Právo: Rozvoj jižních Čech nevidíme v megalomanských projektech
24.5.2006 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo
Rozhovor s Danou Kuchtovou, jihočeským lídrem Strany zelených.
* Vaším motem je - moderně, chytře, ekologicky. Když se hovoří o moderních a chytrých řešeních, výrazné zlepšení hlavních komunikací včetně dálnice D3 a R4 mezi nimi není. Většina lidí na jihu Čech přitom dálnici považuje pro rozvoj regionu za klíčovou. Co místo toho nabízíte?
Připouštím, že problém dopravy v jižních Čechách je velký. Handicapu u voličů se ale neobáváme, neboť k nim přicházíme s jasným průhledným programem, jak situaci na komunikacích zlepšit. Domnívám se, že je třeba řešit nejkritičtější úseky silnic včetně obchvatů obcí a některých křižovatek. Nemůžeme přece chtít sto miliard na dálnici, když nemáme na kvalitní opravy komunikací po zimě. To je jeden důvod - ekonomický, proč ne dálnice D3, a druhý je ekologický. Mnoho lidí si myslí, že dálnice rovná se rozvoj. Máme zkušenosti od našich kolegů z Rakouska, že tomu tak není. Dálnice naopak přináší problémy včetně toho, že turisté z takových lokalit odcházejí, neboť hledají zachovalou přírodu.
* Co považujete za klíčové pro rozvoj jižních Čech?
Především IV. železniční koridor a stavbu obchvatů měst. Na rozdíl od jiných stran nevidíme rozvoj jižních Čech v megalomanských projektech, ať již jde o spalovnu v Mydlovarech, výstavbu dalších dvou bloků Temelína či dalších lyžařských areálů. To je podle našeho názoru špatná koncepce. Prosazujeme zachovat ty hodnoty, které zde máme, například z hlediska přírody a krajiny. Jsme pro modernizaci ekonomiky a perspektivní odvětví. Určitě to však není těžký průmysl či spalovny, kam se bude vozit odpad z celé Evropy.
reklama
Připouštím, že problém dopravy v jižních Čechách je velký. Handicapu u voličů se ale neobáváme, neboť k nim přicházíme s jasným průhledným programem, jak situaci na komunikacích zlepšit. Domnívám se, že je třeba řešit nejkritičtější úseky silnic včetně obchvatů obcí a některých křižovatek. Nemůžeme přece chtít sto miliard na dálnici, když nemáme na kvalitní opravy komunikací po zimě. To je jeden důvod - ekonomický, proč ne dálnice D3, a druhý je ekologický. Mnoho lidí si myslí, že dálnice rovná se rozvoj. Máme zkušenosti od našich kolegů z Rakouska, že tomu tak není. Dálnice naopak přináší problémy včetně toho, že turisté z takových lokalit odcházejí, neboť hledají zachovalou přírodu.
* Co považujete za klíčové pro rozvoj jižních Čech?
Především IV. železniční koridor a stavbu obchvatů měst. Na rozdíl od jiných stran nevidíme rozvoj jižních Čech v megalomanských projektech, ať již jde o spalovnu v Mydlovarech, výstavbu dalších dvou bloků Temelína či dalších lyžařských areálů. To je podle našeho názoru špatná koncepce. Prosazujeme zachovat ty hodnoty, které zde máme, například z hlediska přírody a krajiny. Jsme pro modernizaci ekonomiky a perspektivní odvětví. Určitě to však není těžký průmysl či spalovny, kam se bude vozit odpad z celé Evropy.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk