https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-ve-vlakovem-jizdnim-radu-2020-v-pardubickem-kraji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky ve vlakovém jízdním řádu 2020 v Pardubickém kraji

3. prosince 2019 | České dráhy
V neděli 15. prosince 2019 začne platit nový vlakový jízdní řád pro rok 2020. Rozsah regionální dopravy na linkách, které zajistí České dráhy na základě nové smlouvy s Pardubickým krajem, zůstane na obdobné úrovni jako ve stávajícím grafikonu. Větší rozsah dopravy objednal kraj v úseku Česká Třebová – Letovice.

V Pardubickém kraji zajistí České dráhy v jízdním řádu 2019/2020 provoz na většině tratí jako dosud. Společnost uzavřela s Pardubickým krajem smlouvu na dalších 10 let a rozsah dopravy je na tratích, kde zůstává dopravcem, v zásadě shodný. Výjimkou je trať 260 v úseku Česká Třebová – Letovice, kde pojede více vlaků.

Ve spojích Českých drah bude i nadále platit tarif dopravce, tj. TR 10, a také tarif IDS IREDO. Jeho platnost se mírně rozšíří, a to až do Zábřehu na Moravě či Dzbelu směrem do Olomouckého kraje a do Ždírce nad Doubravou směrem do Kraje Vysočina. Ve směru do Středočeského kraje je nově zaintegrován úsek Ronov nad Doubravou – Žleby a v průběhu platnosti jízdního řádu by mělo dojít k rozšíření platnosti tarifu IREDO také z Týnce nad Labem až do Kolína.

Na tratích 024 Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr a 025 Dolní Lipka – Hanušovice bude vlaky provozovat jiný dopravce.

Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků ČD v Pardubickém kraji
* rozšíření a zpravidelnění nabídky osobních vlaků v úseku Česká Třebová – Letovice,
* rozšíření nabídky spěšných vlaků na trati 020 z Chocně na Náchodsko s návazností na rychlíky z / do Brna.


Změny v jízdním řádu vlaků ČD na jednotlivých tratích Pardubickém kraje

Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová
* Z důvodu změny dopravce na trati 024 dochází k úpravám v obězích souprav s vlivem na vedení některých vlaků na této trati, popř. zrušení některých vlaků mezi Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou. Nově tak bude vlak Os 5055 z Pardubic (5:46) pokračovat z Ústí nad Orlicí (6:53 v pracovní dny, resp. 6:46 o víkendu) do České Třebové (7:04) místo do Lichkova. Podobně bude z Ústí nad Orlicí (18:46) až do České Třebové (18:57) prodloužen Os 5019 z Kolína (16:40) a Pardubic (17:46). Dále pojede v pracovní dny zcela nový osobní vlak Os 5012 z České Třebové (13:00) do Pardubic hl.n. (14:13), čímž dojde ke zkrácení intervalu mezi spoji během odpoledne na 1 hodinu.
* V pracovní dny pojede z Pardubic hl.n. (3:57) nový vlak do Přelouče (4:11), kde bude přípoj na Os 9308 (4:15) směrem do Kolína a Prahy. V noci z pátku na sobotu získají možnost pozdních návratů obyvatelé Přelouče a Heřmanova Městce, a to díky zavedení vlaku Os 25033, který pojede z Pardubic hl.n. v 1:07. O víkendu pojede nový vlak Os 5081 z Chocně (20:32) do České Třebové (20.57).

Trať 015 Přelouč – Prachovice
* V sobotu časně ráno pojede nový vlak 25033 z Pardubic hl.n. (1:07) přes Přelouč (1:25) až do Heřmanova Městce (1:44). Další novinkou je vedení vlaku 25032 v pracovní dny z Heřmanova Městce (19:29) do Přelouče (19:49) nebo Os 25031 z Přelouče (4:37) do Heřmanova Městce (4:58).

Trať 016 Holice – Moravany – Borohrádek
* V návaznosti na změny omezení jízdy některých osobních vlaků na trati 010 se mění i omezení jízdy některých vlaků mezi Holicemi a Moravany, a to zejména v ranních hodinách. Nově tak Os 25333 z Holic (4:58) do Moravan (5:10) pojede i v neděli, neboť v Moravanech je zajištěn přípoj do Pardubic, kde je možné přestoupit na další vlaky. Naopak vlak 25335 z Holic (5:41) do Moravan (5:53) pojede pouze v pracovní dny (nyní i v neděli).

Trať 017 Česká Třebová – Moravská Třebová – Dzbel/Velké Opatovice
* Na této trati dochází k úpravám časových poloh vlaků především o víkendu a v sedle pracovních dnů (dopoledne a večer), a to zejména z důvodu zlepšení návazností na dálkové vlaky v České Třebové. Nově tak budou v České Třebové v sedlových časech zajištěny přípoje od vlaků railjet ze směru Praha a rychlíku ze směru Brno a opačně. O víkendu bude v odpoledních hodinách nabídnuto přímé spojení z České Třebové až do Dzbelu, resp. Velkých Opatovic a opačně.

Trať 018 Choceň – Vysoké Mýto – Litomyšl
* Na této trati čekají cestující jen drobné změny. Školáci a studenti ocení časnější příjezd školního Os 15038 do Vysokého Mýta města (7:46), který pojede z Chocně již v 7.31. Pár vlaků z Vysokého Mýta města (10:06) do Chocně (10:21) a zpět z Chocně (10:39) do Vysokého Mýta města (10:54) pojede nově denně (dosud tyto vlaky nejezdily v neděli). Totéž platí i pro večerní Os 15064 z Chocně (19:41) do Vysokého Mýta města (19:56), který pojede rovněž denně.

Trať 019 Česká Třebová – Rudoltice v Čechách – Lanškroun/Zábřeh na Moravě
* Osvědčený koncept dopravy na této trati spočívající ve střídání přímých vlaků z České Třebové do Lanškrouna nebo Zábřehu na Moravě (s možností přestupu na Lanškroun v Rudolticích v Čechách) a opačně, popř. ve společném vedení dvou motorových vozů v úseku Česká Třebová – Rudoltice v Čechách a opačně u vytížených spojů, zůstává zachován i v příštím jízdním řádu. Kromě drobných časových posunů z důvodu zajištění návazností v České Třebové nedochází k žádným zásadním změnám.

Trať 020 Choceň – Týniště nad Orlicí (– Hradec Králové – Velký Osek)
* V úseku Choceň – Týniště nad Orlicí jsou na základě zájmu Královéhradeckého kraje objednány nové spěšné vlaky, které spojí Náchodsko s Chocní a nabídnou rychlé přestupy na rychlíky směr Česká Třebová – Brno a opačně. Nově tak bude možné dojet z Náchoda do Chocně v 9:21 a v pracovní dny ještě v 15:21. Z Chocně pak budou nové spěšné vlaky odjíždět o víkendu v 10:39 a v pracovní dny ve 12:39 a 16:39 směrem na Náchodsko. V této souvislosti dojde k úpravám časových poloh u některých osobních vlaků v dopoledních a odpoledních hodinách pracovních dní.

Trať 021 Letohrad – Doudleby nad Orlicí (- Týniště nad Orlicí)
* Jízdní řád vlaků mezi Doudlebami nad Orlicí a Letohradem se až na minutové posuny nemění.

Trať 031 Pardubice – Hradec Králové (– Jaroměř)
* Na trati spojující obě krajská města zůstává zachován současný osvědčený koncept dopravy. Nově bude rozšířen provoz ranního páru vlaků Os 6203 z Hradce Králové hl.n. (5:32) do Pardubic hl.n. (5:54) a Os 6202 z Pardubic hl.n. (6:05) do Hradce Králové hl.n. (6:28), které pojedou také o sobotách, a to z důvodu zrušení ranního rychlíku mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Dopolední spěšný vlak Sp 1470 z Pardubic (10:06) do Hradce Králové (10:23) pojede nově denně (nyní nejede v neděli). V ostatních případech dochází jen k minutovým posunům vlaků.

Trať 236 Čáslav – Třemošnice
* Na trati nedochází k žádným změnám s výjimkou omezení jízdy u některých odpoledních vlaků, které nyní jezdí celoročně v pracovní dny a nově nepojedou o letních prázdninách.

Trať 238 Pardubice – Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod
* Po zavedení nového konceptu dopravy od letošního jízdního řádu (spěšné či zrychlené osobní vlaky mezi Pardubicemi a Hlinskem každé 2 hodiny s návazným přestupem směr Havlíčkův Brod), který se setkává s rostoucím zájmem cestujících, bude v příštím jízdním řádu tento koncept pouze dolaďován. Dojde tak převážně jen k drobným minutovým úpravám a v několika případech také k rozšíření zastavování na základě požadavku obcí.

Trať 260 Česká Třebová – Letovice (– Brno)
* Největší rozsah změn v kraji se odehraje na této trati v úseku Česká Třebová – Letovice. Zůstávají zachovány oblíbené spěšné vlaky Česká Třebová – Brno, a to s výjimkou prvního ranního spoje, z něhož se stane rychlík R 861 Česká Třebová (4:56) – Brno hl.n. (6:13) s omezeným rozsahem zastavování. Rozšiřuje se však nabídka osobních vlaků Česká Třebová (resp. někdy jen Březová nad Svitavou) – Letovice a zpět. Ty budou z České Třebové zpravidla odjíždět krátce po celé v lichou hodinu (tj. až na výjimky každé 2 hodiny), čímž zde budou mít zajištěnu návaznost od dálkových i regionálních vlaků z většiny směrů a opačně budou přijíždět do České Třebové krátce před celou lichou hodinou opět s návaznostmi na dálkovou i regionální dopravu do většiny směrů. Stejně tak v Letovicích bude po několika minutách po příjezdu vlaku z České Třebové zajištěna návaznost na osobní vlak směrem do Brna a opačně. Vlaky od Brna tak budou ukončeny výhradně v Letovicích a již nebudou pokračovat do Březové nad Svitavou.

Trať 261 Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče
* Osvědčený provozní model vlaků, které každé 2 hodiny ve Svitavách navazují na zde se křižující rychlíky Praha – Brno a jedou do Pusté Kamenice (popř. Borové u Poličky) a zpět, zůstává zachován. K menším změnám dochází v ranních a večerních hodinách o víkendu.
* Osobní vlak Os 15314 ze Svitav (6:01) do Borové u Poličky (6:47) pojede nově pouze v pracovní dny. V sobotu pojede nově Os 15312 ze Svitav (5:28) do Pusté Kamenice (6:24) jako přípoj od vlaku railjet z Brna. V neděli pak nově pojede Os 15316 ze Svitav (6:28) do Borové u Poličky (7:11). Vlak Os 15350 pojede nově z Pusté Kamenice již v 5:51, aby přijel do Žďárce u Skutče v 6:18, a tím zde vznikne možnost přestupu na Sp 1450 s odjezdem v 6:20 směr Pardubice (7:15).
* Z důvodu návaznosti na vlak railjet do Prahy ve Svitavách pojede Os 15313 v sobotu již ve 4:39 z Borové u Poličky do Svitav (5:22). Vlak Os 15319 z Pusté Kamenice (6:03) do Svitav (6:58) pojede nově jen v pracovní dny a místo něj pojede o víkendu nový Os 15317 z Pusté Kamenice (5:29) do Svitav (6:24) s návazným přípojem směr Česká Třebová. V sobotu večer pojede nový Os 15339 z Pusté Kamenice (21:40) do Svitav (22:35), kde bude možné přestoupit na přípojný rychlík do Brna.


Obnova vozového parku v Pardubickém kraji

V současné době na základě požadavku Pardubického kraje probíhá modernizace motorových vozů řady 810, které doznají řady úprav. Zvětší se rozteče sedadel, zabudují se polospouštěcí okna, doplní háky na kola, vnitřní i vnější informační systém a také zásuvky pro připojení drobné elektroniky či Wi-Fi. Cestování těmito vozy tak bude pohodlnější. Vozidla také získají nový lak v barvách Pardubického kraje. Bezdrátové připojení k internetu je nově rovněž umožněno ve všech 7 řídicích vozech Bfhpvee (tzv. Sysel), které jsou nasazeny na osobních vlacích Kolín – Pardubice – Česká Třebová, a také je dostupné ve 4 motorových vozech ř. 841 (RegioSpider), s nimiž se lze setkat především na tratích Česká Třebová – Lanškroun / Zábřeh na Moravě a na některých spojích mezi Českou Třebovou a Letovicemi.

Od 5. prosince je rovněž v prodeji Regionální jízdní řád pro Pardubický kraj, a to ve všech osobních pokladnách v kraji za cenu 18 Kč.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist