového chovu, tak je pěkný naivka.

3. To že klece slepicím svědčí, protože mají nejvyšší snášku, je podobné moudro jako tvrzení, že vězni v gulagu měli výborné podmínky, když dokázali pracovat od rána do noci.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

22.2.2020 21:01 Reaguje na Jan Škrdla
Je tu jedno reálné nebezpečí, salmoneloza. Ve volných chovech, samozřejmě, v klecových se to nechá ohlídat. Jak jsem řekl, vejce se zdraží, a tím pádem vše, v čem vejce jsou. To si asi mnoho lidí vůbec neuvědomuje, že nejde zdaleka jen o prostá vejce.
Odpovědět

22.2.2020 21:28 Reaguje na pavel peregrin
Jestliže se už teď prodávají vejce z volných chovů, měl by existovat způsob, jak salmonelu ohlídat.

To že se zdraží vše v čem vejce jsou nepopírám. Ale jak jsem psal dříve, z hlediska životní úrovně jsme na tom docela dobře. Teď jsem viděl článek o tom, že v USA se vyhodí 30-40% jídla. Předpokládám, že u nás to bude o něco méně, ale kdyby se toto číslo snížilo, bylo by to dobře.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.2.2020 09:49 Reaguje na
Takový způsob moc neexistuje. V podstatě musíte zacházet s každým vajíčkem jako s nakaženým.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.2.2020 09:59 Reaguje na Jan Škrdla
1. Jiná opatření ekologů mají zdražit, a to na několikanásobek (ekonomové to odhadují kolem čtyřnásobku, pokud ti zločinci prosadí své) maso a masné výrobky. Jinými slovy, to, co ekologové a ochránci zvířat prosazují drasticky zdraží základní potraviny. A to už je něco, co ustát nemusíme (zejména větší polovina populace s nižšími příjmy).

2. Může to být obchod s bruselskými gangstery.

3. Blábolíte nesmysly: Koncentráky i gulagy byly především továrnami na smrt. Na té práci v podstatě vůbec nezáleželo, byla jen prostředkem zabíjení vězňů (např jedna parta vězňů nosila balvany z jednoho kouta dvora do protějšího a druhá je nosila zase zpět). A také mortalita vězňů byla drastická, v těch gulazích ani nepotřebovali plynové komory, aby se dostali na úmrtnost srovnatelnou třeba s Osvětimí. V gulazích téměř sto procent vězňů mělo otevřenou tuberkulózu (např.).
Naproti tomu slepice v chovech jsou v perfektním zdravotním stavu po všech stránkách. A ty klece jim nijak nevadí, protože jsou zvyklé (a jsou na to i psychicky stavěné) být jedna na druhé v hejnu, akorát na sebe vzájemně nemohou, takže odpadají krvavé souboje, končící často smrtí, o pozici v hejnu.
Odpovědět

Jan Škrdla

23.2.2020 19:35 Reaguje na Jan Šimůnek
Nesmysly blábolíte vy, a pletete si pojmy. Ohledně významu slova ekologie jsem vám psal několikrát, ale je to marné. Za vším špatným vidíte ekologické aktivisty (které chybně nazýváte ekology) nebo Brusel. Asi vám nějaký ekologický aktivista provedl něco špatného.

K bodu č. 3: životnost nosnic ve velkochvu taky není nic moc, po roce to mají spočítané. Dobrá, přirovnejme ty slepice k vrcholovým sportovcům. Ti taky podávají nejvyšší výkony, mají tu nejlepší lékařskou péči, sypou povolené i zakázané doplňky stravy (tak aby se to nepřišlo), a ve 40 letech (někdy i dříve) jsou zralí na důchod. Oproti slepicím mají výhodu, že neskončí na porážce.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.2.2020 19:41 Reaguje na Jan Škrdla
To přirovnání k těm vrcholovým sportovcům beru, jen si dovoluji upozornit, že je tam jednoznačně silný přesah zájemců nad počty míst.
Odpovědět
ig

23.2.2020 11:05
Ono je to těžké. Když máte jednu slepici, můžete si ji na noc brát domů, povídat si s ní a drbat ji za ušima (má vůbec slepice uši?). Ale když nemáte čas se takhle piplat s každým kurem, tak to někomu svěříte a ten někdo jich bude mít tisíce a bude se o ně starat průmyslovým způsobem, ať v klecích nebo třeba takhle https://www.youtube.com/watch?v=zXDm-N0HzgA . Ale návrat k tomu, že by měl každý vlastní dvorek a na něm pár slepiček už nikdy nenastane, s tím se musí ekonaivkové smířit. Co se mě týká, tak kupuju vajíčka od slepic z farmy, jednak proto, že mi přijde vtipné, jak děvče na balicí lince přihodí do každé krabice pírko, jednak proto, že na to mám a můžu si ten drobný luxus dovolit. Ale nutit násilím všem, aby kvůli pouhým pocitům někoho třetího utráceli za defacto zbytečnost mi nepřijde správné.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

23.2.2020 11:58 Reaguje na
Řekl bych, že právě naopak, je to velmi snadné, až krystalicky průhledné. Tady není vůbec nad čím přemýšlet. Klece jako takové jsou strašné. Obdivuji lidi, že ještě dokáží nad něčím tak strašným polemizovat. Nechutné.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

23.2.2020 13:02 Reaguje na Roman Salátek
Vy máte štěstí, že žijete v této době dostatku a hojnosti. Kdybyste žil v zemi, kde se potýkají s permanentním nedostatkem potravin, vůbec by vás podobné myšlenky nenapadaly.
Odpovědět
VN

Václav Neguš

23.2.2020 16:20 Reaguje na Roman Salátek
.Vy o tom opravdu nevíte nic !!
Odpovědět
ig

23.2.2020 16:41 Reaguje na Roman Salátek
Polemizovat se dá nade vším :-) Jakmile pro opravdu vysoké náklady škrtneme ta "biovajíčka" o kterých se zmiňuji výše, tak zbývají chovy v halách a to už klidně může být předmětem diskuse. Třeba stres z příliš velkého hejna, kokcidie v podestýlce a s tím související chemie atd. může být (a také je, jak to tak čtu) předmětem sporu.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

23.2.2020 17:28 Reaguje na
Chov v halách je mnohem horší než v klecích. Už například proto, že v klecích funguje průběžné odstraňování exkrementů jejich propadáváním přes dno klece na pás. V halách ty slepice žijí ve vlastních výkalech, protože se podestýlka nedá měnit tak často, aby ty slepice byly v čistém. Navíc v halách jsou mezi produkovanými vajíčky velké rozdíly, slepice, které jsou v hejnu na předních místech, jsou přežrané nadbytkem krmiva, zatímco slepice, které jsou na žebříčku hejna dole, tvoří ty vejce z odpadů a slepičinců jiných slepic a potom hlavně z zásobních látek svého těla. Navíc chov v halách má mnohem větší ekologickou stopu než chov v klecích, na stejnou plochu haly a ne jednotku spotřebované elektřiny se dá chovat mnohem méně slepic než v klecích, totéž platí o krmivu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

23.2.2020 20:41 Reaguje na Radim Polášek
Tak to v podstatě je, ale bláznům to budete těžko vysvětlovat.
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

24.2.2020 20:14 Reaguje na Radim Polášek
Je to tak, ja mam v domacim chovu slepice max 3-lete(starsi slepice ma vetsi vejce ale snůška je mensi).Nejvetsi snůšku mají slepice cca 6 az 18 mesicu ale v této době je cca 1mesic pelichani(preperovani kdy slepice prakticky nenese - ve velkochovech pelichani znamena likvidaci a nove slepice).
K zradlu jdou jako první ty 3-lete slepice a ty mladsi prikradaji za cenu klofancu,ale vzhledem k tomu ze nejedu na ekonomiku mají zradla dost a tak se nažerou všechny - zbytek sežerou holubi a vrabci.Pokud není v malochovu kohout hierarchie je ještě vyraznejsi.
Klecovy chov je efektivnejsi a slepice jsou méně stresovane nez ve velkem hejnu -hale.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

25.2.2020 18:26 Reaguje na
Samozřejmě, že slepice mají uši, jen nemají boltce, můžete je lokalizovat na slepičí hlavě kousek za očima směrem od zobáku:-)
Pro pobavení přidám doušku o hmyzu, ten má také uši a věřte nevěřte některé taxony je mají na nohou.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

23.2.2020 17:20
Zdravý rozum zvítězil nad lží a aktivistickou propagandou.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

25.2.2020 18:31
Jakožto venkovan mám vejce z volného chovu na dvorku. Ten zásadní rozdíl je v senzorických vlastnostech, průmyslový produkt zvaný "vejce" z jakéhokoli velkochovu nechť konzumují velkoměstští kolenovrti, pro ty je takové lahůdky jako je opravdové domácí vejce škoda.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist