Aktuálně.cz: Bursík nechce obchvat přes Suchdol a dálnici přes Posázaví
K vedení trasy pražského okruhu Martin Bursík podle Aktuálně.cz řekl, že má k dispozici výsledky studie, která byla zadaná na ministerstvu dopravy. "Varianta okolo Řeže je podle ní o čtyři a půl miliardy levnější a čas výstavby by byl shodný," řekl ministr. "Tady se jednoznačně přikláníme k tomu, aby obchvat byl dál od Prahy a aby se uchránil Suchdol. Jestli jste viděl, jak má vypadat ten dvoupatrový most v Suchdole, to je hodně divoké dílo."
Bursík také podle Aktuálně.cz řekl, že ač v případě vedení trasy D3 dlouho dával přednost variantě přes Písek, nyní je rozestavěno již příliš mnoho úseků a nebude dost síly vrátit vývoj směrem k R4. Chce se tedy přiklonit k variantě D3 s tím, že bude trvat na změně vedení trasy přes Posázaví. "To z pohledu ochrany životního prostředí nejde. Nemůžeme to přijmout a tam se budeme skutečně bránit zuby nehty, protože to je rekreační zázemí Prahy, krajina je tam skutečně unikátní a protnutí dálnicí je velice necitlivá varianta," řekl ministr.
Martin Bursík dále řekl, že dává přednost výstavbě silnice R35 před rozšířením dálnice D1. V případě dálnice, která má propojit Brno s Rakouskem, pak podpoří variantu vedoucí přes Mikulov. "My jsme dosud dávali přednost Břeclavi, protože velká část té trasy se urazí po dnešní dálnici na Bratislavu," uvedl ministr. "Ale podle všeho už je ta věc na rakouské straně rozhodnuta a v zákonu mají dálniční přechod Mikulov. My na té trase máme problém s přírodní rezervací a tak budeme trvat na tom, aby ji silnice neprotínala."
Ministr životního prostředí bude požadovat, aby Řebíček nechal plán od základu přepracovat. "V návrhu nejde jen o dálnice, ale o veškerou dopravní infrastrukturu, o železnici i o vodu. Byla v něm přitom jen excelová tabulka a předkládací zpráva přes půl stránky," vysvětluje Bursík, proč stavbu dálnic podle Řebíčkova harmonogramu odmítá. "Zařazení staveb není vůbec zdůvodněno. Našli jsme tam stavby, které jsou diskutabilní, protože mají rozšířit kapacitu na tazích, kde jezdí hodně aut. Jiné stavby nám tam zase chyběly. Bylo jasné, že tam chybí multikriteriální analýzy a my jsme přitom měli v programu vlády, že program rozvoje dálniční sítě a vůbec silnic přehodnotíme. Měly se stanovit priority s tím, že v nich budou obchvaty měst a že se posílí role železnice. To jsme v materiálu nenašli, a proto jsme dopisem požádali o přepracování a hlavně o doplnění argumentace, proč tam vlastně zařadili konkrétní stavby a jak zdůvodňují jejich prioritu," vysvětlil podle Aktuálně.cz Bursík.
reklama